Reply on: SHORTY #4085:
Pášeš, že cestujúci si má zabezpečiť dostatok lístkov, ak vie, že bude cestovať. A ak nevie? Ak sa rozhodne cestovať na poslednú chvíľu?Otázka peňazí --> to je už váš košický problém, že tržbu za lístky odvádzate späť do podniku. Takto to máte zariadené, vysporiadajte sa s tým. Keď vás podnik núti vracať tržbu, nech vám zabezpečí miesto na odkladanie tržby.
Príklad opúšťania kabíny z dôvodu prehadzovania výhybky je špecifický a vzťahuje sa len na závislú trkaciu. Navyše ten dôvod nie je dôvodom pre odsúdenie doplnkového predaja ako takého. Vždy je tu ešte možnosť kabínu zamykať.
Ak vodiča doplnkový predaj na zastávke zdržiava, na vine je:
a) cestujúci - ak nemá drobné, alebo zrdžiava hľadaním peňazí - v tom prípade je vodič oprávnený predaj odmietnuť
b) vodič - ak nemá veci v kabíne poukladané tak, aby mal všetko na dosah ruky. Ak vodič nepochybí, celá "transakcia" nemôže trvať viac ako 5-10 sekúnd.
Ak vodiča doplnkový predaj počas jazdy rozptyľuje, je to jeho problém a jeho zodpovednosť, že sa počas jazdy nevenuje vedeniu vozidla. Predpis hovorí jasne - doplnkový predaj sa uskutočňuje počas pobytu vozidla na zastávke.
DP by mal zabezpečiť predaj zľavnených lístkov v automatoch. Ale nikdy nebudeš mať automat na každej zastávke. Prípadne vždy budeš mať nejaký automat pokazený, resp. cestujúci nebude mať čas si lístok kúpiť.
Napriek tomu, že nie som vodič MHD si dovolím k tejto téme sa vyjadriť. Nemusím byť vodič, aby som videl, že dobre zorganizovaný predaj je niekoľkosekundovou záležitosťou. Ak mám záujem o informáciu z prvej ruky, spýtam sa ktoréhokoľvek vodiča, ktorých poznám dosť. A žiaden z nich nikdy proti doplnkovému predaju nemal ani pol slova.
Za informovanie nie som platený ani ja, a predsa keď ma stretneš na ulici, rád Ti poradím, ak budem vedieť.
Nikto predsa nepožaduje od vodiča, aby na požiadanie vymenoval všetky kategórie cestujúcich s nárokom na zľavnené cestovné alebo informoval o otváracích dobách v predajniach DP. Ale ak sa pri nástup bez zbytočných prieťahov vodiča spýtam: "Prosím Vás, idete k starej nemocnici?" a on mi nie je ochotný povedať ani to "hej" alebo "ňe", tak si myslím, že by mal pouvažovať o svojich psychických predpokladoch pre výkon povolania v profesii vodič MHD.
Ja sa s Tebou nechcem hádať, ale toto je môj názor a moja argumentácia. Ak nesúhlasíš, môžeme diskutovať ďalej.

Takisto --> Barca - servis, Železníky, NO...
SHORTY
A ešte si predstavte takýto príklad: vodič ide prehodiť výhybku a začal by si baliť všetky veci v kabíne zobral ich so sebou a išiel prehodiť výhybku. Pri prehadzovaní výhybky často veľa riskujeme ak necháme otvorenú kabínu a aj dvere. Taký prípad už bol,že vodička išla prehodiť a ked sa vracala dokonalý bežec vybehol z voza aj s jej vecami...! A ak si všímame cestujúcich, sú aj takí ktorí evidentne snori čo všetko je v kabíne a nie je to zo zvedavosti.
Takže ja by som zakázal akýkoľvek doplnkový predaj, lebo to zdržiava vodiča (na zast.) alebo rozptyľuje (počas jazdy) a sekunda je niekedy veľmi málo.
A DP by nemal dať polovičné CL vodičovi ale zabezpečiť cestujúcim možnosť kúpiť si CL na zastávkach(mám na mysli automaty).
A PROSÍM TÍCH ČO NIE SÚ VODIČI ABY SA K TEJTO TÉME NEVYJADROVALI, LEBO NEVEDIA O ČOM TO JE.
VODIČ NIE JE INFORMÁTOR, ZA TO NIE SME PLATENÍ!!!Skúšky z poznania mesta a ulíc robia taxikári a nie my.