Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ešte jeden krátkyb príspevok.
V posledných dňoch som sa na základe situácie ktorá vznikla s vymaľovaním nezmyslov na Ondavskej a najmä stanovísk kompetentných, ktorí jeden deň tvrdili, že o ničom nevedia, a o týždeň vydali hovorkyňou oficiálne stanovisko, že je všetko v poriadku, lebo to všetcia zodpovední odsúhlasili a ešte sa tam doplní bla-bla, proste humus, tak som sa rozhodol ukázať magistrátu a SKK konkrétne, ako si z nás čo jazdíme po Košiciach robia srandu. Ešte že som dostal informáciu z Obvodného úradu pre dopravu, že začali konať a vyzvali mesto dať situáciu do poriadku. Urobil som to len a len preto, lebo vzniklo neskutočne kolízne miesto, a nebol by som rád, keby sa tam ozaj stalo nešťastie. Potom by bolo pozde niečo riešiť. Ono na Vysokoškolskej ulici najprv nikto nič nevedel, potom bolo všetko v úplnom poriadku, a potom keď skoro odtiahli primátorovi auto začal cirkus.
Tam išlo len o pokutu, tu ide o život.
Preto som na svojom webe aj na blog.sme začal uverejňovať kritické pohľady na činnosť tohto magistrátu, čo sa týka dopravného značenia.
Dnes pribudol tiež jeden, môžte si prečítať:

http://titl.blog.sme.sk/c/153904/Nezmyselne-papuce-za-nezmyselny-zakaz-zastavenia.html

Ak si myslíte že sa tým zviditeľňujem, tak mi je vás ľúto. Snažím sa riešiť situácie, aby niečo podobné sa nestalo nám, len preto, že správca komunikácií si neplní svoje povinnosti tak ako mu je to zo zákona určené. Niekedy som pracoval na magistráte na doprave, aj na UHA, ale snažil som sa aby okrem iného bolo dopravné značenie na košických uliciach perfektné. Dnes môžem prehlásiť, že v takom bordeli ešte mesto v tomto smere nebolo.
Reakcia na: saly #34186:

Po poriadku:
saly láskavo kúpiť kalkulačku alebo naspäť do 1.triedy základnej školy. Žiadnych 6, ale najprv 2 a následne 2 a pol roka, to je len 4 a pol roka. Pritom tie prvé dva roky (1997-99) totálny štatista spolu s Kuzmom pri šéfovaní Reipricha a Mezeia, ktorí keď sme im v niečom oponovali utekali sa sťažovať na magistrát súdruhovi primátorovi Schusterovi ako zástupcovi VZ. O druhom období sa nebudem vyjadrovať, keby som držal hubu a krok, dodnes som tam stále vrátane pánov Vozárika a Jašša a po Košiciach jazdia húfy autobusov SOR.
O tom či má DPMK zameranie areálu alebo nie, to mi ako členovi Predstavenstva vtedy mohlo byť úplne ukradnuté, ja som ho nepotreboval, a myslím že na také tachnické prkotiny sú vo firme zodpovedné referenské funkcie. Ak sa z toho teraz urobil kvôli sťahovaniu fenomén a vo firme temer problém č.1, to nech si zodpovedá niekto iný nie ja. Apropó, myslím že v súčasnosti by malo byť problémom číslo 1 pre celé vedenie firmy zabezpečenie plnej vypravenosti. Za mojej činnosti v predstavenstve by sa ozaj nemohlo stať, že by sa za jeden deň nevypravilo 5-6 električkovýcgh služieb, o autobusoch ani nehovorím...!?
A na záver ani reklamu ani zviditeľnovanie sa nepotrebujem, obzvlášť tu na tomto webe. Zadaných projektov mám toľko, že si môžem vyberať ktorú robotu zoberiem a ktorú nie, ani jeden z vás čo tu prispievate, ste mi v živote žiadnu robotu nedal ani nedáte. Snažím sa sem-tam zapojiť do diskusie so snahou prispieť k riešeniu problémov, lebo mi na doprave v meste a na DPMK záleží. Myslel som si, že aj drvivej väčšine z vás, čo tu chodíte a píšete. Ale vidím, že sa mýlim. Lebo ak sa tu niekto potrebuje zviditeľniť tak ste to vy niektorí so svojimi nič neriešiacimi kydmi. Česť mnohým výnimkám.
Reakcia na: saly #34186:
Suhlasim ze PTI sa zviditelnuje. Ale jednu vec podotknem, ak je clovek v predstavenstve neznamena to, ze o vsetkom rozhoduje. Stale tu plati, ze ide sa podla toho co chce vacsina. Aj teraz je tam 1018, no na inej pozicii a tiez si nemoze spravit to co uzna za vhodne, lebo musi z nim suhlasit vacsina. A pokial vacsine nepojde do vrecka, tak inteligentne riesenia su na nic.
Košický odborník na dopravu PTI ? bol v predstavenstve DPMK spolu 6 rokov: výpis z OR - http://www.orsr.sk/vypis.asp?ID=2474&SID=4&P=1 . Stále tvrdí, že DP malo už dávno urobiť to, či ono (napr. zameranie areálu). Prečo to za 6 (šesť) rokov nepresadil? ❓
Tvrdí, že presviedčal Krempaského - jedného i druhého -o niečom ... Nebol im náhodou nadriadený z titulu svojej funkcie? Prikážem to a ono a vec je hotová. ❗
Sám (ak má sebareflexiu ? ) musí vidieť a vedieť, že jedno je chcieť a druhé je to presadiť (viď aj tu v diskusii jeho prezentovanie snahy o určitých zmenách, keď bol v DPMK). Jeho reči, že dnes (keď tam nie je) predstavenstvo nerobí to a ono, je len zviditeľňovanie ? a reklama na seba.
Na parkovisku pred Galeriou sa kona den policajneho zberu. Kto nechce prist o "zazitok" ako kuklaci v ramci svojich schopnosti zrusia vrakosu #6294, tak by nemal chybat na tejto akcii. ?
Búrka trhala strechy
http://www.korzar.sk/clanok.php3?sub=28.6.2008/71482O

"Búrka narobila kopec problémov DPMK. Službukonajúcemu dispečerovi postupne nahlásili až päť dopravných nehôd, ktorých účastníkmi sa stali. I keď v štyroch prípadoch išlo našťastie iba o "ťukesy" električiek či autobusov s autami, piata havária bola o čosi vážnejšia.
"Vodič linky číslo 35 jazdiaci smerom na Sídlisko Ťahanovce o 17.15 hod. hlásil, že do neho čelne vrazil bordový Peugeot Partner," povedal zmenový dispečer DPMK. "Išlo o najhoršiu z hlásených nehôd. V osobnom aute sa vodič zranil ľahko, takisto aj dvaja cestujúci v autobuse. Jeden mal zranenú kľúčnu kosť, druhý ucho."
K nehode došlo kvôli prudkému dažďu. Škodu na autobuse vyčíslili na 40-tisíc, na peugeote päťnásobne viac. Príjazdová cesta na Ťahanovce bola kvôli havárii neprejazdná asi hodinu.

Vytrvalý dážď spôsobil ťažkosti aj energetikom. Niekoľkokrát vypadol elektrický prúd, električky preto ostali stáť. Pasažieri premokli do poslednej nitky. Tak isto obstáli aj ľudia z havarovanej linky 35, lebo v hustom daždi šliapali na Sídlisko Ťahanovce pešo. "Máme veľa sťažností, práve ich riešime," dodal dispečer."
Reakcia na: Irisb #34157:
jaj, vcera som ti mohol osobne vysvetlit este sila posobiaca na plochu a pod. Len tolko keby 3532 narazil na stenu, tak nedobadne tak zle ako pri lesenarskej trubke. Ale to je na dlhe lakte a neako sa mi nechce pri pizzi vysvetlovat ti tlak a vzper 😃
Reakcia na: PTI #34168:
Pred vyse rokom som sa priamo zucastnil akcie http://imhd.sk/ba/index.php?w=3825242e29eff6f5f02926292333ef392b2e212c23 nie ako ucastnik , ale ako organizator. A mozem len z Vami plne suhlasit, lebo viem co to je prestahovat vozovnu, aky cas to trva a kolko to potrebuje ochoty z vlastneho volneho casu. Ked som to prezentoval predstavenstvu pri nemenovanom vyberovom konani, tak sa prihliadac na moj vek len vysmievali do oci. Pritom oni maximalne stahovali svoju obyvacku pripadne zariadenie bytu do neakeho slusneho domceka. Viem, ze vybudovanie novej vozovne nie je lacny spas, lenze v BA za 220 milionov sa kupil pozemok, vybudovala sa komplet parkovacia plocha, postavila sa servisna hala zo zdvyhakmi na kazdej montaznej jame, podotykam tych montaznych jam bolo dokopy 12 + 2 pracovne plochy, modernou technologiou na kvalitu ovzdusia v halach, umyvarku modernejsiu ako na Bardejovskej, budova vypravy, rychlocerpackou na naftu zo 4 stojanmi, pripravou na CNG, modernou technologiou olejoveho hospodarstva a este kopec inych veci. Odstavna plocha a prelozenie montovanej haly z bodu A do B v KE, je pre mna dost predrazene. Obzvlast by ma zaujimala organizacia prace stahovania, ked tu nevieme organizovat ani dopravu ?
Reakcia na: Josip3211 #34176:
Máš pravdu, tak by to malo byť. Spoj keď je zapíasný v CP mal by byť garantovaný, veď každý z nás sa na to spolieha že pôjde. Možno použijem nesprávny príklad, ale podľa ma je to to isté ako keď by mi mal ísť spoj z KE do Prahy, kde nie sú vopred zakupované lístky a proste nepríde, lebo niekto nemá dosť vozov.
Reakcia na: Josip3211 #34176:
"Ja predsa platim za pravidelnu MHD a nie za prilezitostnu"

Sa ti zdá, že dnes je MHD pravidelná (aj keby sa vypravili všetky služby)? ?
Reakcia na: PTI #34174:
Mali by ste vedieť, že ostrovčeky pred Hornbachom predsa nijako nesúvisia s EHMK 2013 (zoberte si predsa úver). "Budeme si aj od úst do roku 2013 odtŕhať"

Re #34166 5: Treba sa spýtať súdruha katolíka a predstaviteľa slovenského talibanu, či sa smie na omši v koscele nahlas spievať (v nedeľu a cez sviatky)? ? #vomit#
Reakcia na: Josip3211 #34176:
Akožee sranduješ ? ? ?
Reakcia na: PTI #34174:
ten plán má jednu chybičku krásy - ak mesto zrušilo využitie VŠA pre športové účely, pochybujem, že by Penta obnovila štadión. Postavili by sa akurát nákupné centrá a žiadny štadión ( aj preto sa istú dobu hovorilo v tejto súvislosti s tým, že Penta kúpi štadión Lokomotívy v Čermeli a prevedie ho na mesto za korunu za to, že mesto zmení využitie VŠA ).

Čo sa týka križovatky Ondavská - Vojenská - Považská : veď stačilo by, ak by sa vrátilo k pôvodnej schéme - dokonca v ceste na Považskej sú aj vyznačené jazdné pruhy obrubníkmi. Akurát tá stopka nie je zlý nápad, neviem, či je aj teraz alebo nie.
Chcem sa opytat kompetentnych taktuto otazku: Ked mi vynecha za mesiac 15 spojov a mam to zaznamenane ktore presne to mi nevratia cestovne za ten mesiac?Podla mna by mali.Pretoze nesplnaju dohodnute podmienky.Ja predsa platim za pravidelnu MHD a nie za prilezitostnu.Dufam ze sa niekto zmoze na odpoved.
A ešte jeden príspevok a na dnes stačilo.
Včera som dostal listom z Obvodného úradu pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie Košice, že na základe podnetu z tlače (blog.sme, Korzár, Nový čas) začali vo veci konať a vyzvali Mesto košice aby vykonal Štátny odborný dozor v križovatke Ondavská - Považská - Vojenská, a o výsledku informoval tento úrad. súčasne včera som odovzdal na magistráte a na dopravnej polícii návrh riešenia križovatky, tak aby boli splnené všetky požadované normy, a aby križovatka ozaj splňala všetky požiadavky na plynulosť a bezpečnosť cestnej premávky. Návrh môžte nájsť na mojom webe www.ptinziniering.sk.
Inak tam nájdete aj poslednú verziu AUPARKu, tak ako ide do územného konania.
Želám Vám všetkým pekné prázdniny a dovolenky.
P.Titl
Reakcia na: VLI #34172:

K číslam, ktoré padli: Prihlásili sme sa tiež do súťaže ktorú DPMK vyhlásil. Súčasťou ponuky mal byť aj návrh zmluvy o dielo. Takže každý aj ja som musel vedieť čo naceňujem a za koľko. Ponuka za štúdiu bola menej ako sto tisíc Sk, teda hlboko pod miliónov, čo lietalo v novinách.
Čo sa týka sietí v areáli DPMK na Bardejovskej, či na Hornádskej - DPMK ich má, tak ako má sieťe z VŠA kde teraz ešte stoja busy. Takže vie ich presné trasy, aj body napojenia, aj výstupy z areálu. Pre potreby štúdie to bohate stačilo. Dnes zdigitalizujete hoci aký mapový podklad či fotku a možte robiť s presnosťou na milimeter. Výškopis je potrebný vtedy keď niečo riešite v kopcovitom, svahovitom členitom teréne, ale nie zv areáli na Bardejovskej, ktorá je rovná ako stôl.
Ako pracovník ešte UHA som bol jeden z tých čo navrhol vymedziť a rezervovať plochu za dnešnou Pemou Pri prachárni pre areál DPMK. Bol som jeden z tých, ktorý navrhol premostenie Červeného raku ulicou Pri prachárni. Aj preto, aby DPMK mal výhodné dopravné napojenie z budúcich garáží.
Ako člen predstavenstva (po druhykrát) som dva roky presviedčal Krempaského jedného aj druhého že je potrebné urobiť všetko preto, aby DPMK sa dostalo k areálu Spojov na Bardejovskej, a tam presťahovať busy z VŠA. Existujú o tom zápisy z predstavenstiev, môžte sa presvedčiť. Navrhoval som to aj Boritášovi a Rusnákovi, aby donútili mesto to riešiť. Veď to predávala realitka, stačilo sa dohodnúť s mestom.
Primátorovi Knapíkovi aj námestníkovi Filipkovi som predstavil scenár: UHA (mesto) pustí Pente v rámci úpravy regulačného plánu možnosť prestavať existujúci futbalový štadión vo VŠA na polyfunkčný areál – rekonštrukcia štadióna, v rámci tribún obchodné centrum atď, tak ako to chceli ,ale UHA s tým nesúhlasilo, že to je územie iba pre šport. Keby sa to zo strany UHA pustilo, tak by Penta ako majiteľ futbalového štadiónu konečne rozbehla svoje aktivity. Za to malo mesto pýtať jediné – aby Penta odkúpila od realitky areál Spojov na Bardejovskej a za korunu ho darovala mestu. Mesto by malo futbalový štadión aj areál pre DPMK, Penta by predala štadión na VŠA ktorý od mesta lacno kúpila so ziskom pripravenému investorovi, ktorý chcel stavať na mieste chátrajúceho štadióna. Výsledok - štadión chátra ďalej, o pár metrov ďalej sa ide stavať za miliardu nový, DPMK nevie kde dať autobusy. Tak ide za milión objednávať štúdiu.
Asi sme veľmi bohaté mesto, nemáme žiadne dlhy, a všetko je v najlepšom poriadku. Veď je to smiešne, nemáme ani dvesto tisíc na električkové ostrovčeky pri Hornbachu...
A na záver - ak je to zameranie areálu DPMK také nutné - prečo sa to už neriešilo dávno ? Dám to do finančného plánu, predstavenstvo schváli, v rámci rozpočtu mesta sa to odklepne, a už sa meria. Lenže mám silný dojem, že teraz sa to výhodne použilo na skreslenie ceny štúdie. Ono sa ozaj horšie ráta cena za štúdiu aj so zabezpečením meračky, ako čistá cena za štúdiu. ale takto to asi niekto v DPMK vymyslel. Výsledok je už pomaly istý - naplánovaný - smeruje to k vopred vybratému spracovateľovi. Tak akosi to uviedol korzár, a vyzerá že mal pravdu. Aj keď verím že sa JAV mýlil....
Reakcia na: 5 #34166:
To je všetko pekné, ale každý jeden vodič Ti povie, že po zvýšení mal menšiu výplatu
Reakcia na: PTI #34170:

Padli tu číselné údaje, o niečom, o čom nemôžete vedieť. Aj keď ste niekedy v DPMK pracovali. Čudovali by ste sa, aké všelijaké siete sú v areáli. Vlastne Vy to viete.... Veď tu hádžete číslami ako nejaký kúzelník. A ak neviete, DPMK nie je takpovediac „svojprávne“, môže robiť len to, čo si uňho objedná Mesto. Skratka „a.s.“ v prípade DPMK vôbec neukazuje na typickú a.s., DP robí len to, čo mu vlastník - Košice dovolí.
...
DPMK má vyčlenený priestor v oblasti VŠA, lenže na jeho realizáciu nikto nič nespravil. Prečo ste nepresadili, aby sa ten areál začal budovať? A teraz by neboli problémy s presťahovaním.
....
„DPMK mal mať areál už dávno zameraný, a nemal čakať až teraz na sťahovanie autobusov....“
"mal mať"..... DPMK nemôže bohužiaľ sám v tomto smere nič robiť. Pokiaľ mu vlastník nedá na to peniaze.
Reakcia na: VLI #34169:

Pre štúdiu nie je výškopis a polohopis nutný. Spracovávam štúdie 10 rokov, viem čo hovorím. Je samozrejme lepšie mať pre spracovanie štúdie ako podklad geodetické zameranie, ale bohate stačí pre štúdiu tohto druhu - aby sa zistilo ako a kde umiestniť do areálu Bardejovskej autobusy - zdigitalizovaná THM-ka (technická mapa) - na UHA predávajú listy za pár korún, alebo mapový podklad - ortofotomapa, resp. mapa z webu. Nehľadiac na to, že DPMK mal mať areál už dávno zameraný, a nemal čakať až teraz na sťahovanie autobusov. A ak mi chce niekto nahovoriť, že DPMK nemá zakreslené všetky siete čo má v areáli - tak to je chorý človek. Veď existujú projekty keď sa areál staval a x-rokov sa nič nemenilo. Okrem umyvárky, ktorá je pomerne nová, na tú bol projekt, vydané stavebné povolenie a všetky siete DPMK má. Okrem iného má technický úsek, ktorý má na starosti aj správcovstvo sietí vo firme. a na záver - 9/10 sietí sú káble - napájacie a spätné pre trolejové vedenie vrátane napájania meniarne - a tu mi chce niekto tvrdiť, že v DPMK nevedia kadiaľ vedú. Suma sumárum - celé to zaváňa niečim (nechcem menovať) a ten čo sa ozval (VLI) má asi v tom tiež prsty. Ale aj kvôli takým majú vodiči v DPMK také platy aké majú, lebo THP pracovníci berú platy za h.... (niektorí určite).

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.