Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: balky #5456:
Áno, na Spoločenskom pavilóne sú tiež tie isté senzory (pozor, kamery to nie sú). Tie máme teraz celkom na piatich miestach:
-Bardejovská (na križovatke s Tr. SNP)
-Tr. SNP-Bardejovská (v smere od OD Terasa)
-Tr. SNP-Bardejovská (v smere od kruh. objazdu)
-Južná tr.-Jantárová (v smere od VSS)
-Južná tr.-Rastislavova (v smere od Astórie)

Slučky v tvare osmičky sa nachádzajú na 12-tich miestach, pričom v každom smere sú umiestnené 2 slučky - prihlasovacia a odhlasovacia, teda 4 slučky na každej križovatke, čo je spolu 48 slučiek. Sú na týchto miestach:
-CSS Protifaš. bojovníkov-Rooseveltova-Senný trh
-CSS Slanecká-Rovníková
-CSS Južná tr.-Alejová
-CSS Alejová-Pri prachárni
-električkový prejazd Tr. SNP pri OD Terasa
-CSS Tr. SNP-Bernolákova
-CSS Tr. SNP-Toryská
-CSS Tr. SNP-Laborecká
-električkový prejazd Tr. SNP pri Kine Družba
-CSS Tr. SNP-Ondavská
-CSS Komenského-Hlinkova
-CSS Kuzmányho-Poštová

Dobre si si spomenul aj na úplne prvý systém prostredníctvom jednoduchého dotykového trolejového spínača, ktorý sa aktivuje stlačením izolovanej slučky vedľa trolejového drôtu lištou zberača. Nachádza sa na Tebou uvedenom mieste na dvoch miestach, za zastávkou električky Zimná a tesne pred nástupným ostrovčekom na zastávke Technická univerzita. Tu je jedna zaujímavosť, kým v smere zo Zimnej naskočí voľno električke do pár sekúnd, v smere od Boženky električka ešte zastaví na zastávke a až po vy/nastúpení cestujúcich sa môže pokračovať. Vystupovanie a nastupovanie však môže trvať dlhšie, preto ak vodič premešká uvoľnenie smeru, musí vyjsť z vozidla a na vyvýšenom mieste na stĺpe semafora (pre odlíšenie od tlačidiel pre chodcov 🙂 ), si musí stlačiť tlačidlo pre opätovné zaregistrovanie. Aby mal vodič istotu, že zaregistrovanie bolo úspešné, rozvieti sa mu pod električkovým semaforom neprerušované žlté svetlo a po jeho zhasnutí naskočí voľno pre električku.

No a na záver ešte spomeniem 4. použitý systém preferencie električky na križovatke Nám. osloboditeľov-Bottova, kde sa vodiči po opustení električkových zastávok Nám. osloboditeľov a Senný trh zaregistrujú stlačením tlačidla elektromagnetického ovládania výhybiek. Inak bežne zhasnuté električkové semafory sa aktivujú do polohy "stoj" a blikajúca spodná žltá pre cestnú dopravu sa vypne, zasvieti prostredná výstražná žltá a následne horná červená. Po niekoľkých sekundách nakoniec zasvieti "jazda priamo" pre električky. Po niekoľkých sekundách, po predpokladanom opustení križovatky električkou (električkami), zasvieti pre električku signál "stoj", následne na chvíľu prostredná žltá pre cestnú dopravu a súčasne so spodnou blikajúcou žltou sa električkové semafory opäť úplne vypnú.
No skoda by bolo aby sa karosy z trhu dostali prec.Urcite nieco vymyslia.Neviete stranku na solarisy v polsku?
Reply on: Esicko #5483:

K tým senzorom - snažil som sa na nete nájsť konkrétny model od fy Siemens, ktorý je použitý na našich CSS, ale nikde nič. Môže ísť o snímač, ktorý pracuje napr. na báze digitálneho spracovania obrazu v presne vymedzenom zornom poli s presnou veľkosťou snímaného výrezu. Obraz sa v senzore vyhodnotí a pokiaľ ten zodpovedá referenčnému objektu, aktivuje sa spustenie PP. Akýkoľvek pokus rozutekaním po električkovom páse by takto nemal mať úspech. 🙂 Ešte doplním, že nejde o žiadnu kameru, ale snímač, ktorý si vytvorí len akési kontúry (po hľadaní správneho výrazu som objavil lepší výraz - vytvorí sa binárny signál obrysu), takže prípadné odcudzenie snímača neprinesie páchateľovi žiaden úžitok. Samozrejme, vôbec to nemusí byť tak, ako som opísal a zariadenie môže pracovať aj na oveľa jednoduchšom princípe. Najprv však musím zistiť o aký model snímača ide.
Pre všetkých antisolaristov:
V tomto roku je zatiaľ objednaných 415 vozidiel (80% ročného plánu) o.i. do týchto miest:
Berlin, Bochum, München, Reutlingen, Troisdorf (Nemecko)
Como, Napoli (Taliansko)
Riga (Lotyšsko)
Tallinn (Estónsko)
Narbonne (Francúzsko)
Košice (Slovensko)
Ostrava, Olomouc (Česko)
Götzis/Voralberg (Rakúsko)
Winterthur, Chur, LaChaux-de-Fonds, Kreuzlingen, Swiss post (Švajčiarsko)
Kraków (Poľsko)

Takže ja neviem, čo sa stále dakto na ne ponosuje, určite by si Francúzi, Nemci, Švajčiari a ďalší neobjednávali šmejdy:-)
Reply on: Pedro #5487:
No isteže nahradili. Tak ako krátke Karosy B 932 vystriedali Karosy B 952, tak kĺbové Karosy B 941 vystriedali zdokonalené Karosy B 961.

Ale zlé jazyky hovoria, že výroba 900-viek sa chýli do záverečnej fázy. Vraj je o ne dosť výrazný nezáujem. Čoraz viac dopravcov chce nízkopodlažáky.
Vladimir:Preco presteli karosy vyrabat?Tie 941.No myslim si ze aj ked prestali vyrabat tak predsa museli skusit nieco ine podobne tomu no vylepsene.
Reply on: S499.1023 #5482:
Áno, tak to je pre mňa ozaj novinka. Minimálne prešovské trolejbusy to majú všetky do jedného vypojené. Keď som sa tuším nejakého vodiča na to pýtal, bolo mi odpovedané, že zvuková signalizácia pri stlačení STOP-ky by sa miešala so zvukom signalizujúcim beznapäťový stav. Na zastavenie vozidla na zastávke na znamenie vraj úspešne stačí rozsvietená kontrolka.

Ja sa len stále obávam toho, že sa raz niečo naozaj stane a cestujúci podľa predpisu stlačí trikrát tlačidlo, no vodič nezastaví, lebo to vezme ako zastávku na znamenie.

Na moje obavy mi bolo povedané, niečo v zmysle, že "Keby sa ozaj niečo stalo, tak by ľudia začali kričať. A keby ľudia kričali, tak by som to ihneď riešiť šiel."

Re #5483 Esíčko - k poslednej vete: A vie to ona vôbec? Keď sa tam budeš zase raz prechádzať, skús sa rozutekať po električkovom páse, či Ti náhodou nehodí signál "voľno" ?

Re #5484 Sarko: Ešte je tu možnosť, že je stanovená nejaká minimálna doba medzi dvoma preferovanými prejazdmi električky. Keď sa krátko pre prejazde jednej priblíži druhá električku, tú môže systém nechať počkať celé kolečko, aby boli aspoň čiastočne zachované aj gumokolie záujmy.
I keď tým asi podceňujem vodičov električiek, zrejme by túto súvislosť vypozorovali...
Reply on: Sarko #5484:
Dakujem za vytah 🙂 Na krizovatke o ktorej tu piseme, pred casom preprogramovanim CSS a zmenou organizacie zaradovacich pruhov z Gemerskej a Pri Pracharni doslo k zeefektivneniu cyklu krizovatky a to tak, ze IGK ktore idu z tychto ulic rovno, mozu byt zaradene aj v kombinovanom "rovnolavom" pruhu a dochadza k mensiemu zdrzaniu vozidiel aj vplyvom e-preferencie.
Reply on: Esicko #5470:
No, kedy ako. Už sa mi viac krát stalo, že sa mi niektorí vodiči posťažovali, že preferovaný prejazd (PP) zrušili, ale keď som sa bol na to pozrieť, ako to vyzerá, opäť fungovala. Mám pocit, že práve z dôvodu, ktorý si tu uviedol, ak po ukončení PP pre IGK nenasleduje pokračovanie (dokončenie pôvodného) cyklu, sa vodiči mohli sťažovať a RSK (Referát správy komunikácií) to potom mohol vypnúť ako prípadnú poruchu, pričom po (ne)zistení príčiny to opäť zapnú. Je to však len môj predpoklad.

Inak riadenie CSS je zabezpečované elektronikou od Siemensu, kde by som predpokladal bezproblémové riešenie a nastavovania cyklov podľa ľubovôle. Našiel som zaujímavý dokument na stránke http://www.kosice.sk/hsr/vystupy/15_doprava.rtf, kde sa dá dočítať v tomto smere veľa zaujímavých informácií. Na mobile súbor vo formáte RTF asi neotvoríš, tak Ti z neho vyťahujem pár zaujímavých odstavcov:

CESTNÁ SVETELNÁ SIGNALIZÁCIA
Riadenie dopravy cestnou svetelnou signalizáciou na komunikáciách mesta je v súčasnosti na 43 križovatkách, 14 peších priechodoch a dvoch účelových električkových prejazdoch. Približne polovica /27/ je rekonštruovaná a vybavená zariadeniami firmy Siemens. Zostávajúca časť je zastaralá a nedokáže sa prispôsobiť požiadavkám dopravy a preto je potrebné ich postupne rekonštruovať. Doteraz bolo zrekonštruovaných 17 križovatiek a peších priechodov, z ktorých dva križovatky a 1 peší priechod sú nové. Zároveň je potrebné uvažovať aj s výstavbou CSS na nových uzloch v meste podľa nárastu dopravy.

V období rokov 1994-2002 bol zrealizovaný projekt rekonštrukcie križovatiek moderným systémom riadenia dopravy firmy SIEMENS, ktorý dokáže regulovať premávku v závislosti na požiadavkách dopravy a zároveň zabezpečuje aktívnu preferenciu MHD pomocou vysielačov v týchto prostriedkoch. Pri preferencii vozidiel MHD je možná úplná /tzv.tvrdá/ preferencia MHD, ktorá je používaná na „izolovaných“ križovatkách, alebo optimálna /podmienená/ preferencia, ktorá je používaná v úsekoch s líniovou koordináciou IAD najmä v špičkovom období.

Moderný systém riadenia križovatiek prináša efektivitu riadenia v závislosti na zaťažení jednotlivých smerov, čím zvyšuje priepustnosť križovatiek, uprednostňuje vozidlá MHD, znižuje nehodovosť na križovatkách, v neposlednom rade znižuje náklady na údržbu CSS. Aby sa jeho výhody naplno prejavili, je potrebné systém doplniť slučkami a tlačítkami pre chodcov tam, kde tieto neboli zrealizované a napojiť križovatky do riadiacej ústredne, ktorá je umiestnená na MMK.
Reply on: Vladimír #5473:
Myslim, ze raz som na tej CSS videl nevidane, cyklus zacal tam, kde predtym skoncil, ale aj pred hodinkou som tam bol na prechadzke a dialo sa presne to co som predtym pisal. Zelena pre "lavych" z Alejovej, hup elektricka - preferovana zelena pre nu a "rovnych" a po jej prejazde samozrejme znova zelena pre "lavych" z Alejovej. Pritom su tam vsade slucky aj vo vozovke, takze ten riadic "vie" zistit urcity stupen zaplnenia jazdnych pruhov. No ale je mozne, ze moje IQ je slabe na pochopenie cinnosti. Ozaj a ta "kamera" ako vie, ze pohyb toho predmetu co zachytila, je elektricka?
Vladimír:Na všetkých pôvodných trolejbusoch znamenie vodičovi počuteľné je.Takže opäť sa jedná o nejaký svojvoľný zásah.
Reply on: Mišo #5469:
Tvoje príspevky sú zaujímavé. Na jednej strane by si chcel, aby prišli trolejbusové alebo kĺbové Solarisy, ale hneď na to Ti chýbajú Karosy B941E, ktoré už dávno nahradili B961 a nakoniec Solarisy nenávidíš. Diagnóza: Dieťa, ktoré takúto drahú hračku nemôže mať, z titulu ktorého trucuje a pôvodné zaľúbenie pokračuje nenávisťou. ?
Reply on: BMko #5474:
Ja prispievam takmer výlučne z môjho PC, alebo cez Orange World, moje IP adresy by sa teda meniť nemali. Preto súvislosť mojej osoby s príspevkom #5472 vylučujem. S S499.1023 nemám problém komunikovať za seba a nick Esíčka by som si v tomto prípade takisto nedovolil znevážiť.
Reply on: Vladimír #5477:
Zaujimavy je text, "linko sa nikam nedostanu". Tak potom naco je to dobre. Ja to sice preprava pre telesne postihnutych, ale v ramci moznosti by mali brat aj obycajnych cestujucich - to predsa nieje problem.
Reply on: Mišo #5467:
Trolina nepridu. lebo trolikov mame vela a trati malo.

B941 - naco? Ved uz je za nich nahrada B961.

A ten dovod preco nie pre solaris je ozaj uzasny.
Reply on: eMareq #5475:
Finta je len v tom, že L60 JE VEREJNÁ a určená pre všetkých cestujúcich. Vodiči tejto linky VEDOME a OPAKOVANE toto porušujú a SVOJVOĽNE selektujú, koho do vozidla vpustia a koho nie.
A to, čo tam natliachal ten dispečer svedčí o tom, že asi tiež nemá páru o svojej robote.
Reply on: Vladimír #5460:
Mne sa zas na solarisoch nepacilo to zvukove znamenie (ja to volam emčiak) nad dverami, dost divny zvuk. Bol som navyknuty na zvonceky, resp karosovy zvuk 🙂 😉
Reply on: Vladimír #5429:
B961ka ma krajsie celo ako Solaris, preto sa musi kupit bezpodmienecne ? ? ?

http://www.cassovia.sk/korzar/clanok.php3?sub=13.8.2004/56419K - Zavadzajuci CP (jedna sa o L60)
Sarko reguluj si pristupy z okolitych bran, alebo z okoliteho pocitaca. Lebo NABI a Sarko maju strasne podobnu IPCku.
Reply on: balky #5465:
Opakujem. V normálnej Karose sa znamenie vodičovi okrem rozsvieteného panelu prejavuje aj riadne akusticky. Niektorým vodičom to ale lezie na nervy a tak si to zrušia.

V Solarisoch vodič tiež pri stlačení STOPky počuje zvuk, ale tuším len pri prvom stlačení. Ak sa nemýlim, pri opakovanom stláčaní už zvuk nezaznie.

"Najlepšie" sú na tom trolejbusy, kde vôbec zvuk pri daní znamenia vodič nepočuje.

Na pôde DPMP som na túto skutočnosť viackrát upozorňoval, ale bez odozvy. Som zvedavý, čo sa bude diať, ak sa niekomu raz niečo v buse stane a vysvitne, že dával znamenie vodičovi, no ten nemohol odlíšiť núdzové znamenie od obyčajného pred zastávkou na znamenie.

Re #5468 Mišo: Asi najpodstatnejší dôvod bude ten, že Karosy B 941E sa už dávno nevyrábajú ?

Re #5470 Esíčko: A to v dnešnej dobe pokročilých technológií je problém nastaviť riadenie tak, aby pre prejazde električky pokračoval cyklus tam, kde skončil?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.