pardon za čierny humor, ale vzhľadom k počtu zomretých by na cintorín stačila linka s 1 spojom denne, takže interval 24 hodín by bol až až luxusný. Tak nech sa im zavedie a nech zavrú ústa.
"Návrh nového linkového vedenia je stále vo fáze pripomienkovania mestskými časťami. Proces musí zavŕšiť svojím súhlasom viceprimátor mesta Jozef Filipko (SMK). Ten vyhlásil, že kým nebudú spokojné všetky mestské časti, neschváli to."
Pošlem Vám mail zachvíľu (tam bude zvyšok). Isté kompromisy by som pripustil, ak sú opodstatnené. Vy tvrdíte, že o dva roky treba spraviť zmenu a dovtedy nechať všetko po starom. O dva roky (ak by mala byť vtedy zmena) budú ktovieaké požiadavky a ktovie čo z toho dnešného torza bude ešte jazdiť (výkony klesajú!!!). Nieže včera bolo na zmenu neskoro, ale pekných pár rokov...
Citát z toto článku v dnešnom korzári:
"Každý si môže naplánovať, kedy si pôjde vybaviť veci na magistrát, ale ak musíte cestovať z domu do nemocnice, vtedy si človek vhodný čas, keď nemusí prestupovať, nevyberie," komentovala na nedávnom rokovaní zastupiteľstva Furče starostka Monika Smolková (Smer-SD). Jej i poslancovi Jánovi Sekáčovi (SDKÚ-DS) prekáža, aby mamičky s kočíkmi, chorí a starí museli do nemocnice prestupovať."
Z furče priamo na magistrát 2x do hodiny a do starej nemocnice 2x do hodiny. Tak neviem, ale viac plánovať musím dnes. ?
"Poslankyňa Katarína Čižmáriková (SOS-SRS) doplnila, že keď Furčan cestujúci do novej nemocnice bude musieť na Mieri prestúpiť na tradične natrieskaný spoj z Ťahanoviec, pochybuje, že sa doň ešte zmestí čo len vzduch. Poslanec František Balún (KDH) pri predstave, že z Furče by nejazdilo nič priamo do nemocnice ani na cintorín, poznamenal: "To už Furčania nemôžu byť ani chorí, ani umierať?"
To už Furčania nemôžu byť chorí, ani umierať?
No chorí byť môžu (a sú aj inde chorí čo nemajú priamy spoj k obom nemocniciam), ale nevedel som, že MHD má zabezpečovať aj dopravu pre umierajúcich (ležiacich rovno na smrteľnej posteli) aj s "príslušenstvom" t.j. posteľou či rovno rakvou. Čo to tu ten kryptokádehácky posranec Balún pláca za bludy? ?
Ja by som ich odtiaľ vyhodil oknom z najvyššieho poschodia.
Tu je aj pekne vidiet unikatnu kratku obojsmernu tramvaj z CKD, povodne bola urcena myslim pre nejake americke mesto, ale nakoniec skoncila v Straussbergu. Na kazdej bocnici ma dvoje dvere, predne a stredne. V mieste, kde by mali byt zadne, je kabina vodica pre opacny smer.
Vlastne poznatky pamatnika, ktory si to pamata na zaklade vlastnych spomienok maju v tejto oblasti hadam cenu zlata, preto som nesmierne rad, ze sa to dostava aj sem ?
Dovolim si niekolko doplnujucich otazok:
A) Do kedy trvala pravidelna osobna doprava ku cintorinu? Sedel by ten rok 1952? Ak ano, mozno by sme mohli v neskorsich mapach uvadzat za datumom vzniku a zaniku pravidelnej prevadzky v zatvorke datum s nepravidelnou prevadzkou, resp. definitivnym zrusenim trate. Alebo mozno najlepsie aj vsetky zistitelne udaje naraz. Ak teda bola prevadzka otvorena v r. 1915, pravidelna prevadzka ukoncena v r. 1952, nepravidelna v r. 1964 a trat zrusena v r. 1965, mozno by mohol udaj v mape vyzerat napr. nejako takto: * 1915 - 1952; x 1964; † 1965
Vozovna cinna uz od r. 1964 aj prevadzkou po Bardejovskej ul.? Ak nie, vyuzival sa docasne ako hlavny vstup zadny vyjazd vozovne?
C) V mape z roku 1912 je uz nakladna vlecka zakreslena, lenze nakladna elektrickova doprava bola spustena az v roku 1913, je teda predpoklad, ze trat bola postavena v roku 1912 (alebo ze by tu uz premavali konka a para?) a zacatie prevadzky v roku 1913? Zacatie osobnej pravidelnej prevadzky v roku 1942.
D) Tu asi opat spustenie prevadzky pre nakladnu dopravu v roku 1913. Vsade sa pise, ze nakladna mestska doprava zacala fungovat v roku 1913, ale ak je v mape z roku 1912 uz trat zakreslena, tak je to bud chyba, alebo este sa dovtedy pouzival konsky/parny pohon? V tom 42. po zahajeni L5 uz bola vybudovana priama odbocka z Bencurovej na Masarykovu alebo sa zachadzalo na Stromovu?
E) Cize do zaciatku 70. rokov sa premavalo este po Kirovovej a obchadzkou po slucke okolo vozovne a nezavisle bola vybudovana a spustena nova trat alebo bola na nejaky cas prerusena prevadzka na stanicu?
E1) Bije mi do oci nakres vozovne v juznej casti pod tratou, tam je to ale asi zle zakreslene, ma to byt severne od trate (* 1914 - † 1965), Ta stara vozovna bola podla mapy z roku 1912 v opacnom rohu, je tam vidiet este dve kolaje, ale uz ziadnu budovu, pricom nova vozovna na Kirovovej ul. sice stoji, ale vsetky kolaje este nie su pripojene na siet (povedal by som, ze len tie odstavne vedla haly, ak v tom case uz boli). Dokedy potom presne sluzila stara vozovna konky a pary?
F) Cize odbocka na Anicku bola v roku 1960 pripojena ku sieti a riadne funkcna ale bez pravidelnej osobnej prevadzky az do roku 1965? T.j. * 1924 - 1960; x 1965; † 1965? Na Anicke nebola slucka, ale vyhybna tam predsa bola, ci po spusteni prevadzky do Tahanoviec bola zrusena a ostala iba jedna kusa kolaj?
Na co sa da odpovedat, tomu sa potesim, na co nie, nebranim sa dalsej diskusii.
Hm, no tak konecne to vidime aj s podrobnejsimi informaciami, ako presne vedenie telesa trate s kilometrovnikmi a polomermi oblukov. Cele to dost kazi to hrozne esicko nad severnou vetvou mimourovnovej krizovatky Hlinkova - Severne nabrezie. Vsade je krasnych maximalne R100 a tu bum 2x za sebou R80. Sice chapem, ze islo o to vyhnut sa krizeniu Severneho nabrezia, ale zase take frekventovane to tam nie je alebo ked uz, tak tam dat 2x R100, mozno aj viac by slo, ved ta trat nemusi kopirovat sucasnu komunikaciu Magnezitarskej ul., kedze je tam medzi nou a subeznou Dopravnou ul. iba travnaty pas.
Aj ked tu uz bolo podane od viacerych vysvetlenie, tak aj ja nieco doplnim.
Skutocna rychlodraha bola v ke nie po jej samotnej vystavbe, pretoze zmontovane pasy zliabkovych kolajnic neumoznovali taku rychlu jazdu ako trat po rekonstrukcii v roku 1992 a termitovymi zvarmi. Po dodavke poslednych novych T6 v tom case sa tu vyskusala udajne aj rychlostna skuska v udoli Cerveneho raka cez 100 km/h, udajne merane policajnym radarom. Ja osobne som zazil jazdu s 92 km/h, ale je otazka, ci tachometer ukazoval naozaj presne, ked sa priemer obruce kolesa opotrebovanim alebo opatovnym navarovanim stale meni.
Co som sa inak dozvedel, tak do vyzbroje vozidiel T3 sa robili aj nejake neschvalene upravy, takze ako to tu spominal Isidor vypinanie reverzu (prepinac jazdy vpred / 0 / vzad) do neutralnej polohy. Lenze za normalnych okolnosti pri tomto ukone sa kladka zrychlovaca vrati do povodnej startovacej polohy a ked ju vodic za jazdy prepne naspat, tak sa prudko rozbehne spat do pripravy (t.j. pripravenosti brzdit v tom stadiu, v akej rychlosti elektricka prave premava) a to sa prejavi prudkym trhnutim a strelenim v hlavnom stykaci. V KE sa vsak tato kladka po vypnuti reverzu v danej polohe zastavi s po vrateni spat a naslapnuti na jazdu sa to prejavi plynulou jazdou (ak mam nejake nepresnosti, nech ma odbornici opravia). Toto by mohlo naznacovat, ze upravou vo vyzbroji sa s vypinanim reverzu priamo pocitalo i ked vodicom sa to oficialne neodporucalo (s vypnutym reverzom sa neda brzdit a elektricka je takmer neovladatelna).
Inak vsak zeleziari T3-ky miluju, pretoze aj vdaka nahrievaniu tych odporov a odpadovemu teplu to na rychlodrahe priam idealne vykuruje. Niekedy su mriezky, kde prudi teply vzduch take horuce, ze sa da na nich aj popalit. Cize cim viac vodic dupal a pustal pedal, tym lepsie obfrazne povedane "zatopil do piecky". T6 a KT8 toto nemaju, iba konstantne rovnake prudenie zohriateho vzduchu nelogicky z podstropnych otvorov, takze tie vozidla su v zime nedostatocne vyhriate, resp. vacsina KT8 vobec, lebo tam je to velmi poruchove, takze "chodiace chladnicky" maju zeleziari najmenej radi. A je to aj moja osobna skusenost, do KT8 navyse aj dost prefukuje a v kombinacii s prestupom do ladoveho Ikarusu vo vnutri USS to bola dokonala bezplatna seansa kryoterapie. ?
Hm, zaujimalo by ma, koho to bol vymysel ta "kamenna stena" z ktorej vytrhlo ten trakcny stlp. Doteraz som si myslel, ze odporne vyzerajuca zelezobetonova stena z cias hlbokeho komunizmu sa s kamenom ani nahodou pomylit neda. ?
Ano, to je ex 505, dnes 23, svoju strastiplnu put v Kosiciach skoncila v roku 1995. Okrem toho, ze pri posune vo vozovni sa vidlicovo vykolajila a urobila dokonaly "rozok" s poskodenim rohov jednotlivych dielov stlacenim do seba, tak si aj dost dlhu dobu postala len tak ladom.
co sa tyka pridavania fotiek este Diggi a Furcan, ale neviem si spomenut. Ak chcete poslat neake fotky tak Diggimu, Furcanovi, mne alebo eMarekovi posielat a mi ich pridame k databaze fotiek a vykuzlim stale neaky update. 1018 nezatazovat, ma kopec inych povinosti, dakujem
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Peter55