RudyKE myslel na električky (jednokoľajná slučka bez vratky), nie na autobusy.
Podľa mňa sa to ale celkom v pohode dá - tie linky majú po celý deň rovnaké intervaly a nie je tam až toľko spojov. Len to asi bude znamenať väčší frmol pri amfiteátri (sedmička) a stanici (trojka).
Systém obehov vozov síce nepoznám, ale z toho, koľko električiek občas vidím súčasne stáť v slučkách Havlíčkova a Stanica, sa mi zdá, že vodiči prestávkujú aj s vozmi (t.j. že nelietajú z voza na voz, aby sa ušetrili vozy).
No a v tom prípade to, čo prestávkovalo na Jazere (podľa mňa 3 a 7 a možno aj 9), bude musieť ísť na druhý koniec - ale to by asi Havlíčkova, amfiteáter a stanica mohli ustáť (všetky tri sú čerstvo rekonštruované a zdá sa mi, že koľajovo na lepší stav, ako bol predtým).
No a na Rybe to bude zrejme vždy len prídem - odídem, s krátkym pobytom.
Tie výluky „na 2x“ sa už v Košiciach pomaly stávajú folklórom:
a) robila sa Havlíčkova, zavretá bola celá Komenského -- teraz sa ide robiť Komenského...;
b) robil sa stará športová hala - amfiteáter, ale nie všetko - teraz sa ide robiť odznova...;
c) robili sa amfiteáter a pavilón, zavretá bola celá SNP -- teraz sa ide robiť SNP...;
d) robila sa Bardejovská, ale nie všetko - teraz sa ide robiť odznova...
Ale ja by som až tak nenadával, porucha asi nebude v Košiciach.
Je to síce blbé, ale najpravdepodobnejšie je to preto, že keď sa chystala MEU, ešte sa nevedelo, či a za koľko bude MET (všetko sú to europeniaze) - takže sa zvolilo urobiť aspoň najhorľavejšie body (križovatky a slučky).
Rovnaký prípad bude asi aj VSS versus Jazero a Barca. V čase prípravy MET sa asi nevedelo (a možno dodnes nevie), či vôbec a ak, tak aké pokračovanie MET ešte bude.
Po boji je ľahké byť generálom, ale ja by som nechcel byť v koži toho, kto má povedať, že čo treba pri najbližšej stavbe zrekonštruovať a pritom nevie, že či to bude mať aj nejaké pokračovanie...
Čo sa obsluhy zastávok na Jazere týka - nie je možné využiť samotnú električkovú trať? V minulosti autobusy zastavovali na električkových zastávkach. Aj keď je pravda, že tá trať pripomína skôr tankodrom.
Linka X7 pôjdu po trase Ryba - Cintorín - Jazero, čiže po Rastislavovej a logicky musia na jej konci odbočiť vpravo na Alejovú, následne doľava na Červený rak a cez Nižné Kapustníky na Jazero. Predpokladám, že X9 teda pôjde súbežne od zastávky Autokepmping. No a tam nemožno prestúpiť na hrane. Teda, nie v oboch smeroch. Nenapadá mi ako inak sa to dá trasovať, ale možno to predsa len bude vyriešené inou trasou.
No tak ako som písal nedávno - bude zaujímave ako budu dodržane CP jednotlivých spojov "x7" "x9".. a ich nadväznosť prestupu na (a) z ED 9, 7, 3) ,,, ked budu ešte väčšie kolóny cez most vss (nehovoriac o Slaneckej počas špičky) .. odpoved je mi viac ako známa "NIJAKO" ? bude to všetko jazdiť "sporadicky" tak ako jazdia teraz linky 19 52 (teda s meškanim)... a určite ED čakať na autobusy náhradnej dopravy "X" čakať nebudu - tak jazerčania si to užiju teda? Škoda že "mudre hlavy" pri plánovaní tých MET a MEU nenaplánovali súčastne s VSS aj generálku trate na jazere - ked už tá výluka 4 mesiace bude, mohlo sa to urobiť naraz,,, Tak ak príde na rad trať na jazere (ak skôr neskončí jej prevádzka pre zlý technický stav), zase si jazerčania užiju podobnej výluky a prestupovania, ale to je buducnosť ešte. Jedine malé pozitívum v riešeni MHD je predlženie trasy L 19 po važecku počas výluky..
Ešte by ma zaujimalo či to malé obratisko pri RYBE s jednou koľajou zvládne funkciu "konečnej" počas špičky pre linky 3,4,7. Nedalo sa uvažovať so zlúčením dvoch liniek, (aj tak to budu teraz "krátke" linky s CP okolo 5 - 10 minut,) do jednej zo zachádzaním na stanicu? (alebo predlžením jej trasy) ??
Áno, aj ja som chcel pôvodne napísať, že možno to bude prvý prestup na hrane (ak vôbec bude), ale potom som si uvedomil, že Jazero jeden už umožňuje. Keď sa za prestup na hrane považuje aj prestup medzi rôznymi druhmi dopravy bez opustenia nástupišťa, tak už celé desaťročia máme prestup na hrane pri cestovaní Napájadlá → Važecká ? Môžeme sa chváliť v EU.
Píšete, že pri prestupe na Autocampingu bude treba prejsť cez cestu. Žiadny plán rozmiestnenia zastávok som zatiaľ nevidel, ale linky označené „X“™ to vyžadovať nebudú, im stačí jedno stanovište s prestupom na hrane s ED. Môže to vyžadovať iba L12 a pod. Hm, alebo som niečo nedomyslel?
Myslel som to takto:
Všetky linky označené „X“™ môžu mať trasu prichádzajúcu z mosta od Nižných Kapustníkov. Na úrovni električkovej zastávky Autocamping by mali zastávku. Odtiaľ zamieria na Alejovú a cez mimoúrovňovú križovatku späť smerom k mostu VSS.
x4 podľa mňa nemôže zastavovať na tom isto mieste ako x9 a xR2.
To by muselo byť na Alejovej medzi križovatkami s Barčianskou a Južnou triedou a tam si naozaj neviem predstaviť (šírka cesty, frekvencia premávky, priestor na nastupovanie).
Tipujem, že pre x4 to bude ešte na konci Barčianskej a pre zvyšok (12, 24, 54, x7, x9, xR2) na Alejovej, ale skôr - ešte na konci zjazdu z mosta na R2 naproti križovatke s Rastislavovou (pri tom záhradníctve či čo to je).
Dve veci mi nejdú do hlavy:
a)
čím sa líšia trasy oranžovej x9 a modrej xR2 a ak ničím, načo sú to 2 linky;
b)
kde v zastávke „VSS križovatka“ bude stáť x4, keď podľa výkresu 2 na e-stránkach bude zastávka 12-tky na Južnej triede smer Barca počas výluky zrušená.
Úplne na hrane to veľmi nebude, treba prejsť cez cestu. Vlastne mi nenapadá ani jeden prípad, kde by sa v Košiciach dalo prestupovať medzi jednotlivými trakciami na hrane, pretože toto sa v Košiciach nenosí. Možno na Jazere medzi elktričkami a "spojom označeným 19/52", ale aj to je v smeroch, ktoré asi nikto nevyuužíva. A pritom by bolo toľko lokalít, kde sa to dá veľmi jednoducho zaviesť. Keby bola vôľa.
Pri pohľade na tie trasy liniek označených¹⁾„X“™ mi vychádza, že autobusová zastávka tam stačí jedna, na úrovni električkových zastávok. Dokonca tak vzniká prestup na hrane .
Úsek Hraničná – Autocamping na trase X4 sa asi bude musieť prechádzať otočkou pri teplárni. Iná trasa mi nevychádza...
____
¹⁾ slovné spojenie je registrovanou ochrannou známkou jedného košického mestského podniku
No logicky to vychádza jedine v okolí križovatky pri Tempuse. Linka 9 bude končiť zrejme štandardne na svojej zastávke, za ňou by mohla potom byť prenosná výhybka. Na križovatku to potom nie je ani tak ďaleko, prestup nezaberie viac, ako dve minúty. Z dočasnej bus zastávky na Rastislavovej potom cez Červený rak (odbočenie cez koľajnice doľava) do Barce a na Jazero. Neviem si predstaviť ako inak by to mohlo byť zorganizované.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.