Reply on: SHORTY #4085:
Pášeš, že cestujúci si má zabezpečiť dostatok lístkov, ak vie, že bude cestovať. A ak nevie? Ak sa rozhodne cestovať na poslednú chvíľu?Otázka peňazí --> to je už váš košický problém, že tržbu za lístky odvádzate späť do podniku. Takto to máte zariadené, vysporiadajte sa s tým. Keď vás podnik núti vracať tržbu, nech vám zabezpečí miesto na odkladanie tržby.
Príklad opúšťania kabíny z dôvodu prehadzovania výhybky je špecifický a vzťahuje sa len na závislú trkaciu. Navyše ten dôvod nie je dôvodom pre odsúdenie doplnkového predaja ako takého. Vždy je tu ešte možnosť kabínu zamykať.
Ak vodiča doplnkový predaj na zastávke zdržiava, na vine je:
a) cestujúci - ak nemá drobné, alebo zrdžiava hľadaním peňazí - v tom prípade je vodič oprávnený predaj odmietnuť
b) vodič - ak nemá veci v kabíne poukladané tak, aby mal všetko na dosah ruky. Ak vodič nepochybí, celá "transakcia" nemôže trvať viac ako 5-10 sekúnd.
Ak vodiča doplnkový predaj počas jazdy rozptyľuje, je to jeho problém a jeho zodpovednosť, že sa počas jazdy nevenuje vedeniu vozidla. Predpis hovorí jasne - doplnkový predaj sa uskutočňuje počas pobytu vozidla na zastávke.
DP by mal zabezpečiť predaj zľavnených lístkov v automatoch. Ale nikdy nebudeš mať automat na každej zastávke. Prípadne vždy budeš mať nejaký automat pokazený, resp. cestujúci nebude mať čas si lístok kúpiť.
Napriek tomu, že nie som vodič MHD si dovolím k tejto téme sa vyjadriť. Nemusím byť vodič, aby som videl, že dobre zorganizovaný predaj je niekoľkosekundovou záležitosťou. Ak mám záujem o informáciu z prvej ruky, spýtam sa ktoréhokoľvek vodiča, ktorých poznám dosť. A žiaden z nich nikdy proti doplnkovému predaju nemal ani pol slova.
Za informovanie nie som platený ani ja, a predsa keď ma stretneš na ulici, rád Ti poradím, ak budem vedieť.
Nikto predsa nepožaduje od vodiča, aby na požiadanie vymenoval všetky kategórie cestujúcich s nárokom na zľavnené cestovné alebo informoval o otváracích dobách v predajniach DP. Ale ak sa pri nástup bez zbytočných prieťahov vodiča spýtam: "Prosím Vás, idete k starej nemocnici?" a on mi nie je ochotný povedať ani to "hej" alebo "ňe", tak si myslím, že by mal pouvažovať o svojich psychických predpokladoch pre výkon povolania v profesii vodič MHD.
Ja sa s Tebou nechcem hádať, ale toto je môj názor a moja argumentácia. Ak nesúhlasíš, môžeme diskutovať ďalej.


Vladimír
Celkom ma prekvapilo aj to, že 103-ka nezašla na riadnu zastávku Barca - servis, ale miesto toho zastavila na konci Gavlovičovej ul. tesne pred odbočkou doľava na Osloboditeľov.
Re #4072 Dopravák: Ja predsa nijako extra vodičov zaťažovať nechcem. Ako im priťažím, keď miesto súčasných druhov JCL pribudne aj zľavnený? Dokonca sa počet lístkov ani zvyšovať nemusí. V Prešove sme osem rokov fungovali tak, že vodič mal v predaji len zľavnené JCL, pričom deťom, študentom a dôchodcom predával 1 ks a obyčajným dospelým 2 ks. Až v závere roka 2003 sa objavila taká novinka, že základný CL v doplnkovom predaji.
Aby som vyzdvihol aj pozitíva, na vlastné oči som už v Košiciach videl ako vodič električky vychádza z kabíny von na zastávku a pomáha starenke o barlách do električky a na jej výstupnej zastávke zase z električky von. Aby som zachoval maximálnu objektivitu, poviem aj to, že v Prešove som ešte také nevidel.
Re #4073 eMareq: Keď sa odchody budú písať vo Worde, DPMK sa v tomto smere posunie zo stavu "sto rokov za opicami" do stavu "päťdesiat rokov za opicami". V bývalej federácii už nielenže nikto nepíše CP na stroji, ale ani vo Worde dávno nie.
Re #4074 Dopravák: Zdá sa Ti adekvátna prirážka 133,5%? Mne nie.
Ten kto chodí každý deň do školy má obvykle predplatný lístok. A prečo si nevieš predstaviť, že si lístok kúpia traja školáci, keď si v praxi kedykoľvek môžu kúpiť lístok traja dospelí? To mi vysvetli.