Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: SHORTY #4085:
Typicky Slovak. Nehlada moznosti, ako by sa to dalo, ale dovody, preco to nejde.

A PROSÍM TÍCH ČO NIE SÚ VODIČI ABY SA K TEJTO TÉME NEVYJADROVALI, LEBO NEVEDIA O ČOM TO JE.
VODIČ NIE JE INFORMÁTOR, ZA TO NIE SME PLATENÍ!!!Skúšky z poznania mesta a ulíc robia taxikári a nie my.


Naopak, k tomu sa nema co vyjadrovat vodic. On totiz tie listky nepotrebuje. Potrebuju ich pouzivatelia, cize cestujuci, ked to uz musim napisat natvrdo, tak KLIENTI dopravneho podniku. Ak sa nahodou vedenie rozhodne doplnkovy predaj zaviest, kvitujem to, je to sluzba cestujucemu a samozrejmost vo vsetkych civilizovanych mestach, ale je to zalezitost vedenia DP. Vodic do toho fakt nema co kecat, ten by naopak mal byt rad, ze prispeje k zlepseniu image firmy, ktory je zrovna u DPMK, slusne povedane, nic moc.

SHORTY, precitaj si Vladimirov prispevok #4067 , tam to je krasne napisane. A ak to nechapes, citaj znovu a znovu, nez to pochopis.
Reakcia na: balky #4086:

Čo sa týka podávania informácií, je to naozaj len na dobrej vôli vodiča. Stane sa, že sa cestujúci raz stretne s vyčerpávajúcou odpoveďou, inokedy aj s pokývaním pliec. Treba pritom rozlišovať, či ide o otázku v rámci MHD alebo napr. otázky vhodné skôr pre pracovníka informačného centra. Myslím, že žiaden vodič neodmietne odpovedať na stručne a jasne formulovanú otázku. Cestujúci si to niekedy sami komplikujú zbytočným zdržiavaním a kladením protiotázok v štýle "ale mne povedali, že sa tam dostanem tou a tou linkou", pričom si neuvedomujú, že takto spochybňujú vodičovu odpoveď a nechuť odpovedať pri ďalšej príležitosti. No a napokon, čo zamestnávateľ neohodnotí, to by zamestnanci ani robiť nemali. Ak niekto v zamestnaní vyvíja nadštandardné úsilie, často to zamestnávateľ začne považovať ako bežný postup (alebo vzorný príklad) a bez náležiaceho ohodnotenia začne to isté požadovať aj od ostatných zamestnancov. A tak si dotyčný uškodí nielen sebe, ale aj kolegom. Môže sa tiež stať, že zamestnávateľ pre takéto úsilie ani nemá pochopenie. Po niekoľkých strávených rokoch v radoch DPMK každý pochopí, čo môže, čo nie a na čo má.
Reakcia na: SHORTY #4085:
Suhlas, ze by mali byt automaty na kazdej zastavke a odpadol by doplnkovy predaj. Ale ak nie su, Dp to riesi prostrednictvom vodicov.Su miesta a chvile, kedy listok normalne nezozenies, len od vodica.Druha strana zas je, ze DP by mal vodicom vytvorit adekvatne podmienky na bezpecne drzanie listkov a penazi.
A ze nie ste plateni ako informatori? To preda zalezi od jednotlivych vodicov, od ich povahy, spravania sa, momentalnej nalady. Jasne, ze nemusi vediet kde je ta, alebo ona ulica. Ale mal by poradit, ze ci ide jeho linka k nemocnici, pripadne ako sa tam dostat.Mozno casom bude platit:Nechces? Dobre, nerob,nemusis. Je plno nezamestnanych, ktori to za teba robit budu.Aj riadit, aj informovat.
Rozprúdili ste tu poriadnu diskusiu o CL. Pripájam sa k názoru všetkých vodičov,že predávanie CL je dalšia vec navyše pre vodiča. Cestujúci si má zabezpečiť dostatok CL ak vie,že bude cestovať(CL nie sú podpultový tovar a možnosti na kúpu je neúrekom). Takže ak náhodou nemá CL tak by som predal aj za 20Sk aby nabudúce rátal s tým. Tá malá prirážka(2Sk) čo je, to niekomu nerobí problémy a tak nakupuje CL len u vodiča. Tak isto by ma zaujímalo čo má robiť vodič s peniazmi, ktoré za CL dostane (v niektorých prípadoch to je aj za 50-60CL), nemá vyfasovanú peňaženku-kasu.....? A ešte ak by si pravidelne cestujúci kupovali lístky tak vodič ich nemá dostatok. Tak napríklad u nás na KD nosíme 30x14 a 5x8 a to z jednoduchého dôvodu, lebo DP v prípade vykradnutia kabiny preplatí (ak!!!) len toto uvedené množstvo. O preplatení bundy a os.vecí ani nehovorím, aj ked zamestnávateľovi vyplýva zo zákona zabezpečiť miesto na uloženie os.vecí.
A ešte si predstavte takýto príklad: vodič ide prehodiť výhybku a začal by si baliť všetky veci v kabíne zobral ich so sebou a išiel prehodiť výhybku. Pri prehadzovaní výhybky často veľa riskujeme ak necháme otvorenú kabínu a aj dvere. Taký prípad už bol,že vodička išla prehodiť a ked sa vracala dokonalý bežec vybehol z voza aj s jej vecami...! A ak si všímame cestujúcich, sú aj takí ktorí evidentne snori čo všetko je v kabíne a nie je to zo zvedavosti.
Takže ja by som zakázal akýkoľvek doplnkový predaj, lebo to zdržiava vodiča (na zast.) alebo rozptyľuje (počas jazdy) a sekunda je niekedy veľmi málo.
A DP by nemal dať polovičné CL vodičovi ale zabezpečiť cestujúcim možnosť kúpiť si CL na zastávkach(mám na mysli automaty).
A PROSÍM TÍCH ČO NIE SÚ VODIČI ABY SA K TEJTO TÉME NEVYJADROVALI, LEBO NEVEDIA O ČOM TO JE.
VODIČ NIE JE INFORMÁTOR, ZA TO NIE SME PLATENÍ!!!Skúšky z poznania mesta a ulíc robia taxikári a nie my.
Fíha...!
J. Kotuľa: Do roku 2010 dokončíme diaľnicu Bratislava - Košice!
http://www.cassovia.sk/korzar/clanok.php3?sub=11.5.2004/44171K
Reakcia na: Papyr #4079:
Vidíš, nikdy som sa hlbšie nezamýšľal nad zmyslom výrazu "sto rokov za opicami", a tak som ani nerozoberal, či "sto rokov za" sa berie z nášho pohľadu späť alebo v rámci časovej priamky...

Re #4080 balky: Všetko je samozrejme o ľuďoch. Papyr istotne nemyslel, že každý vodič v BA v tomto smere nezdvorilý. Ale je pravda, že prípadov takéhoto správania je známych najviac práve z BA.

Re #4081 balky: Plný súhlas.
K diskriminimácii cestujúcich so zľavneným CL by som znova upriamil pozornosť na Prešov, kde neexistuje zastávka, kde by bol automat na základný lístok a súčasne nebol na zľavnený lístok. Netvrdím, že máme všade po dva automaty. Ale znova - obdobne ako v doplnkovom predaji - ak je na zastávke len jeden automat, určite je na zľavnené lístky. Študent a dôchodca si kúpi 1 ks a ostatní 2 ks - a všetci sú obslúžení a spokojní.
Prave som si spomenul na prihodu z L5, v ktorej revizori prichytili dvoch vyrastkov. Nevyhodili ich, nedali pokutu, ale poslali za vodicom, aby si kupili 1 (!) cestovny listok za 14 Sk.
Aj tak sa to da riesit.
Reakcia na: Dopravák #4077:
Pani redaktorka az taky nezmysel nepisala, dala priestor DP, aby reagoval na staznost citatela. Preco dieta nema narok kupit si v doplnkovom predaji zlavneny listok? Vseobecne Dp tychto cestujucich nedocenuje a potlaca ich prava na kupu CL. Ved aky je pomer automatov zlavneny/obycajny Cl napr. na NO, MMM, ZST?
Nechapem, preco by to malo vodicov zdrziavat. Cestujuci ma mat uz vopred pripravene drobne mince.Vtedy mu moze vodic okamzite vydat listok. Ak ma cestujuci bankovku, alebo sa dlho hrabe v penazenke?Vodic medzitym moze prejst k druhej zastavke a tam ho pocas statia na zastavke obsluzit. Jasne,ze niektori vodici obsluzia cestujucich aj pocas jazdy, ale to nebudem brat ako jednu z moznosti, lebo je to porusovanie pravidiel cestnej premavky-vodic sa nevenuje riadeniu dopr. prostriedku. To vsetko za predpokladu, ze vodic ma pripravene listky, nema ich odlozene v penazenke, bunde, taske a bohvie kde este.
Reakcia na: Papyr #4079:
Ja som s tym v Blave nemal. Siel som L1 na ZST Blava-hlavne, no bola vyluka , takze sa otacala neviem kde. S poznavanim cesty som mal skoro rano problemy, tak som siel za vodicom a slusne sa opytal:Prepacte, nie som domaci a chcel by som vediet, kde mam vystupit aby som dosiel k ZST.A vodic mi bez problemov poradil.
Reakcia na: Vladimír #4076:
no neviem, nemalo tam byt ...zo stavu sto rokov za opicami do stavu dvesto rokov za opicami (v case v smere od opic k nam)? Ale pravda pravduca, keby aspon napisal Excel, ten sa da s niecim prepojit a nieco aj pocita, ale Word 😞

Dopravak: myslel som tym, ze vodic sice plno veci nemusi, ale mal by, ak je clovek.

A aby som aj ja zachoval objektivitu, musim uznat, ze napriek sirokej ponuke listkov, ktore ma Prazska integrovana doprava, v autobusoch ponukaju v doplnkovom predaji len jeden druh listka, hodinovy pre dospelych, ktory stoji normalne 12 Kc a u vodica 15 Kc, zlavnene neponukaju.
Reakcia na: Dopravák #4077:
Ja som rozumel ako si to myslel a otázku položím znova. Prečo si nevieš predstaviť, že na jednej zastávke si lístok kúpia traja školáci, keď si v praxi kedykoľvek môžu na jednej zastávke kúpiť lístok traja dospelí? Kde je rozdiel?
Okrem toho ešte raz pripomínam, že školáci, ktorí do školy dochádzajú, majú vo zvyku využívať predplatné lístky. Doplnkový predaj skôr využívajú menšie deti popoludní, keď idú s rodičmi do mesta, do babky a pod. alebo aj študenti cez prázdniny atď., atď., atď...

Druhým odstavco skutočne pri najlepšej vôli neviem pochopiť, čo máš na mysli. Ako mám rozumieť tomu, že na rozdiel od nás vy máte doplnkový predaj? A čo my vari doplnkový predaj nemáme. Či my nepredávame lístky za zvýšenú cenu? Samozrejme, že áno! V predpredaji stojí celý lístok 10 Sk, zľavnený 5 Sk. U vodiča celý 12 Sk, zľavnený 6 Sk. Akurát deckám predávame u vodiča lístok s takou istou prirážkou ako dospelým a nie s prirážkou 133,5% ako v KE.
Reakcia na: Vladimír #4076:
nedokončil som tam myšlienku ?
Myslel som to ako príklad, že povedzme traja študenti "iba na jednej zastávkvke" a spoj príde na konečnú s meškaním ako hrom

Celkom zaujmavo to máte riešené v Prešove, ale práve toto rozhodnutie je na DP a DPMK rozhodlo, že to bude doplnkový predaj - teda s prirážkou
Reakcia na: eMareq #4071:
Tak to si mal presne takú istú skúsenosť ako ja 🙂 Takisto --> Barca - servis, Železníky, NO...

Celkom ma prekvapilo aj to, že 103-ka nezašla na riadnu zastávku Barca - servis, ale miesto toho zastavila na konci Gavlovičovej ul. tesne pred odbočkou doľava na Osloboditeľov.

Re #4072 Dopravák: Ja predsa nijako extra vodičov zaťažovať nechcem. Ako im priťažím, keď miesto súčasných druhov JCL pribudne aj zľavnený? Dokonca sa počet lístkov ani zvyšovať nemusí. V Prešove sme osem rokov fungovali tak, že vodič mal v predaji len zľavnené JCL, pričom deťom, študentom a dôchodcom predával 1 ks a obyčajným dospelým 2 ks. Až v závere roka 2003 sa objavila taká novinka, že základný CL v doplnkovom predaji.

Aby som vyzdvihol aj pozitíva, na vlastné oči som už v Košiciach videl ako vodič električky vychádza z kabíny von na zastávku a pomáha starenke o barlách do električky a na jej výstupnej zastávke zase z električky von. Aby som zachoval maximálnu objektivitu, poviem aj to, že v Prešove som ešte také nevidel.

Re #4073 eMareq: Keď sa odchody budú písať vo Worde, DPMK sa v tomto smere posunie zo stavu "sto rokov za opicami" do stavu "päťdesiat rokov za opicami". V bývalej federácii už nielenže nikto nepíše CP na stroji, ale ani vo Worde dávno nie.

Re #4074 Dopravák: Zdá sa Ti adekvátna prirážka 133,5%? Mne nie.
Ten kto chodí každý deň do školy má obvykle predplatný lístok. A prečo si nevieš predstaviť, že si lístok kúpia traja školáci, keď si v praxi kedykoľvek môžu kúpiť lístok traja dospelí? To mi vysvetli.
Reakcia na: Papyr #4068:
taká odpoveď vodiča by ma tiež riadne naštvala ?

Vodič je len človek a človek je ten ...... tvor na tejto planéte
Reakcia na: Vladimír #4070:
a práve v tom je ten háčik, prečo by mal DP predávať zľavnéne CL vo vozidle (ako napísal Sarko je to posledná možnosť... teda tam MÁ byť prirážka!!!). Neviem si prestaviť, že by pri škole, kde nastúpia študenti si zrazu pôjdu kúpiť povedzme traja zľavnené CL...

Samozrejme, ako som písal nižšie, to by malo platiť, ak by u Nás, fungovalo všetko tak, ako má, ale zato, že to tak nie je JA fakt nemôžem... ?
Reakcia na: Vladimír #4031:
Skus tak ist 107 ckou zo Sace, grarantujem, ze ked minies Sacu, tak vodic naberie/vysadi ludi az na SOU Dopravnom a dalej 😉

Pisaci stroj na pisanie CP? Ved sa robia na pocitaci (nazvy zastavok, akurat casy sa este stale poctivo klepu). Pride raz doba, ked sa aj to bude robit wo Wokennom Worde 😉
Super diskusiu som vyprovokoval!!! ?

Vladimír: presne viem na čo narážaš, to som mal na mysli (nemožnosť zakúpenia CL počas víkendov a sviatkov...atď), keď som to písal, že ZLÝ je celý ten systém v DP, ale nemožno dávať všetko na plecia vodičom...
Ty všetko nechávaš na vodičoch, nech robia to alebo hento, ale zabúdaš, aj oni sú ľudia (a majú omnoho dôležitejšie povinnosti, ako predávať lístky - JEDEN TOLERUJEM) a kým tam budú pracovať ľudia, ktorí nemajú vzťah k tejto práci (najmä vedenie) tak sa nič tak skoro nezmení... ani myslenie samotných vodičov -
to už narážam na Papyra a jeho reakciu, ktorú nechápem...(neverím, že u Nás by do vlaku starenke nepomohli)
Aj tu sa nájdu vodiči, čo idú pomôcť nastúpiť ZŤPákom a raz sa dokonca stalo, že ho poslala preč, že ona vie nastúpiť sama ?
Reakcia na: Vladimír #4035:
Ja ked som siel posledne 103kou tak stala v Barci, na Zeleznikoch a potom az na NO.
Reakcia na: Sarko #4069:
Nielenže v Prešove s doplnkovým predajom zľavnených JCL nie sú problémy, ale na základe svojich pozorovaní si dovoľujem tvrdiť, že všeobecne je väčší dopyt po zľavnených CL ako základných CL!!!
Reakcia na: S499.1023 #4064:

Mám na mysli háčiky, ktoré sú uchytené na budovách dvoma skrutkami. Základ je obdĺžnikového tvaru na výšku a zo stredu "vytŕča" onen "zatočený slimáčik". Posielam Ti foto.

Re #4061 Vladimír:
Ja proti článku ako takom neprotestujem, i keď obsahovo je poňatý v štýle "vyberáme z listov čitateľov"... No a pokiaľ v PO s doplnkovým predajom zľavnených lístkov nemajú problémy, tak potom nevidím prekážku v jeho zavedení aj v KE.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.