Pre všetkých antisolaristov:
V tomto roku je zatiaľ objednaných 415 vozidiel (80% ročného plánu) o.i. do týchto miest:
Berlin, Bochum, München, Reutlingen, Troisdorf (Nemecko)
Como, Napoli (Taliansko)
Riga (Lotyšsko)
Tallinn (Estónsko)
Narbonne (Francúzsko)
Košice (Slovensko)
Ostrava, Olomouc (Česko)
Götzis/Voralberg (Rakúsko)
Winterthur, Chur, LaChaux-de-Fonds, Kreuzlingen, Swiss post (Švajčiarsko)
Kraków (Poľsko)
Takže ja neviem, čo sa stále dakto na ne ponosuje, určite by si Francúzi, Nemci, Švajčiari a ďalší neobjednávali šmejdy:-)
V tomto roku je zatiaľ objednaných 415 vozidiel (80% ročného plánu) o.i. do týchto miest:
Berlin, Bochum, München, Reutlingen, Troisdorf (Nemecko)
Como, Napoli (Taliansko)
Riga (Lotyšsko)
Tallinn (Estónsko)
Narbonne (Francúzsko)
Košice (Slovensko)
Ostrava, Olomouc (Česko)
Götzis/Voralberg (Rakúsko)
Winterthur, Chur, LaChaux-de-Fonds, Kreuzlingen, Swiss post (Švajčiarsko)
Kraków (Poľsko)
Takže ja neviem, čo sa stále dakto na ne ponosuje, určite by si Francúzi, Nemci, Švajčiari a ďalší neobjednávali šmejdy:-)
Sarko
Inak riadenie CSS je zabezpečované elektronikou od Siemensu, kde by som predpokladal bezproblémové riešenie a nastavovania cyklov podľa ľubovôle. Našiel som zaujímavý dokument na stránke http://www.kosice.sk/hsr/vystupy/15_doprava.rtf, kde sa dá dočítať v tomto smere veľa zaujímavých informácií. Na mobile súbor vo formáte RTF asi neotvoríš, tak Ti z neho vyťahujem pár zaujímavých odstavcov:
CESTNÁ SVETELNÁ SIGNALIZÁCIA
Riadenie dopravy cestnou svetelnou signalizáciou na komunikáciách mesta je v súčasnosti na 43 križovatkách, 14 peších priechodoch a dvoch účelových električkových prejazdoch. Približne polovica /27/ je rekonštruovaná a vybavená zariadeniami firmy Siemens. Zostávajúca časť je zastaralá a nedokáže sa prispôsobiť požiadavkám dopravy a preto je potrebné ich postupne rekonštruovať. Doteraz bolo zrekonštruovaných 17 križovatiek a peších priechodov, z ktorých dva križovatky a 1 peší priechod sú nové. Zároveň je potrebné uvažovať aj s výstavbou CSS na nových uzloch v meste podľa nárastu dopravy.
V období rokov 1994-2002 bol zrealizovaný projekt rekonštrukcie križovatiek moderným systémom riadenia dopravy firmy SIEMENS, ktorý dokáže regulovať premávku v závislosti na požiadavkách dopravy a zároveň zabezpečuje aktívnu preferenciu MHD pomocou vysielačov v týchto prostriedkoch. Pri preferencii vozidiel MHD je možná úplná /tzv.tvrdá/ preferencia MHD, ktorá je používaná na „izolovaných“ križovatkách, alebo optimálna /podmienená/ preferencia, ktorá je používaná v úsekoch s líniovou koordináciou IAD najmä v špičkovom období.
Moderný systém riadenia križovatiek prináša efektivitu riadenia v závislosti na zaťažení jednotlivých smerov, čím zvyšuje priepustnosť križovatiek, uprednostňuje vozidlá MHD, znižuje nehodovosť na križovatkách, v neposlednom rade znižuje náklady na údržbu CSS. Aby sa jeho výhody naplno prejavili, je potrebné systém doplniť slučkami a tlačítkami pre chodcov tam, kde tieto neboli zrealizované a napojiť križovatky do riadiacej ústredne, ktorá je umiestnená na MMK.