Reakcia na: KVKV #30090:
Vlastne poznatky pamatnika, ktory si to pamata na zaklade vlastnych spomienok maju v tejto oblasti hadam cenu zlata, preto som nesmierne rad, ze sa to dostava aj sem ? Dovolim si niekolko doplnujucich otazok:
A) Do kedy trvala pravidelna osobna doprava ku cintorinu? Sedel by ten rok 1952? Ak ano, mozno by sme mohli v neskorsich mapach uvadzat za datumom vzniku a zaniku pravidelnej prevadzky v zatvorke datum s nepravidelnou prevadzkou, resp. definitivnym zrusenim trate. Alebo mozno najlepsie aj vsetky zistitelne udaje naraz. Ak teda bola prevadzka otvorena v r. 1915, pravidelna prevadzka ukoncena v r. 1952, nepravidelna v r. 1964 a trat zrusena v r. 1965, mozno by mohol udaj v mape vyzerat napr. nejako takto: * 1915 - 1952; x 1964; † 1965
Vozovna cinna uz od r. 1964 aj prevadzkou po Bardejovskej ul.? Ak nie, vyuzival sa docasne ako hlavny vstup zadny vyjazd vozovne?C) V mape z roku 1912 je uz nakladna vlecka zakreslena, lenze nakladna elektrickova doprava bola spustena az v roku 1913, je teda predpoklad, ze trat bola postavena v roku 1912 (alebo ze by tu uz premavali konka a para?) a zacatie prevadzky v roku 1913? Zacatie osobnej pravidelnej prevadzky v roku 1942.
D) Tu asi opat spustenie prevadzky pre nakladnu dopravu v roku 1913. Vsade sa pise, ze nakladna mestska doprava zacala fungovat v roku 1913, ale ak je v mape z roku 1912 uz trat zakreslena, tak je to bud chyba, alebo este sa dovtedy pouzival konsky/parny pohon? V tom 42. po zahajeni L5 uz bola vybudovana priama odbocka z Bencurovej na Masarykovu alebo sa zachadzalo na Stromovu?
E) Cize do zaciatku 70. rokov sa premavalo este po Kirovovej a obchadzkou po slucke okolo vozovne a nezavisle bola vybudovana a spustena nova trat alebo bola na nejaky cas prerusena prevadzka na stanicu?
E1) Bije mi do oci nakres vozovne v juznej casti pod tratou, tam je to ale asi zle zakreslene, ma to byt severne od trate (* 1914 - † 1965), Ta stara vozovna bola podla mapy z roku 1912 v opacnom rohu, je tam vidiet este dve kolaje, ale uz ziadnu budovu, pricom nova vozovna na Kirovovej ul. sice stoji, ale vsetky kolaje este nie su pripojene na siet (povedal by som, ze len tie odstavne vedla haly, ak v tom case uz boli). Dokedy potom presne sluzila stara vozovna konky a pary?
F) Cize odbocka na Anicku bola v roku 1960 pripojena ku sieti a riadne funkcna ale bez pravidelnej osobnej prevadzky az do roku 1965? T.j. * 1924 - 1960; x 1965; † 1965? Na Anicke nebola slucka, ale vyhybna tam predsa bola, ci po spusteni prevadzky do Tahanoviec bola zrusena a ostala iba jedna kusa kolaj?
Na co sa da odpovedat, tomu sa potesim, na co nie, nebranim sa dalsej diskusii.
KVKV
Nechrlím žlč, ale začínam byť vážne znepokojený súčasným vývojom linkotvorby. Rozhodne neupieram dobrý úmysel, ktorý tu je. Ale roznym kompromisníctvom a snahou o zapracovanie nevhodných návrhov bude tento úmysel zmarený a konečný výsledok svojou nevyváženosťou ešte horší než je dnešný stav. Preto hovorím ,že najlepšie by to bolo v tejto fáze zastaviť. Pripravte projekt poriadne, kde budú zapracované aj súvislosti , to jest kvalitná prezentácia, pozitívna publicita, osobnostné zázemie, technicko-prevádzkové zaistenie, to jest prestupné uzly atd. A verte ,že to nie je iba moj názor.
A čo sa týka iných návrhov, tak Vaše reakcie boli tiež v štýle „nemám náladu ani chuť reagovať“, dokonca ste prejavil rozčúlenie, že niekto si dovolil na magistráte predložiť návrh nejaký iný než oficiálny. Kuzmov návrh ste zašlapal do zeme bez toho ,aby ste len v hlavných rysoch logicky argumentoval jeho nedostatky. Možno je skutočne zlý alebo omnoho horší než ten povodný od ing.Nagya (Nagyho ???) , ALE NIKTO TU NEMAL MOŽNOSŤ to porovnať. (a imhd fórum práve k tomu je)
Ja sa necítim byť kompetentný prezentovať na magistráte svoje návrhy, ale toto diskusné fórum vnímam ako určené k vyjadreniu a k výmene názorov medzi odbornou a laickou verejnosťou a luďmi zaujímajúcimi sa o dianie v mhd.