Ráno namiesto troleja Opäť jazdil autobus. Ale, čo je podstatnejšie, je výmena cestujúcich... a to tak nezmyselne až to bolí ?
Trolej 1020 prichádza (z garáže) na NO a cez Bottovú sa vracia k zastávke Jakabov palác...zastane za ňou a čaká...o chvíľu prichádza 3511 (L71) a zastane za trolejom... ľudia čakajúci na zastávke chcú nastúpiť (aj nastupujú), ale z vozidla sa náhle začnú valiť ľudia a utekať do troleja pred nimi... nastáva mierny chaos...
Pri tom jednoduchšie by bolo, keď už trolej prišiel na NO, počkať na Bottovej a bus s KVPčka by prišiel tiež na Bottovu a tam by si vymenili cestujúcich,
2. pri Mlynskej Bašte - konečná L70
3. pri HT - najjednoduchšia varianta - ušetria sa vozokilometre
No, ale my sme na Slovensku a tu sa to všetko robí naopak...najmä v DPMK
Trolej 1020 prichádza (z garáže) na NO a cez Bottovú sa vracia k zastávke Jakabov palác...zastane za ňou a čaká...o chvíľu prichádza 3511 (L71) a zastane za trolejom... ľudia čakajúci na zastávke chcú nastúpiť (aj nastupujú), ale z vozidla sa náhle začnú valiť ľudia a utekať do troleja pred nimi... nastáva mierny chaos...
Pri tom jednoduchšie by bolo, keď už trolej prišiel na NO, počkať na Bottovej a bus s KVPčka by prišiel tiež na Bottovu a tam by si vymenili cestujúcich,
2. pri Mlynskej Bašte - konečná L70
3. pri HT - najjednoduchšia varianta - ušetria sa vozokilometre
No, ale my sme na Slovensku a tu sa to všetko robí naopak...najmä v DPMK
Sarko
Možno Balky chcel tými ulicami naznačiť, že s prívlastkom "slovenská" je ich viac a na rôznych miestach. Každopádne ZASTÁVKA "Slovenská" je len jedna.
K tomu SCI-FI:
To, čo spomínaš, bolo schválené ešte za čias komunistov. Malo ísť o zapustenie individuálnej dopravy pod zem od križovatky Štúrova-Moyzesova-Rastislavova až na Palackého, s tým, že prúdy na Štefánikovu mali ďalej pokračovať pod zemou a v danej úrovni sa ńa ňu plynule pripájať. Vysušenie Mlynského náhona a výstavba križovatky Štefánikova-Staničné nám.-Protifašistických bojovníkov bola de facto 1. etapa tohto plánu. Osobne som videl aj perfektne spracovanú maketu. Na povrchu mala od Domu umenia po Palackého a Štefánikovu premávať len MHD.
Iný návrh hovoril o zapustení električky pod zem v trase Nám. osloboditeľov-Hlavná-Nám. MMM. Autorom bol myslím bývalý dopr. námestník DPMK, Ing. Schwarz.
Prvý prípad sa dá finančne lacnejšie realizovať, nakoľko stačí celý terén zahĺbiť len do minimálne potrebnej hĺbky a zastavať na pôvodnú úroveň a s výrazným výsledným efektom. Naopak na Hlavnej je podzemné múzeum, popod ktoré by sa musel tunel raziť a pri prípadnom realizovaní podzemného cestného tunela aj vo väčšej hĺbke. Naviac je potreba vybudovať stanice ako v metre. Kvôli jednej linke, ktorá aj keby tadiaľ jazdila každých 10 min., sa to neoplatí.