Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: TA #11177:
Ked sa niekde caka 15 minut na elektricku, niekde je chyba.
Reply on: TA #11177:
Nie. Zakladna vlastnost akejkolvek trate MHD je, ze pod cca 75 sekund sa neda jazdit vobec, pretoze vozidla samy sposobuju zapchy. To sa da obist snad len automatizovanym systemom na segregovanej trati, ale ani tam sa to cislo 75 sekund moc neznizi. Ked si spocitas sucasny nasledny interval na Jecnej medzi 15. a 16. hodinou pracovneho dna, zistis, ze cini 80 sekund. A to je normalna elektrickova trat, ktora ide po ulici, stoji na semaforoch a este k tomu krizuje (semaformi, nie podjazdom) hlavnu prazsku magistralu (8 jazdnych pruhov).
Reply on: eMareq #11179:
O tom silne pochybujem a myslím si, že príčina je práve v tom, že DPMK neuvažuje o kĺbových vozidlách vôbec. V opačnom prípade by pri dodávkach Karos B932/952 od roku 2001 už nejaké tie B941/961 určite prišli.

"A sú také linky, kde by bol SU18 opodstatnený...". Prečo berieš SU18 ako konkrétny typ? Ja by som v súčasnej dobe považoval NP vozidlá už ako štandard!
Reply on: eMareq #11179:
Nepoberá FREKVENCIU (cestujúcich).
Reply on: TA #11177:
Jasné, aj semafory nastavíme na sekundy, vlky budú nastupovať na sekundy, autá sa budú motať po koľajniciach na sekundy...:-P.
Reply on: TA #11171:
Že sú na hranici priepustnosti. Dve sóla neprajdú križovatkou za takú krátku dobu ako jedna súprava.
Reply on: bonzak #11162:
Nie papku. Ja som JCX-3
Reply on: Yps #11176:
Nemyslim si to. Ked sa mesto dostane z tej vyse miliardovej sekery, je mozne, ze sa ujde aj viac na MHD (lenze to musi chciet aj mesto).

Ked sestka premavala kazdych 10 min, tak stacilo 5 suprav pre pokrytie sedla. 16tka mala 2 a 3 min interval???

Potom podla Teba je populisticky zazrak aj 12 min. interval aj na L53.
Reply on: Vševedko #11167:
"Ale myslím si, že električková trať má opodstatnenie tam, kde jedno sólo (=cca. 1 klobása) nepoberá." Nepobera co? (nerozumiem)

Re #11168 Sarko: Mozno je to tym, ze sa s klbovymi vozidlami v NP prevedeni nepocita a rata sa s tym, ze 15metrove budu stacit (osobny nazor). Popravde i mna zaujima, ked dosluzia vsetky klbove vozidla co bude dalej. A su take linky, kde by SU18 bol opodstatneny (cosi sa tu hovorilo o L32 - spaja viacero poliklinik/nemocnic - okrem nej?)
V KE je naspäť 3002 !!! Včera bola na l.34
Reply on: Papyr #11174:
rozdeliť to na sóla a môžeme zaviesť do CP aj sekundy. Aspoň by sa jazdilo presne ( presnejšie ) ?
Myslím, že už ale v takomto prípade je cestujúcemu jedno, čo počká na svoj spoj 3 min. alebo 1,5 min. Cˇo potom má hovoriť ten, čo čaká 15 minút? Asi len prísť na zastávku včas a dúfať, že spoj nešiel skôr...
Všetkým, ktorí si myslia, že budú niekedy kratšie intervaly! Kratšie intervaly znamená viac vodičov, viac odvodov, väčšia obsluha a vyššie náklady. Zobudťe sa, lepšie už bolo! Všetko také sa už prejedlo za socíku, keď boli na L. 16 2a 3 min. intervaly. Nebojte sa . Za nášho života nič také nehrozí. P.S. 12 min. interval na L.50 je malý populistický zázrak. ?
v " Páli vám to bol zamestnanec Milan, ktorý už vyhral všetky televízne súťaže, okrem jednej. Električkár. ?
Reply on: TA #11171:
Suhrnny cestovny poriadok vsetkych elektrickovych liniek cez Jecnu (zo zastavky Stepanska na zast. I.P.Pavlova) vyzera v spicke pracovnych dni takto:

7: 01, 02, 02, 03, 04, 08, 09, 10, 10, 13, 13, 17, 18, 19, 19, 21, 22, 25, 26, 27, 27, 30, 30, 33, 34, 35, 35, 38, 38, 41, 42, 43, 43, 46, 46, 49, 50, 51, 51, 54, 54, 57, 58, 59, 59

15: 01, 02, 03, 03, 06, 06, 09, 10, 11, 11, 14, 14, 17, 18, 19, 19, 22, 22, 25, 26, 27, 27, 30, 30, 33, 34, 35, 35, 38, 38, 41, 42, 43, 43, 46, 46, 49, 50, 51, 51, 54, 54, 57, 58, 59, 59

A teraz si predstav, ze by sa tie dvojicky porozpajali, jazdili by v solach a s polovicnym intervalom ?
Reply on: Vševedko #11167:
No áno, v Prahe je Ječná asi také dôležité miesto, ako naše Nám. osloboditeľov. Presnejšie, okrem L9 tu premáva všetkých zvyšných 6 mestských električkových liniek s intervalom 15 min. v špičke a 20 min. v sedle (okrem L5, ktorá má celodenný 30 min. interval). Prevádzka tu bola v minulosti minimálne dvojnásobne silnejšia a s počtom 8 mestských liniek. Takže technicky to ani zďaleka nedosiahne stav, ako býval v90-tych rokoch. Problém bude skôr personálny=ekonomický.
Reply on: Vševedko #11167:

spýtam sa tak hlúpo : čo na je na Ohrade a Ječnej také zvláštne?
Reply on: SHORTY #11159:
K tomu rozloženiu sól na Terase si myslím, že by to problém nepredstavovalo. Časy, keď tu premávala L6 s 5 min. intervalom sú už preč. Pri dnešnom 15/20 min. intervalom a prekladom s L9 s tým istým intervalom by sme dostali takéto údaje:

- L6 so 7,5 min. intervalom v špičke a 10 min. intervalom v sedle
- L9 detto
- výsledok - 4 min. interval v špičke a 5 min. v sedle

To je vlastne stav, ktorý tu bol v 90-tych rokoch, keď sa cez Terasu preháňali linky 5, 6, 8 a 9. A ak sa k tomu dohodne prísne kontrolované dodržiavanie CP a preferencia sa spustí tak, ako má, tak grupovanie sól na zastávke by bolo ošetrené.
Reply on: Sarko #11168:
už to tu odznelo mnohokrát, ale koľko stojí momentálne B961 a SU18 a koľko B952 a SU12, no a napokon SU15?
Reply on: eMareq #11153:
A prečo práve vysokopodlažné B961? Podľa mňa by si DPMK dokázal zaobstarať dostatočný počet SU18 a ešte aj s oveľa výhodnejšími podmienkami. Lenže to by musel:
a) rozmýšľať,
b) chcieť,
c) ako výhradný dodávateľ sa dohodnúť na výhodných podmienkach.

A že to dokáže, svedčí aj doterajší počet Solarisov. Len, žiaľ, zatiaľ stále bez zastúpenia kĺbovou verziou.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.