Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: eMareq #11179:
O tom silne pochybujem a myslím si, že príčina je práve v tom, že DPMK neuvažuje o kĺbových vozidlách vôbec. V opačnom prípade by pri dodávkach Karos B932/952 od roku 2001 už nejaké tie B941/961 určite prišli.

"A sú také linky, kde by bol SU18 opodstatnený...". Prečo berieš SU18 ako konkrétny typ? Ja by som v súčasnej dobe považoval NP vozidlá už ako štandard!
Reply on: eMareq #11179:
Nepoberá FREKVENCIU (cestujúcich).
Reply on: TA #11177:
Jasné, aj semafory nastavíme na sekundy, vlky budú nastupovať na sekundy, autá sa budú motať po koľajniciach na sekundy...:-P.
Reply on: TA #11171:
Že sú na hranici priepustnosti. Dve sóla neprajdú križovatkou za takú krátku dobu ako jedna súprava.
Reply on: bonzak #11162:
Nie papku. Ja som JCX-3
Reply on: Yps #11176:
Nemyslim si to. Ked sa mesto dostane z tej vyse miliardovej sekery, je mozne, ze sa ujde aj viac na MHD (lenze to musi chciet aj mesto).

Ked sestka premavala kazdych 10 min, tak stacilo 5 suprav pre pokrytie sedla. 16tka mala 2 a 3 min interval???

Potom podla Teba je populisticky zazrak aj 12 min. interval aj na L53.
Reply on: Vševedko #11167:
"Ale myslím si, že električková trať má opodstatnenie tam, kde jedno sólo (=cca. 1 klobása) nepoberá." Nepobera co? (nerozumiem)

Re #11168 Sarko: Mozno je to tym, ze sa s klbovymi vozidlami v NP prevedeni nepocita a rata sa s tym, ze 15metrove budu stacit (osobny nazor). Popravde i mna zaujima, ked dosluzia vsetky klbove vozidla co bude dalej. A su take linky, kde by SU18 bol opodstatneny (cosi sa tu hovorilo o L32 - spaja viacero poliklinik/nemocnic - okrem nej?)
V KE je naspäť 3002 !!! Včera bola na l.34
Reply on: Papyr #11174:
rozdeliť to na sóla a môžeme zaviesť do CP aj sekundy. Aspoň by sa jazdilo presne ( presnejšie ) ?
Myslím, že už ale v takomto prípade je cestujúcemu jedno, čo počká na svoj spoj 3 min. alebo 1,5 min. Cˇo potom má hovoriť ten, čo čaká 15 minút? Asi len prísť na zastávku včas a dúfať, že spoj nešiel skôr...
Všetkým, ktorí si myslia, že budú niekedy kratšie intervaly! Kratšie intervaly znamená viac vodičov, viac odvodov, väčšia obsluha a vyššie náklady. Zobudťe sa, lepšie už bolo! Všetko také sa už prejedlo za socíku, keď boli na L. 16 2a 3 min. intervaly. Nebojte sa . Za nášho života nič také nehrozí. P.S. 12 min. interval na L.50 je malý populistický zázrak. ?
v " Páli vám to bol zamestnanec Milan, ktorý už vyhral všetky televízne súťaže, okrem jednej. Električkár. ?
Reply on: TA #11171:
Suhrnny cestovny poriadok vsetkych elektrickovych liniek cez Jecnu (zo zastavky Stepanska na zast. I.P.Pavlova) vyzera v spicke pracovnych dni takto:

7: 01, 02, 02, 03, 04, 08, 09, 10, 10, 13, 13, 17, 18, 19, 19, 21, 22, 25, 26, 27, 27, 30, 30, 33, 34, 35, 35, 38, 38, 41, 42, 43, 43, 46, 46, 49, 50, 51, 51, 54, 54, 57, 58, 59, 59

15: 01, 02, 03, 03, 06, 06, 09, 10, 11, 11, 14, 14, 17, 18, 19, 19, 22, 22, 25, 26, 27, 27, 30, 30, 33, 34, 35, 35, 38, 38, 41, 42, 43, 43, 46, 46, 49, 50, 51, 51, 54, 54, 57, 58, 59, 59

A teraz si predstav, ze by sa tie dvojicky porozpajali, jazdili by v solach a s polovicnym intervalom ?
Reply on: Vševedko #11167:
No áno, v Prahe je Ječná asi také dôležité miesto, ako naše Nám. osloboditeľov. Presnejšie, okrem L9 tu premáva všetkých zvyšných 6 mestských električkových liniek s intervalom 15 min. v špičke a 20 min. v sedle (okrem L5, ktorá má celodenný 30 min. interval). Prevádzka tu bola v minulosti minimálne dvojnásobne silnejšia a s počtom 8 mestských liniek. Takže technicky to ani zďaleka nedosiahne stav, ako býval v90-tych rokoch. Problém bude skôr personálny=ekonomický.
Reply on: Vševedko #11167:

spýtam sa tak hlúpo : čo na je na Ohrade a Ječnej také zvláštne?
Reply on: SHORTY #11159:
K tomu rozloženiu sól na Terase si myslím, že by to problém nepredstavovalo. Časy, keď tu premávala L6 s 5 min. intervalom sú už preč. Pri dnešnom 15/20 min. intervalom a prekladom s L9 s tým istým intervalom by sme dostali takéto údaje:

- L6 so 7,5 min. intervalom v špičke a 10 min. intervalom v sedle
- L9 detto
- výsledok - 4 min. interval v špičke a 5 min. v sedle

To je vlastne stav, ktorý tu bol v 90-tych rokoch, keď sa cez Terasu preháňali linky 5, 6, 8 a 9. A ak sa k tomu dohodne prísne kontrolované dodržiavanie CP a preferencia sa spustí tak, ako má, tak grupovanie sól na zastávke by bolo ošetrené.
Reply on: Sarko #11168:
už to tu odznelo mnohokrát, ale koľko stojí momentálne B961 a SU18 a koľko B952 a SU12, no a napokon SU15?
Reply on: eMareq #11153:
A prečo práve vysokopodlažné B961? Podľa mňa by si DPMK dokázal zaobstarať dostatočný počet SU18 a ešte aj s oveľa výhodnejšími podmienkami. Lenže to by musel:
a) rozmýšľať,
b) chcieť,
c) ako výhradný dodávateľ sa dohodnúť na výhodných podmienkach.

A že to dokáže, svedčí aj doterajší počet Solarisov. Len, žiaľ, zatiaľ stále bez zastúpenia kĺbovou verziou.
Reply on: eMareq #11153:
Samozrejme, dve sóla spotrebujú cca. tak isto ako jedna dvojica. Ale myslím si, že električková trať má opodstatnenie tam, kde jedno sólo (=cca. 1 klobása) nepoberá. Takže s tými sólami to nie je až také jednoduché. Nepoznám situáciu v KE ale neviem si predstaviť v Prahe, že yb sa niekde na Ohrade alebo na Ječnej mal miesto súprav preháňať dvojnásobný počet sól:-P.
Reply on: Balky #11147:

Jasné, ja som si ekonomickú stránku vo vo svojom príspevku uvedomoval, ale nechcel som ju rozoberať. Bežný cestujúci aj tak nevidí, aké náklady má dopravca v tej-ktorej situácii. Právom ho zaujíma hlavne ponuka a kvalita poskytovaných služieb, za ktoré si zaplatil.

Dopravca by mal takisto hľadať rezervy a kompromisy tak, aby bol spokojný aj on, aj zákazník. Na jednej strane by tu boli kratšie vozidlá s nižšou spotrebou, kontinuálna a atraktívnejšia ponuka intervalu a s ním spojený aj vyšší zisk dopravcu (návrat časti cestujúcich, ktorí MHD prestali využívať), no a na druhej strane iba adekvátne zvýšené náklady na vodičov. Takže len zopakujem to, čo stále tvrdím, aby sa zabránilo pokračujúcemu odlivu cestujúcich, musí pre to dopravca niečo aj urobiť a obetovať.

A ešte k priemernej spotrebe PHM. Neviem, čo je na tom pravdy, ale z každej strany tu počúvam, že SU15 majú nižšiu spotrebu, než bežné 12m sóla. CB12 má údajne spotrebu 36,5 l/100 km a SU12 35 l/100 l, kým SU15 údajne len cca 33 l/100 km. Ak má SU15 spotrebu dajme tomu aj ako SU12, tak by som nevidel problém, aby sa pri nasadení SU15 na "kĺbových" linkách interval nemohol skrátiť alebo ich nasadiť aj na linky s prevádzkou sól. Mesto by viac malo kontrolovať tieto aspekty a za nezmenených podmienok zlepšovať, resp. za znižujúcich sa dotácií nezhoršovať kultúru a kvalitu MHD.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.