Búrka trhala strechy
http://www.korzar.sk/clanok.php3?sub=28.6.2008/71482O
"Búrka narobila kopec problémov DPMK. Službukonajúcemu dispečerovi postupne nahlásili až päť dopravných nehôd, ktorých účastníkmi sa stali. I keď v štyroch prípadoch išlo našťastie iba o "ťukesy" električiek či autobusov s autami, piata havária bola o čosi vážnejšia.
"Vodič linky číslo 35 jazdiaci smerom na Sídlisko Ťahanovce o 17.15 hod. hlásil, že do neho čelne vrazil bordový Peugeot Partner," povedal zmenový dispečer DPMK. "Išlo o najhoršiu z hlásených nehôd. V osobnom aute sa vodič zranil ľahko, takisto aj dvaja cestujúci v autobuse. Jeden mal zranenú kľúčnu kosť, druhý ucho."
K nehode došlo kvôli prudkému dažďu. Škodu na autobuse vyčíslili na 40-tisíc, na peugeote päťnásobne viac. Príjazdová cesta na Ťahanovce bola kvôli havárii neprejazdná asi hodinu.
Vytrvalý dážď spôsobil ťažkosti aj energetikom. Niekoľkokrát vypadol elektrický prúd, električky preto ostali stáť. Pasažieri premokli do poslednej nitky. Tak isto obstáli aj ľudia z havarovanej linky 35, lebo v hustom daždi šliapali na Sídlisko Ťahanovce pešo. "Máme veľa sťažností, práve ich riešime," dodal dispečer."
http://www.korzar.sk/clanok.php3?sub=28.6.2008/71482O
"Búrka narobila kopec problémov DPMK. Službukonajúcemu dispečerovi postupne nahlásili až päť dopravných nehôd, ktorých účastníkmi sa stali. I keď v štyroch prípadoch išlo našťastie iba o "ťukesy" električiek či autobusov s autami, piata havária bola o čosi vážnejšia.
"Vodič linky číslo 35 jazdiaci smerom na Sídlisko Ťahanovce o 17.15 hod. hlásil, že do neho čelne vrazil bordový Peugeot Partner," povedal zmenový dispečer DPMK. "Išlo o najhoršiu z hlásených nehôd. V osobnom aute sa vodič zranil ľahko, takisto aj dvaja cestujúci v autobuse. Jeden mal zranenú kľúčnu kosť, druhý ucho."
K nehode došlo kvôli prudkému dažďu. Škodu na autobuse vyčíslili na 40-tisíc, na peugeote päťnásobne viac. Príjazdová cesta na Ťahanovce bola kvôli havárii neprejazdná asi hodinu.
Vytrvalý dážď spôsobil ťažkosti aj energetikom. Niekoľkokrát vypadol elektrický prúd, električky preto ostali stáť. Pasažieri premokli do poslednej nitky. Tak isto obstáli aj ľudia z havarovanej linky 35, lebo v hustom daždi šliapali na Sídlisko Ťahanovce pešo. "Máme veľa sťažností, práve ich riešime," dodal dispečer."
PTI
Pre štúdiu nie je výškopis a polohopis nutný. Spracovávam štúdie 10 rokov, viem čo hovorím. Je samozrejme lepšie mať pre spracovanie štúdie ako podklad geodetické zameranie, ale bohate stačí pre štúdiu tohto druhu - aby sa zistilo ako a kde umiestniť do areálu Bardejovskej autobusy - zdigitalizovaná THM-ka (technická mapa) - na UHA predávajú listy za pár korún, alebo mapový podklad - ortofotomapa, resp. mapa z webu. Nehľadiac na to, že DPMK mal mať areál už dávno zameraný, a nemal čakať až teraz na sťahovanie autobusov. A ak mi chce niekto nahovoriť, že DPMK nemá zakreslené všetky siete čo má v areáli - tak to je chorý človek. Veď existujú projekty keď sa areál staval a x-rokov sa nič nemenilo. Okrem umyvárky, ktorá je pomerne nová, na tú bol projekt, vydané stavebné povolenie a všetky siete DPMK má. Okrem iného má technický úsek, ktorý má na starosti aj správcovstvo sietí vo firme. a na záver - 9/10 sietí sú káble - napájacie a spätné pre trolejové vedenie vrátane napájania meniarne - a tu mi chce niekto tvrdiť, že v DPMK nevedia kadiaľ vedú. Suma sumárum - celé to zaváňa niečim (nechcem menovať) a ten čo sa ozval (VLI) má asi v tom tiež prsty. Ale aj kvôli takým majú vodiči v DPMK také platy aké majú, lebo THP pracovníci berú platy za h.... (niektorí určite).