Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Bjorn #80944:
Rekonstrukcia ide z EU fondov. Udrzba by nesla!
Reakcia na: mi.v #80942:
To by nešlo obísť tým, že prestavba by sa viedla ako nejaká forma údržby? Hlavne, ak by sa nezmenili parametre trate, nemusel by to predsa byť problém. Ak by bol problém iba majetkové nevysporiadanie, nemohol by sa predsa meniť ani asfalt alebo zastávkový ostrovček.

A okrem toho, zákon pozná možnosť vydržania a pokiaľ sa nepletiem, v prípade nehnuteľnosti sa jedná o desať rokov.
Reakcia na: tbus #80941:
Čo je samo o sebe hlúposť.
Reakcia na: Bjorn #80940:
Treba pozrieť kataster. Hlavne pre odbočovaciu koľaj na Južnú Triedu a jej nástupný ostrovček.

Citujem PTI: #77313 (2.9.2015)

...nájdite si na katasterportáli pozemky na ktorých leží križovatka a pozrite si majetkové vzťahy. A zistíte aj to, že niektoré pozemky nemajú vôbec zapísaného majiteľa. A ak chcete na takom pozemku niečo robiť, tak bohužiaľ nedostanete stavebné povolenie, ani keby ste sa rozkrájali. Už dokonca hrozilo, že kvôli tomu celá učs 15 (križovatka VSS) vypadne zo stavby MET...

Viď tiež #77286 – kruháč – ten istý dôvod.


Je možné, že za "skorších časov" sa v záujme štátu občas stavalo aj so zanedbaním takýchto "detailov" ako je vlastníctvo pár plošne nepodstatných pozemkov (veteran by možno povedal viac), ale teraz sa nedá.
Reakcia na: Bjorn #80940:
zastávky sa presuvali za krizovatku
Aký je vlastne problém, pre ktorý sa ruší jedna koľaj? Nechce sa mi veriť, že to súvisí s pozemkami, veď je to pod mostom.
Reakcia na: cedin #80938:
Súhlas, NDS nemá s tým nič, bola to chyba v príspevku. Možnosť editácie príspevkov aspoň krátko po odoslaní by pomohla.

Afeno písal, že za tým odstránením koľaje z projektu boli pozemky: https://imhd.sk/ke/doc/sk/15626/Modernizacia-elektrickovych-trati-2-etapa#4 , ale iný dôvod, ktorý podľa Yogiho existuje, sa mi dohľadať nepodarilo.

Električkový kruhový objazd VSS bol naprojektovaný (vo fáze pracovného návrhu) ako alternatíva, výkres na stiahnutie je ešte stále v zozname http://ptinziniering.sk/?id=aktualne_projekty
Z môjho pohľadu mohla byť možná komplikácia v riadení križovatky. Ale prínos pre ED by bol vyšší. Nedalo sa z rovnakého dôvodu ako tá koľaj.
Reakcia na: mi.v #80933:
Mne to vychádza tak, že v zastávke „Autokemping“ budú v smere do Barce a na Jazero zastavovať všetky autobusové linky (12, 24, 54, x4, x7, x9), akurát že x4 inde ako zvyšok (x4 na Barčianskej, zvyšok na Alejovej).

Zachádzanie 54 z Ťahanoviec na zastávky „Dneperská“ a „Levočská“ je perverznosť.
Z Ťahanoviec do Krásnej (sídlisko) sa dá prestúpiť na hrane napr. aj pri teplárni.

NDS s tým zrejme nemá nič. A kruhový objazd si tam neviem predstaviť.
Na VŠA je to iné, tam je dosť miesta na kruháč koľajový aj cestný naraz.
Ale jednu výhodu by mal - ale tá sa podľa mňa dala spraviť aj pri ponechanom ikskovom krížení: možnosť odbočenia z Barce na Jazero a späť.
Bola by to výborná vec pri končeniach traťových porúch na Jazere alebo v Barci, keď by príslušné linky boli odklonené na druhú vetvu a potom by sa veľmi skoro vedeli dostať „domov“.
Teraz sa musia prejsť na opačnú konečnú a späť.
Asi sa nechcelo alebo technicky či pozemkovo nedalo, neviem.
Reakcia na: Bjorn #80936:
Tak nie, sú tam vyznačené dve obchádzky (Z centra na Jazero a z Nižných Kapustníkov do Barce). Beriem späť.
Reakcia na: mi.v #80933:
Ten oznam som neštudoval, ale zrejme to bude tak, ako som si myslel.

Mimochodom,
len mne sa zdá, že v tomto obrázku je chyba? Konkrétne pri vyznačení obchádzky Rastislavova-Alejová-Červený Rak.
https://lh3.googleusercontent.com/-35oa5t09_pM/WKchDUPvIwI/AAAAAAAAXUE/nmUeDDGMmC4nzZ0g3x9_GcODiVQYCT1cACHM/s0/ZjednodusenaSchema.jpg
Reakcia na: mi.v #80933:
Opravujem sa, neviem, či vzťahovo problematické pozemky na križovatke VSS, ktoré viedli k redukcii koľajiska, súviseli s tamojšími pozemkami NDS, alebo s pozemkami iných majiteľov. Ospravedlňujem sa za chybu v príspevku!
Reakcia na: mi.v #80933:
Neviem zrovna, či treba ďakovať NDS. Rozraďovacia koľaj zmizne z iného dôvodu a ten sa tu už rozoberal.
Reakcia na: Bjorn #80927:
Vďaka, už chápem s tou X7. Bol som v tom, že X7 na Autocampingu (ďalej len ATC) zastavovať nebude. Oznam DPMK na http://www.kosice-estranky.sk/clanky/vystavba/rekonstrukcie-elektrickovych-trati/dopravne-obmedzenia-pocas-modernizacie-elektrickovej-trate-v-krizovatke-vss.html si v tomto odporuje. Všimnite si, že tam je trasa X7 popísaná tak, akoby na ATC nezastavovala, ale pritom v trase X9 a XR2 prestup na X7 je. Takže pozrel som si X7 a počítal som s tým, že na ATC bude iba X4 a X9. Prestup na hrane by, pravda, platil iba pre ne – nie pre X7.

@5: Aj na Levočskej sa dá v rovnakých kombináciách. Takže prestup na hrane je vyriešený dokonca vrátane kapacitnej zálohy v podobe dvoch po sebe nasledujúcich zastávok. Sme my to pokrokové mesto! 🙂

? Chcem "POĎAKOVAŤ" Národnej diaľničnej spoločnosti za zrušenie možnosti električkového kruháča VSS (ktorý DPMK pôvodne žiadal) i zatiaľ existujúcej rozraďovacej koľaje. V smere z Jazera bude chýbať.
Reakcia na: 5 #80931:
Počula som také, že na výluku majú ísť 4702, 4703, 4707 a 4712...všetky sú pridelené a robia trhané služby...
Reakcia na: mi.v #80925:
Využiteľný prestup na hrane máš v špičke na Dneperskej z THC/Furče smer Važecká (54»E).

Dispecer: Z ktorých liniek teda klbáky zoberú? (Po jednom z každej...)

Iv: Pozeral som tunajšie výpravy, 26-ka je tu takmer denne, ale na elektriku v roku 2017 nič. To by musela byť veľká náhoda.
Reakcia na: Bjorn #80928:
RudyKE myslel na električky (jednokoľajná slučka bez vratky), nie na autobusy.

Podľa mňa sa to ale celkom v pohode dá - tie linky majú po celý deň rovnaké intervaly a nie je tam až toľko spojov. Len to asi bude znamenať väčší frmol pri amfiteátri (sedmička) a stanici (trojka).
Systém obehov vozov síce nepoznám, ale z toho, koľko električiek občas vidím súčasne stáť v slučkách Havlíčkova a Stanica, sa mi zdá, že vodiči prestávkujú aj s vozmi (t.j. že nelietajú z voza na voz, aby sa ušetrili vozy).
No a v tom prípade to, čo prestávkovalo na Jazere (podľa mňa 3 a 7 a možno aj 9), bude musieť ísť na druhý koniec - ale to by asi Havlíčkova, amfiteáter a stanica mohli ustáť (všetky tri sú čerstvo rekonštruované a zdá sa mi, že koľajovo na lepší stav, ako bol predtým).
No a na Rybe to bude zrejme vždy len prídem - odídem, s krátkym pobytom.
Reakcia na: Rudyke902 #80926:
Tie výluky „na 2x“ sa už v Košiciach pomaly stávajú folklórom:
a) robila sa Havlíčkova, zavretá bola celá Komenského -- teraz sa ide robiť Komenského...;
b) robil sa stará športová hala - amfiteáter, ale nie všetko - teraz sa ide robiť odznova...;
c) robili sa amfiteáter a pavilón, zavretá bola celá SNP -- teraz sa ide robiť SNP...;
d) robila sa Bardejovská, ale nie všetko - teraz sa ide robiť odznova...

Ale ja by som až tak nenadával, porucha asi nebude v Košiciach.
Je to síce blbé, ale najpravdepodobnejšie je to preto, že keď sa chystala MEU, ešte sa nevedelo, či a za koľko bude MET (všetko sú to europeniaze) - takže sa zvolilo urobiť aspoň najhorľavejšie body (križovatky a slučky).
Rovnaký prípad bude asi aj VSS versus Jazero a Barca. V čase prípravy MET sa asi nevedelo (a možno dodnes nevie), či vôbec a ak, tak aké pokračovanie MET ešte bude.

Po boji je ľahké byť generálom, ale ja by som nechcel byť v koži toho, kto má povedať, že čo treba pri najbližšej stavbe zrekonštruovať a pritom nevie, že či to bude mať aj nejaké pokračovanie...
Reakcia na: Rudyke902 #80926:
Čo sa obsluhy zastávok na Jazere týka - nie je možné využiť samotnú električkovú trať? V minulosti autobusy zastavovali na električkových zastávkach. Aj keď je pravda, že tá trať pripomína skôr tankodrom.

Obratisko pri Rybe stačiť určite bude. Ak bude platiť rovnica 1 električka = 1 autobus, tak tam budú dostatočné rozostupy, plus verím, že to bude sledovať pojazdný dispečer na Námestí osloboditeľov.
https://imhd.sk/ke/cestovny-poriadok/linka/3%2B4%2B7/smer/VSS-krizovatka/zastavka/Ryba/104857648128
Reakcia na: mi.v #80925:
Linka X7 pôjdu po trase Ryba - Cintorín - Jazero, čiže po Rastislavovej a logicky musia na jej konci odbočiť vpravo na Alejovú, následne doľava na Červený rak a cez Nižné Kapustníky na Jazero. Predpokladám, že X9 teda pôjde súbežne od zastávky Autokepmping. No a tam nemožno prestúpiť na hrane. Teda, nie v oboch smeroch. Nenapadá mi ako inak sa to dá trasovať, ale možno to predsa len bude vyriešené inou trasou.
No tak ako som písal nedávno - bude zaujímave ako budu dodržane CP jednotlivých spojov "x7" "x9".. a ich nadväznosť prestupu na (a) z ED 9, 7, 3) ,,, ked budu ešte väčšie kolóny cez most vss (nehovoriac o Slaneckej počas špičky) .. odpoved je mi viac ako známa "NIJAKO" ? bude to všetko jazdiť "sporadicky" tak ako jazdia teraz linky 19 52 (teda s meškanim)... a určite ED čakať na autobusy náhradnej dopravy "X" čakať nebudu - tak jazerčania si to užiju teda? Škoda že "mudre hlavy" pri plánovaní tých MET a MEU nenaplánovali súčastne s VSS aj generálku trate na jazere - ked už tá výluka 4 mesiace bude, mohlo sa to urobiť naraz,,, Tak ak príde na rad trať na jazere (ak skôr neskončí jej prevádzka pre zlý technický stav), zase si jazerčania užiju podobnej výluky a prestupovania, ale to je buducnosť ešte. Jedine malé pozitívum v riešeni MHD je predlženie trasy L 19 po važecku počas výluky..
Ešte by ma zaujimalo či to malé obratisko pri RYBE s jednou koľajou zvládne funkciu "konečnej" počas špičky pre linky 3,4,7. Nedalo sa uvažovať so zlúčením dvoch liniek, (aj tak to budu teraz "krátke" linky s CP okolo 5 - 10 minut,) do jednej zo zachádzaním na stanicu? (alebo predlžením jej trasy) ??

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.