Viď dispečerské fórum. O 17:20 sa objavil príspevok o vykoľajení 535 ?
A BUSE sa nahráva komplet, pokiaľ viem. Teda autobusy majú aj tbusy/električky a naopak (vo všetkých kombináciách ☺)
Vsimli ste si ze L7 nejazdi? Na obratisku Stadion TU cosi na kolajach zvaraju. Ako nahrada jazdi Ikarus. Vsimol som si, ze BUSE mu zobrazovalo len cislicu 7. Preto by som rad vedel ci abusy maju/nemaju nahrane aj elektrickove linky?
Sóla majú svoje pre aj proti. Proti: treba vodičov a viete si predstaviť v špičke by napr. na Terase zastavili 3sóla na jednej zastávke a pritom by prvé a posledné bolo rovnakej linky a to jedno meškajúce a druhé nadbehnuté.......
Pre: kratší interval, cca od 19.tej by nemuseli behať dvojičky do polnoci, zníženie spotreby-nevlečenie, neosvetľovanie, nekúrenie kapacitne nevyužitého B voza........
atď....
No nie tak celkom. Pri električkách máš úplne rozdielne kapacity, rozdielnu spotrebu energií, rozdielnu životnosť atď...
Nad odpoveďou na otázku, prečo sa vynašiel kĺbový autobus, som sa pousmial Podľa mňa kĺbový autobus slúži na 2 veci, prvou je zvýšenie kapacity bez potreby skracovať interval a druhou riešenie hustých intervalov, kde by sa jednotlivé spoje vzájomne doháňali a chodili napr. zbytočne v dvojiciach za sebou. Podmienku hromadnosti Ti určite splní hoci aj 9 m autobus, pokiaľ máš na linke rozumný interval.
Mestska hromadna doprava nie je o spickovom 20 minutovom intervale alebo 30 minutovom, to uz SADka je pomalicky lepsia. Rozpojenie duplakov by znamenalo to co ste napisali a spotreba by sa nelisila, len akurat by trebalo vodicov a myslim, ze brigadnici by si zgustli tiez.
Este tu realna zachrana (podla mna) existuje, a to nakup B961tiek
Re #11146 5: Nemyslim si, ze by rozpojenie dvojic na sola a zvysenie intervalu na 10 min by znamenalo az tak velku spotrebu energie (iba ak tak nakladady na vodicov). A co sa tyka liniek s 10 min. intervalom (na ktore by bol podla mna dobry) som naratal 4. (3, 6, 7 a 9) aj to iba v spicke.
Re #11147 Balky: Ja si osobne myslim, ze SU15tiek tu mame uz pozehnane, a davaju sa na take linky, na ktore sa svojou ponukanou kapacitou nehodia.
Hm, to je pravda s tymi prestupnymi bodmi. Ale NO by teoreticky mohlo splnat podmienku prestupneho uzla. Nevidim v tom nic zle, ze su zastavky takto rozmiestnene. Ved ak budu hustejsie intervaly. Ale aj tak je to vsetko len fantazia.
Vtedy zmenili len L17.Ale ak by pomiesali vsetky linky...
Pochopil som veľmi dobre. Chcel som poukázať na to, že presadiť radikálne riešenia nebude také ľahké, keď sú problémy aj s takými maličkosťami ako bol môj príklad s L17. Keď sa ku všetkému vyjadruje 22 mestských častí a všetko musí schváliť 1438 inštitúcií.
A že nestačí len zaviesť prestupnú tarifu, ale bude treba investovať aj do úprav a rekonštrukcií hlavných prestupných bodov. Lebo nútiť cestujúceho, aby sa zviezol len po NO a potom prestúpil na iné stanovište NO vzdialené 200 m a 3 semafóry, sa mi zdá nekorektné. Veľký prestupný uzol by mal spĺňať určité parametre, ako napr. aj prístrešky pre viac ako 7 a pol ľudí a aby peší prechod medzi jeho jednotlivými stanovišťami bol čo najkratší a bezproblémový. V KE taký momentálne nepoznám.
Tazko porovnavat busy s elinami. Eliny vacsinou jazdia v 2voznovom vlaciku, pricom klbova vlastne nahradzuje vlacik jednym vozom. Eliny maju moznost spajania sa a mozu byt vedene jednym riadicom. Na malo ludi staci solo, pre zvysenu prepravu sojis trojicku, ale stale to bude 1riadic.Kratke busy nedokazes spojit tak, aby normalne behali po cestach. T.j. malo cestujucich sa zmesti do SU12,ale pri vacsom pocte cestujucich uz potrebujes 2xSU12 (2vodici), alebo jedno SU15(18).Aj ked v Talline som za busom MHD videl prives. Dobre som sa na tom pobavil.
Diky za vysvetlenie pre 5, kedze to na prvykrat dobre nepochopil .
Re #11145 Sarko: Plny suhlas s tymto prispevkom, az na malickost. Co je pre podnik vyhodnejsie? Platit dvojicku v 20min. intervale, alebo solovoz v 10min.intervale? Co je vyhodnejsie pre cestujucich? Pre cestujucich je lepsi 10min.interval, na DP by mal vysoke naklady na vodicov. Normohodiny nepustia, takby museli zamestnat viac vodicov, aby to stihali (za predpokladu, ze by im DP odmietal platit nadcasy). Pre Dp by bolo najvyhodnejsie, tak ako spominal miso h., maximalne dlhy voz s co najvacsimi intervalmi. Usetria na vodicoch. Preto sa divim, ze stale pribudaju len SU15 a nie Su18. Fakt som zvedavy, co vymysli DP s tolkymi SU15.
Moja veta o spiatočníctve bola myslená ironicky. Práve tak, ako majú zmysel kĺbové električky, majú ho aj kĺbové autobusy. (Či nie?)
Systém kratších vozov a lepších intervalov je síce lákavejší pre cestujúcich, ale aj nákladnejší pre dopravcu. Spotrebuje viac energií, potrebuje viac vodičov, atď. A nedá sa robiť všetko superlákavé bez ohľadu na ekonomickú stránku. Ak by sme šli v tomto uvažovaní do extrému, najlepší by bol potom na linkách každých 20 sekúnd osobný automobil, ale to už by nebola MHD. Prečo asi vynašli kĺbový autobus? Lebo lepšie spĺňa podmienku hromadnosti.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Sittam