Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Dopravák #4271:

Nie, pod zem mala ísť len IAD a busy iných dopravcov (mimo MHD). MHD logicky ostane na provrchu, niečo ako Hlavná ul. v Prešove. Električková trať sa plánovala presunúť na južnú stranu Štúrovej a N.O. z dôvodu výstavby tunela najprv na južnej strane, potom preložka električkovej trate a následne výstavba tunela na severnej strane. Existovali aj rôzne iné varianty.

Ja by som vzhľadom k obrovským finančným nákladom a nedostatku financií zo Štúrovej a N.O. jednoducho iba vylúčil IAD a čo najviac jej to komplikoval tak, aby sa vodičom cestujúcim do centra oplatilo autá odstavovať na záchytných parkoviskách P+R, s následným použitím MHD. Prechádzajúci cez mesto tu už majú dobudovaný dialničný privádzač, ktorý po dostavbe stále zíva prázdnotou.
Reakcia na: Dopravák #4272:
O Bottovej sa tu za posledných pár hodín napísalo toľko, že veru neviem, čo o nej ešte chceš čítať.

Re #4273 Dopravák: No super. Keby som len napísal, že "sa to nedá", tak by ma obvinili, že bezdôvodne som proti niečomu. Ak svoje dôvody vysvetlím, som obvinený z "komplikovania". Existuje nejaká norma na počet znakov v jednom príspevku?
🙂
Vladimír: to bola moja reakcia po prečítaní Tvojich obsiahlých príspevkov ?
Stále tu nečítam reakcie na Bottovu ?
Reakcia na: Sarko #4266:
ja len viem, že chceli kompletne (električky, troleje, busy...) dať pod zem od Senneho trhu...
To, o tom pod Hlavnou počujem "poprvé"
Reakcia na: Vladimír #4268:
Nespomínam si už na čas, ale v priebehu dňa sme išli okolo niekoľko krát.
Reakcia na: balky #4259:
nemyslel som to zle... Len som Ťa trochu podpichol ?
Reakcia na: Sarko #4267:
A to ho videl o štvrtej nad ránom alebo si pozrel aj premávku počas dňa?
Reakcia na: Vladimír #4265:
Ja som minulý rok využil návštevu nezávislého odborníka z ČR (odbor stavebné investície) a na inkriminovaný úsek mi povedal - "není co řešit, je to autostráda"... 😉 Rozumej, na to, že je to komunikácia v centre mesta, je pre MHD dostatočne široká.
Reakcia na: Dopravák #4256:

Možno Balky chcel tými ulicami naznačiť, že s prívlastkom "slovenská" je ich viac a na rôznych miestach. Každopádne ZASTÁVKA "Slovenská" je len jedna.

K tomu SCI-FI:
To, čo spomínaš, bolo schválené ešte za čias komunistov. Malo ísť o zapustenie individuálnej dopravy pod zem od križovatky Štúrova-Moyzesova-Rastislavova až na Palackého, s tým, že prúdy na Štefánikovu mali ďalej pokračovať pod zemou a v danej úrovni sa ńa ňu plynule pripájať. Vysušenie Mlynského náhona a výstavba križovatky Štefánikova-Staničné nám.-Protifašistických bojovníkov bola de facto 1. etapa tohto plánu. Osobne som videl aj perfektne spracovanú maketu. Na povrchu mala od Domu umenia po Palackého a Štefánikovu premávať len MHD.

Iný návrh hovoril o zapustení električky pod zem v trase Nám. osloboditeľov-Hlavná-Nám. MMM. Autorom bol myslím bývalý dopr. námestník DPMK, Ing. Schwarz.

Prvý prípad sa dá finančne lacnejšie realizovať, nakoľko stačí celý terén zahĺbiť len do minimálne potrebnej hĺbky a zastavať na pôvodnú úroveň a s výrazným výsledným efektom. Naopak na Hlavnej je podzemné múzeum, popod ktoré by sa musel tunel raziť a pri prípadnom realizovaní podzemného cestného tunela aj vo väčšej hĺbke. Naviac je potreba vybudovať stanice ako v metre. Kvôli jednej linke, ktorá aj keby tadiaľ jazdila každých 10 min., sa to neoplatí.
Reakcia na: Sarko #4264:
Choď za Dutkom a Titlom a potom nám povedz, čo Ti na Tvoj návrh povedali.
Reakcia na: Vladimír #4255:
Ako som už povedal, odbočiť na Hlavnú a Rooseveltovu nebude mať ani len 15-metrový SU. Šírka prúdu na Hlavnej po prestriekaní parkoviska - 6m, šírka ústia Rooseveltovej- 13m, šírka prúdu v smere ku Bottovej- 4m. Naproti tomu si vezmem šírku prúdu na Sennom trhu- tesné 3m, kde Solarisy bežne a bezkolízne premávajú...
Reakcia na: balky #4258:
Aké neskutočne vysoké náklady? Už som to tu predsa napísal, pri mnou uvedenom návrhu stačí prestriekanie parkoviska/ísk a osadenie jednej dopravnej značky.

Pri Tvojom riešení by ani odbočovanie vľavo medzi pamätníky a pripájanie ku Domu techniky (DT) bez odbočovacieho/pripápacieho pruhu nebol takým problémom ako absencia semafora zo smeru medzi pamätníkmi. Tu autobusy jednoducho nemôžu vyjsť ku DT počas červenej pre autá, zelenú majú totiž električky a aj chodci na prechode. Podľa predpisu by si tu musel rekonštruovať svetelnú križovatku (pridať svetlá pre ďalší smer) a nastaviť cykly. Toto by už bola asi nepomerne drahšia záležitosť.
Vladimír- Samozrejme, že zachádzka linky môže byť aj zo smeru od Jumba, cestujúci sa určite prispôsobia, keď budú mať dobrú dostupnosť ku zastávkam, nadväznosť pri prestupoch a primeraný interval. Pri tom prestupe aj normálnu dochádzkovú vzdialenosť, ideálne do 100 metrov, čo je problém hlavne na Nám. osloboditeľov.
Reakcia na: Dopravák #4256:
Všetko komplikujem? Prosím len o jedno - buď konkrétnejší. Zareagoval by som, ale takto neviem na čo mám reagovať.

Re #4257 BM: Som rád, že sa ku mne prikláňaš. Ale tú L18 by som skutočne najradšej videl predĺženú cez Železníky na Blšák ☺ Hádam by tých 48 minút, či koľko, nebola tragédia.

Re #4258 balky: Jasné - návrh. Pôvodne som chcel reagovať, že problematickým by bolo radenie sa do ľavého odbočovacieho pruhu po opustení zastávky pri Slovane. Ale keď teraz píšeš, že počítaš len so zastavovaním pred Domom techniky, tento argument padá.
Ja som sa s takýmto niečím tiež dávnejšie zaoberal. Vieš čo je jediný problém? Električka. Semafory sú nastavené tak, že sa nepočíta s odbočovaním autobusov od Slovana vľavo, t.j., keď od Slovana má bus zelenú, dostane ju aj električka. Takto by sa musel upraviť cyklus na križovatke na úkor električky. Ale napadla ma aj iná myšlienka (aby zase niekto nehovoril, že len všetko zmietam zo stola 🙂 ) Do cesty si teoreticky budú liezť len vozidlá toho istého dopravcu. Preto by, za predpokladu, že do dopravná polícia dovolí, prichádza do úvahy interný predpis dopravcu, ktorý upraví správanie sa vlastných vozidiel na križovatke v tom zmysle, že električka prichádzajúca od Senného trhu, ktorá na NO dostane signál "voľno" sa bude musieť najprv presvedčiť, že žiaden autobus neodbočuje doľava. Ak odbočuje, dá mu prednosť.

Re #4259 balky: L24 niekedy končila na Jazere? Nie je to preklep a nemyslel si L26? Lebo čo ja viem, L24 nikdy na Jazero nejazdila.

Re #4260 cestujúci: Mne sa tiež páčilo zachádzanie linky cez Slovenskej jednoty a Alvinczyho. Ale určite nebolo dobré, že ďalej pokračovala na Svätoplukovu a stanicu. Neprirodzene tak míňala uzlový bod Nám. Mar. mieru / Mlynská bašta. Ale keby "niečo" takto jazdilo ďalej smerom na NMM alebo na Štefánikovu, to by bolo iné kafe.
Balky- Ja som niekoho osočil? Prečítaj si najprv svoje príspevky (chodenie autobusov, ako sa zobudím, zastávku pred mojím domom). Ale podľa seba súdim teba. Ak by si mal MHD výborne naštudovanú, hádam by si vedel kde sa nachádza zastávka Slovenská. Ja nastupujem na Svornosti a to je k Národnému námestiu minimálne kilometer a štandard dostupnosti by mal byť max. 500 metrov. Ako hovoril Dopravák, chodila tu aj linka č. 25 cez Alvinczyho a Slovenskú jednotu. Sever Slovenskej má dostupnosť ku Pri hati a juh na Alvinczyho (posun zastávky ku križovatke so Slov. jednotou, tak ako to bolo na linke 25). Úplne by stačil len prejazd niektorej linky popri Slovenskej.
Reakcia na: Dopravák #4256:
Siet MHD mam pomerne slusne nastudovanu, pretoze ju dennodenne vyuzivam pomaly 30 rokov a bohuzial nevlastnim tu vymozenost, ktora sa nazyva auto. A spomienky su bohate, napr. na Jazere koncila L12, L24 a skoro vsetky expresne linky. Niekto sa tu pytal aj na L10. Viem, ze ta chodila dost dlho okolo malej stanice.
Akurat ma prekvapilo, ze v Kosiciach mame az 3 "Slovenske" ulice.
Reakcia na: Vladimír #4249:
Plny suhlas. Nie je spravne, ak sa najde len jedno riesenie danej situacie (Bottova-Slovan,Roosveltova) a navyse za cenu neskutocne vysokych nakladov. Ak by uz bol sucasny stav neznesitelny, podla mojho nazoru by sa skor hladalo riesenie cez pesiu zonu medzi pamatnikmi. Je zaujimave, ze k tomuto rieseniu sa nikto nevyjadril, pricom:
-zastavky by boli pred Slovanom a Domom techniky ako ostatne (skor by som bral len zastavky pred Domom techniky, pretoze pred Slovanom by v niektorych hodinach mohli vzniknut kolizne situacie pri opusteni zastavky a radeni sa do laveho jazdneho pruhu a navyse, je tam aj viac priestoru na statie viacerych liniek)
-terenne upravy, zmeny organizacie dopravy a dopravneho znacenia by boli minimalne v porovnani s navrhovanym riesenim Slovan-Roosveltova.

L28 zastavuje na vsetkych zastavkach na Jazere poslednych 5 rokov a mozno aj kratsie.
Reakcia na: eMareq #4247:
NO ten navrh juj radsej nestras. Ved by ta vodici udusili, uz teraz nenavidia 34 ku, za jej dlzku. Priklanam sa k Vladimirovy.
toľko príspevkov...?

eMareq -
na L18 mi nešahaj 🙂

Vladimír -
strašne všetko komplikuješ ?

balky -
no myslím si, ak poznáš sieť liniek, ako tvrdíš, tak si musel hneď vedieť, o čom /cestujúci/ píše a že sa preklepol... A neviem čo si tým myslel, ale je aj Slovenská aj Slovenskej jednoty.../pamätám na L25, ktorá ešte nedávno tamať behala - ale len kratúčko/

SCI-FI -
bolo to dávnejšie v novinách... písalo sa o podzemnej doprave - pod celým Námestím Osloboditeľov - vchádzať sa malo pri Sennom trnu a vychádzať až niekde za Dargovom, alebo aj ďalej a opačne


Sarko -
Bottova je podľa mňa jedna s najlepších stanovíšť (a to aj v dostupnosti) v meste, len DP na to ešte neprišiel 🙂...
Jednoznačne tam predĺžiť L70, s KVPčka doplnok trhanár pr. L73...

L72 viesť jednoznačne cez Bottovu...tam by stratila ten nadbeh, ktorý dnes má

L18 predĺžiť na stanicu cez Bottovu atď...

?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.