Myslíš ten E91-2 pri benzínke???
), si musí stlačiť tlačidlo pre opätovné zaregistrovanie. Aby mal vodič istotu, že zaregistrovanie bolo úspešné, rozvieti sa mu pod električkovým semaforom neprerušované žlté svetlo a po jeho zhasnutí naskočí voľno pre električku.
Ešte doplním, že nejde o žiadnu kameru, ale snímač, ktorý si vytvorí len akési kontúry (po hľadaní správneho výrazu som objavil lepší výraz - vytvorí sa binárny signál obrysu), takže prípadné odcudzenie snímača neprinesie páchateľovi žiaden úžitok. Samozrejme, vôbec to nemusí byť tak, ako som opísal a zariadenie môže pracovať aj na oveľa jednoduchšom princípe. Najprv však musím zistiť o aký model snímača ide.
Na krizovatke o ktorej tu piseme, pred casom preprogramovanim CSS a zmenou organizacie zaradovacich pruhov z Gemerskej a Pri Pracharni doslo k zeefektivneniu cyklu krizovatky a to tak, ze IGK ktore idu z tychto ulic rovno, mozu byt zaradene aj v kombinovanom "rovnolavom" pruhu a dochadza k mensiemu zdrzaniu vozidiel aj vplyvom e-preferencie.
Sarko
Inak riadenie CSS je zabezpečované elektronikou od Siemensu, kde by som predpokladal bezproblémové riešenie a nastavovania cyklov podľa ľubovôle. Našiel som zaujímavý dokument na stránke http://www.kosice.sk/hsr/vystupy/15_doprava.rtf, kde sa dá dočítať v tomto smere veľa zaujímavých informácií. Na mobile súbor vo formáte RTF asi neotvoríš, tak Ti z neho vyťahujem pár zaujímavých odstavcov:
CESTNÁ SVETELNÁ SIGNALIZÁCIA
Riadenie dopravy cestnou svetelnou signalizáciou na komunikáciách mesta je v súčasnosti na 43 križovatkách, 14 peších priechodoch a dvoch účelových električkových prejazdoch. Približne polovica /27/ je rekonštruovaná a vybavená zariadeniami firmy Siemens. Zostávajúca časť je zastaralá a nedokáže sa prispôsobiť požiadavkám dopravy a preto je potrebné ich postupne rekonštruovať. Doteraz bolo zrekonštruovaných 17 križovatiek a peších priechodov, z ktorých dva križovatky a 1 peší priechod sú nové. Zároveň je potrebné uvažovať aj s výstavbou CSS na nových uzloch v meste podľa nárastu dopravy.
V období rokov 1994-2002 bol zrealizovaný projekt rekonštrukcie križovatiek moderným systémom riadenia dopravy firmy SIEMENS, ktorý dokáže regulovať premávku v závislosti na požiadavkách dopravy a zároveň zabezpečuje aktívnu preferenciu MHD pomocou vysielačov v týchto prostriedkoch. Pri preferencii vozidiel MHD je možná úplná /tzv.tvrdá/ preferencia MHD, ktorá je používaná na „izolovaných“ križovatkách, alebo optimálna /podmienená/ preferencia, ktorá je používaná v úsekoch s líniovou koordináciou IAD najmä v špičkovom období.
Moderný systém riadenia križovatiek prináša efektivitu riadenia v závislosti na zaťažení jednotlivých smerov, čím zvyšuje priepustnosť križovatiek, uprednostňuje vozidlá MHD, znižuje nehodovosť na križovatkách, v neposlednom rade znižuje náklady na údržbu CSS. Aby sa jeho výhody naplno prejavili, je potrebné systém doplniť slučkami a tlačítkami pre chodcov tam, kde tieto neboli zrealizované a napojiť križovatky do riadiacej ústredne, ktorá je umiestnená na MMK.