Búrka trhala strechy
http://www.korzar.sk/clanok.php3?sub=28.6.2008/71482O
"Búrka narobila kopec problémov DPMK. Službukonajúcemu dispečerovi postupne nahlásili až päť dopravných nehôd, ktorých účastníkmi sa stali. I keď v štyroch prípadoch išlo našťastie iba o "ťukesy" električiek či autobusov s autami, piata havária bola o čosi vážnejšia.
"Vodič linky číslo 35 jazdiaci smerom na Sídlisko Ťahanovce o 17.15 hod. hlásil, že do neho čelne vrazil bordový Peugeot Partner," povedal zmenový dispečer DPMK. "Išlo o najhoršiu z hlásených nehôd. V osobnom aute sa vodič zranil ľahko, takisto aj dvaja cestujúci v autobuse. Jeden mal zranenú kľúčnu kosť, druhý ucho."
K nehode došlo kvôli prudkému dažďu. Škodu na autobuse vyčíslili na 40-tisíc, na peugeote päťnásobne viac. Príjazdová cesta na Ťahanovce bola kvôli havárii neprejazdná asi hodinu.
Vytrvalý dážď spôsobil ťažkosti aj energetikom. Niekoľkokrát vypadol elektrický prúd, električky preto ostali stáť. Pasažieri premokli do poslednej nitky. Tak isto obstáli aj ľudia z havarovanej linky 35, lebo v hustom daždi šliapali na Sídlisko Ťahanovce pešo. "Máme veľa sťažností, práve ich riešime," dodal dispečer."
http://www.korzar.sk/clanok.php3?sub=28.6.2008/71482O
"Búrka narobila kopec problémov DPMK. Službukonajúcemu dispečerovi postupne nahlásili až päť dopravných nehôd, ktorých účastníkmi sa stali. I keď v štyroch prípadoch išlo našťastie iba o "ťukesy" električiek či autobusov s autami, piata havária bola o čosi vážnejšia.
"Vodič linky číslo 35 jazdiaci smerom na Sídlisko Ťahanovce o 17.15 hod. hlásil, že do neho čelne vrazil bordový Peugeot Partner," povedal zmenový dispečer DPMK. "Išlo o najhoršiu z hlásených nehôd. V osobnom aute sa vodič zranil ľahko, takisto aj dvaja cestujúci v autobuse. Jeden mal zranenú kľúčnu kosť, druhý ucho."
K nehode došlo kvôli prudkému dažďu. Škodu na autobuse vyčíslili na 40-tisíc, na peugeote päťnásobne viac. Príjazdová cesta na Ťahanovce bola kvôli havárii neprejazdná asi hodinu.
Vytrvalý dážď spôsobil ťažkosti aj energetikom. Niekoľkokrát vypadol elektrický prúd, električky preto ostali stáť. Pasažieri premokli do poslednej nitky. Tak isto obstáli aj ľudia z havarovanej linky 35, lebo v hustom daždi šliapali na Sídlisko Ťahanovce pešo. "Máme veľa sťažností, práve ich riešime," dodal dispečer."
PTI
K číslam, ktoré padli: Prihlásili sme sa tiež do súťaže ktorú DPMK vyhlásil. Súčasťou ponuky mal byť aj návrh zmluvy o dielo. Takže každý aj ja som musel vedieť čo naceňujem a za koľko. Ponuka za štúdiu bola menej ako sto tisíc Sk, teda hlboko pod miliónov, čo lietalo v novinách.
Čo sa týka sietí v areáli DPMK na Bardejovskej, či na Hornádskej - DPMK ich má, tak ako má sieťe z VŠA kde teraz ešte stoja busy. Takže vie ich presné trasy, aj body napojenia, aj výstupy z areálu. Pre potreby štúdie to bohate stačilo. Dnes zdigitalizujete hoci aký mapový podklad či fotku a možte robiť s presnosťou na milimeter. Výškopis je potrebný vtedy keď niečo riešite v kopcovitom, svahovitom členitom teréne, ale nie zv areáli na Bardejovskej, ktorá je rovná ako stôl.
Ako pracovník ešte UHA som bol jeden z tých čo navrhol vymedziť a rezervovať plochu za dnešnou Pemou Pri prachárni pre areál DPMK. Bol som jeden z tých, ktorý navrhol premostenie Červeného raku ulicou Pri prachárni. Aj preto, aby DPMK mal výhodné dopravné napojenie z budúcich garáží.
Ako člen predstavenstva (po druhykrát) som dva roky presviedčal Krempaského jedného aj druhého že je potrebné urobiť všetko preto, aby DPMK sa dostalo k areálu Spojov na Bardejovskej, a tam presťahovať busy z VŠA. Existujú o tom zápisy z predstavenstiev, môžte sa presvedčiť. Navrhoval som to aj Boritášovi a Rusnákovi, aby donútili mesto to riešiť. Veď to predávala realitka, stačilo sa dohodnúť s mestom.
Primátorovi Knapíkovi aj námestníkovi Filipkovi som predstavil scenár: UHA (mesto) pustí Pente v rámci úpravy regulačného plánu možnosť prestavať existujúci futbalový štadión vo VŠA na polyfunkčný areál – rekonštrukcia štadióna, v rámci tribún obchodné centrum atď, tak ako to chceli ,ale UHA s tým nesúhlasilo, že to je územie iba pre šport. Keby sa to zo strany UHA pustilo, tak by Penta ako majiteľ futbalového štadiónu konečne rozbehla svoje aktivity. Za to malo mesto pýtať jediné – aby Penta odkúpila od realitky areál Spojov na Bardejovskej a za korunu ho darovala mestu. Mesto by malo futbalový štadión aj areál pre DPMK, Penta by predala štadión na VŠA ktorý od mesta lacno kúpila so ziskom pripravenému investorovi, ktorý chcel stavať na mieste chátrajúceho štadióna. Výsledok - štadión chátra ďalej, o pár metrov ďalej sa ide stavať za miliardu nový, DPMK nevie kde dať autobusy. Tak ide za milión objednávať štúdiu.
Asi sme veľmi bohaté mesto, nemáme žiadne dlhy, a všetko je v najlepšom poriadku. Veď je to smiešne, nemáme ani dvesto tisíc na električkové ostrovčeky pri Hornbachu...
A na záver - ak je to zameranie areálu DPMK také nutné - prečo sa to už neriešilo dávno ? Dám to do finančného plánu, predstavenstvo schváli, v rámci rozpočtu mesta sa to odklepne, a už sa meria. Lenže mám silný dojem, že teraz sa to výhodne použilo na skreslenie ceny štúdie. Ono sa ozaj horšie ráta cena za štúdiu aj so zabezpečením meračky, ako čistá cena za štúdiu. ale takto to asi niekto v DPMK vymyslel. Výsledok je už pomaly istý - naplánovaný - smeruje to k vopred vybratému spracovateľovi. Tak akosi to uviedol korzár, a vyzerá že mal pravdu. Aj keď verím že sa JAV mýlil....