Myslíš tú prevliekaciu "dvojko-trojku"? Tak tá jazdila tuším z Jazera na stanicu ako L3 a zo stanice na Havlíčkovu (Loky) a naspäť v opačnom poradí. Neskôr, teda pri jednej z úprav linkového vedenia električiek v 90. rokoch, boli rozdelené na dve samostatné linky, čiže dnešné L2 a L3.
Ináč ešte k tým električkám - jedného času jazdila aj akási zlúčená linka 2+3 , teda spojenie dvoch liniek končiacich na stanici - jazdila ako jedna linka (tuším miesto linky 1), s tým že zachádzala na stanicu.. A v jednom smere tuším z jazera cez stanicu na havlíčkovu pod označením ako L 2 a v opačnom smere ako L 3 . Neviem či to bol len nejaký pokus, či skušobná prevádzka - no dlho tak tie linky nejazdili čo pamätám - myslím si ale že až taký zlý nápad to nebol.. To ešte trocha z histórie.
O tej konečnej pri dreveňáku som počul aj ja - má to svoju logiku, Hanojskú a Havanskú odovzdali až v roku 1992 (nebolo tam koho obsluhovať). Linky na ŤHC chodili najprv len po Americkej - zastávky Trieda solidarity 1 a 2 (lebo existovali len bloky v spodnej časti). Potom aj po Americkej, aj po Ázijskej (lebo dokončili Varšavskú, Sofijskú a Juhoslovanskú) a potom sa urobil okruh po Európskej (po dokončení ŤHC II).
Prv než sa jazdilo po Ázijskej tak linky začínali na tom obratisku pod lesom, panely bývalej zastávky sú tam dodnes, neskôr , keď sa sídlisko zokruhovalo bola ešte istý čas iba zastávka asi na polceste medzi dnešnou Hanojskou a Belehradskou.
Ešte sa mi marí , že bol čas, kedy sa prerábala horná časť Ázijskej, tak boli linky rozdelené, jedna časť po Americkej len po Hanojskú a druhá končila na parkovisku kde je dnes zhorený dreveňák, to mi spomínal aj jeden známy, ktorý tam býva, že tam sa točili autobusy.
S tými chodníkmi v ťahanovskom "vnútrobloku" (pri školách) je tiež také... Sídlisko bolo urobené tak, aby bola dochádzka do MŠ a ZŠ bezkolízna - t. j. že tam v okolí nebude žiadna doprava, maximálne zásobovanie v čase mimo dochádzania a odchádzania do škôl. Výsledok je taký, že teraz sa vo "vnútrobloku" veselo parkuje, autá tam jazdia pomerne bežne, zaklincovali to všetko policajti, ktorých "ubytovali" v časti ZDŠky a dojazd tam majú cez (bývalé) chodníky ?
Čo sa týka Ázijskej triedy - pokiaľ viem, s MHD sa tu rátalo, ale určite nie v takej ponuke spojov, aká je tam dnes. Nosná mala byť električka na Americkej triede, ktorá by obsluhovala aj nepostavenú časť sídliska na mieste dediny a na Demetri. Ázijská trieda mala byť len doplnok - niečo ako Popradská na Terase.
Zastávka Belehradská bola myslím plánovaná presne tam, kde je, ale napr. Hanojská už nie celkom - smer centrum je OK, ale smer konečná mal byť až na nepostavenej Austrálskej triede (za plánovanou križovatkou Európska × Ázijská × Austrálska).
Zastávka Berlínska plánovaná nebola, zriadili ju najprv provizórne, švacli na zem panely a bolo - v smere na konečnú stávala maringotka s potravinami. Smer centrum doplnili o klasickú plechovú búdu, ktorú na prelome tisícročí vymenili za prístrešok. Potom neskôr odstránili aj panely a dali tam riadnu dlažbu. Detto platí aj pre zastávku Bruselská (L36/L51).
Mna zaujal chodnik na Juhoslovanskej..ktoru cast myslia? Tu, kde si z povodne planovaneho chodnika urobili parkovisko skor, ako ho vobec stihli vyasfaltovat, alebo tu, kde si auta z chodnika urobili cestu? ked to tak vezmem, k mojmu bloku nevedie ziaden chodnik zo ziadnej strany...
Ázijská vidieť že sa na niektorých miestach asi aj prepadáva, tam už plátanie nemá cenu, takisto aj Európsku triedu podmývalo na niektorých miestach, ale tú opravili v 2006-tom raz a poriande a už šesť rokov (šesť zím) sa po nej jazdí a netreba nič plátať, maximálne koľaje od autobusov na zastávke. A to miestami vyzerala asi tak isto ako teraz Ázijská.
Ja som raz dávnejšie kdesi čítal že sídliskové komunikácie (hlavne čo sa týka Košíc tak ŤHC) sú pre MHD poddimenzované, ani po takej Klimkovičovej na KVP by správne asi nemali chodiť autobusy.
Možno že trepem 2 na 3 ale snáď ma niekto opraví.
Nehovorím, že nie, ale jednoznačne odsúdiť za to (len) MHD mi príde dosť divné... Premávajú po nej aj nákladné vozidlá zásobujúce jedálne ZŠ, MŠ, potraviny, či smetiarske vozidlá Kositu... To na cestu vôbec nevplýva, že?
Proste, znie to, ako keby MHD bola iba na obtiaž a iba ničila cesty a hlavne od zmeny linkového vedenia... Fakt je, že tá cesta už pred tými 5 rokmi nevyzerala o dosť lepšie a podľa mňa ide o prirodzené opotrebenie pri danej intenzite dopravy a čase od poslednej "rekonštrukcie", resp. výstavby...
Linka 1 by bola v súčasnosti nesystémová, nevyriešila by nič. Ak by sa vybudovala trať zo ŽST na NMM cez Masarykovu, potom môžeme vymýšľať nové linky
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
tbus
Ešte sa mi marí , že bol čas, kedy sa prerábala horná časť Ázijskej, tak boli linky rozdelené, jedna časť po Americkej len po Hanojskú a druhá končila na parkovisku kde je dnes zhorený dreveňák, to mi spomínal aj jeden známy, ktorý tam býva, že tam sa točili autobusy.