Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: sc_ke_sk #30075:
Aj ked tu uz bolo podane od viacerych vysvetlenie, tak aj ja nieco doplnim.

Skutocna rychlodraha bola v ke nie po jej samotnej vystavbe, pretoze zmontovane pasy zliabkovych kolajnic neumoznovali taku rychlu jazdu ako trat po rekonstrukcii v roku 1992 a termitovymi zvarmi. Po dodavke poslednych novych T6 v tom case sa tu vyskusala udajne aj rychlostna skuska v udoli Cerveneho raka cez 100 km/h, udajne merane policajnym radarom. Ja osobne som zazil jazdu s 92 km/h, ale je otazka, ci tachometer ukazoval naozaj presne, ked sa priemer obruce kolesa opotrebovanim alebo opatovnym navarovanim stale meni.

Co som sa inak dozvedel, tak do vyzbroje vozidiel T3 sa robili aj nejake neschvalene upravy, takze ako to tu spominal Isidor vypinanie reverzu (prepinac jazdy vpred / 0 / vzad) do neutralnej polohy. Lenze za normalnych okolnosti pri tomto ukone sa kladka zrychlovaca vrati do povodnej startovacej polohy a ked ju vodic za jazdy prepne naspat, tak sa prudko rozbehne spat do pripravy (t.j. pripravenosti brzdit v tom stadiu, v akej rychlosti elektricka prave premava) a to sa prejavi prudkym trhnutim a strelenim v hlavnom stykaci. V KE sa vsak tato kladka po vypnuti reverzu v danej polohe zastavi s po vrateni spat a naslapnuti na jazdu sa to prejavi plynulou jazdou (ak mam nejake nepresnosti, nech ma odbornici opravia). Toto by mohlo naznacovat, ze upravou vo vyzbroji sa s vypinanim reverzu priamo pocitalo i ked vodicom sa to oficialne neodporucalo (s vypnutym reverzom sa neda brzdit a elektricka je takmer neovladatelna).

Inak vsak zeleziari T3-ky miluju, pretoze aj vdaka nahrievaniu tych odporov a odpadovemu teplu to na rychlodrahe priam idealne vykuruje. Niekedy su mriezky, kde prudi teply vzduch take horuce, ze sa da na nich aj popalit. Cize cim viac vodic dupal a pustal pedal, tym lepsie obfrazne povedane "zatopil do piecky". T6 a KT8 toto nemaju, iba konstantne rovnake prudenie zohriateho vzduchu nelogicky z podstropnych otvorov, takze tie vozidla su v zime nedostatocne vyhriate, resp. vacsina KT8 vobec, lebo tam je to velmi poruchove, takze "chodiace chladnicky" maju zeleziari najmenej radi. A je to aj moja osobna skusenost, do KT8 navyse aj dost prefukuje a v kombinacii s prestupom do ladoveho Ikarusu vo vnutri USS to bola dokonala bezplatna seansa kryoterapie. ?
Reakcia na: Isidor #30092:
Hm, zaujimalo by ma, koho to bol vymysel ta "kamenna stena" z ktorej vytrhlo ten trakcny stlp. Doteraz som si myslel, ze odporne vyzerajuca zelezobetonova stena z cias hlbokeho komunizmu sa s kamenom ani nahodou pomylit neda. ?
Reakcia na: absik #30119:
Ano, to je ex 505, dnes 23, svoju strastiplnu put v Kosiciach skoncila v roku 1995. Okrem toho, ze pri posune vo vozovni sa vidlicovo vykolajila a urobila dokonaly "rozok" s poskodenim rohov jednotlivych dielov stlacenim do seba, tak si aj dost dlhu dobu postala len tak ladom.
Reakcia na: BMko #30117:
zaslane ?
Reakcia na: absik #30115:
treba mi ich zaslat na mail , neako nevenujem pozornost diskusii , vela prace okolo webu .dik za pochopenie
Reakcia na: BMko #30113:
OK, to len aby som bol v obraze a dufam, že sa časom da do kopy aj prehľad katalóg vozidiel atď ?
Reakcia na: BMko #30108:

takze mozes uploadnut aj starsie mapy, spominane na predchadzajucich stranach? ?
Reakcia na: Peter55 #30112:
Som prvý v poradovníku ?
Reakcia na: Peter55 #30112:
1018 a zeMarek

co sa tyka pridavania fotiek este Diggi a Furcan, ale neviem si spomenut. Ak chcete poslat neake fotky tak Diggimu, Furcanovi, mne alebo eMarekovi posielat a mi ich pridame k databaze fotiek a vykuzlim stale neaky update. 1018 nezatazovat, ma kopec inych povinosti, dakujem
Reakcia na: BMko #30108:
A pomocnici ❓
Reakcia na: KVKV #30109:
Rovnako ani ja nesuhlasim s presmerovanim dvojky na B. Nemcovej bez zabezpecenia adekvatneho prestupu pri sportovej hale.
Reakcia na: BMko #30108:
Gratulujem. ? Mysli na mňa, keď budeš povyšovať... ?
Reakcia na: Nodes #30107:

Ale ja to viem.
K prvému návrhu : V podstate bol dobrý, len som nechápal niektoré nelogičnosti ad. Tak napríklad sa zbytočne hnalo niekolko liniek cez Moldavskú a perešská „30“ sa ukončila aj na mňa tak trochu divoko – u Optimy. Pritom od spalovne bus až na stanicu. S ED sa nepočítalo okrem „8“ nič a možno sa malo, ale v inom duchu než je posledný trend.
Tebe sa páči L9 ako nosná linka sever-juh cez celú terasu? Majú zmysel R5,R8?
Po „odbornom pripomienkovaní“ starostov sa celý projekt začal rútiť. Ako záchrana sa zvolilo predlženie vybraných spojov mestských liniek do okrajových obcí. To je dobré riešenie pokial sa dá aplikovať. Ale požiadavky vidieckych starostov sa gradovali, diktovali si kam všade chcú viesť priamy spoj zo svojej viesky. Naviac „ožili“ aj mestskí starostovia, ktorí chcú svoje priame spoje. Naviac tie rošády s linkami do Krásnej ...“priamy spoj Krásna-Vyš.Opátske...atd .Takže pri pohlade na posledný návrh to velmi začína pripomínať dnešný stav. (Kavečany-cintorín...)
A nakoniec zásah do ed tým najnevhodnejším sposobom. Súčasný stav je potom menšie zlo, je vyváženejší. Lebo presmerovaním dvojky bez náhrady dojde k ochromeniu tradičného spojenia Komenského – N.O. a zbytočnému predimenzovaniu spojov na terasu.
Rozoberme si to: Navrhovatel počíta v danom smere okrem slabej L4 s prestupom pri st.radnici . Ale NEVERÍM, že dp dojde k rozumu a umožnil by tam prestup v zastávke na tr.čsa. Tomu sa urputne bráni a tak cestujúci by musel buď potupne čakať na L4 alebo pri st.radnici konať „zastávkovú turistiku“ cez dva semafory až za športovú halu. (neexistujúce prestupné uzly)
Dnešný stav je preto lepší, lebo okrem L9 je možné použiť k ceste na terasu prestup na L6 na NMM a to bez onej zastávkovej turistiky, tam kde vystúpim, odtial mi pojde aj šestka.
Reakcia na: Peter55 #30094:
cele imhd.sk/ke je uz pod mojim velenim
KVKV: Ked mozem, tak pridavam svoj pohlad. Na jednej strane je snaha tvorcov noveho linkoveho vedenia ho prisposobit tak, aby sa vo vacsej miere vyuzvala elektrickova a trolejbusova doprava, tym padom kratsie antabusove linky a minimalizacia ich subehu s ED a s TD, na druhej strane su starostovia mestskych casti, ktori zastupuju, resp. by mali zastupovat, nazory a volu obcanov - svojich volicov. Ked tito ludia boli desatrocia odchovani na systeme odvsadial vsade, samozrejme, ze zadebnene trvaju na tomto systeme nadalej. Keby aj autori LV "nezapracovali" ich nezymselne poziadavky a predlozili by na schvalenie LV podla svojho povodneho navrhu, stale je tu viceprimator Filipko. Ktory, samozrejme, nema sajnu o tom, co je to MHD, na natlak starostov nove LV nepodpise. A sme tam, kde sme nechceli byt.
Reakcia na: 350.014-7 #30078:
Príprava nabieha od rýchlosti cca. 3 km/h ? . Akurát, že nad tých cca. 60 km/h u vozidiel typu T3 SU/CS vzrastá z obvyklých 50-70 A až na 200 A.
Reakcia na: eMareq #30102:

Nechrlím žlč, ale začínam byť vážne znepokojený súčasným vývojom linkotvorby. Rozhodne neupieram dobrý úmysel, ktorý tu je. Ale roznym kompromisníctvom a snahou o zapracovanie nevhodných návrhov bude tento úmysel zmarený a konečný výsledok svojou nevyváženosťou ešte horší než je dnešný stav. Preto hovorím ,že najlepšie by to bolo v tejto fáze zastaviť. Pripravte projekt poriadne, kde budú zapracované aj súvislosti , to jest kvalitná prezentácia, pozitívna publicita, osobnostné zázemie, technicko-prevádzkové zaistenie, to jest prestupné uzly atd. A verte ,že to nie je iba moj názor.
A čo sa týka iných návrhov, tak Vaše reakcie boli tiež v štýle „nemám náladu ani chuť reagovať“, dokonca ste prejavil rozčúlenie, že niekto si dovolil na magistráte predložiť návrh nejaký iný než oficiálny. Kuzmov návrh ste zašlapal do zeme bez toho ,aby ste len v hlavných rysoch logicky argumentoval jeho nedostatky. Možno je skutočne zlý alebo omnoho horší než ten povodný od ing.Nagya (Nagyho ???) , ALE NIKTO TU NEMAL MOŽNOSŤ to porovnať. (a imhd fórum práve k tomu je)
Ja sa necítim byť kompetentný prezentovať na magistráte svoje návrhy, ale toto diskusné fórum vnímam ako určené k vyjadreniu a k výmene názorov medzi odbornou a laickou verejnosťou a luďmi zaujímajúcimi sa o dianie v mhd.
Reakcia na: sc_ke_sk #30101:
Do nákladov autobusovej dopravy sa nepočíta údržba a ani odpisy z komunikácií (dopravca po nich jazdí a o údržbu, výstavbu sa stará niekto iný), preto sú náklady vztiahnuté na dopravné výkony zrovnateľné s električkami alebo aj nižšie (ako to ukazuje tá tabuľka v tom dokumente). Vozidlá stačí jednoducho kúpiť a môžu jazdiť, kde je cesta. Tí čo prevádzkujú verejnú dopravu (iba autobusy, alebo aj trolejbusy) majú tie náklady nižšie, lebo na údržbu, opravy ciest neprispievajú zo svojho rozpočtu.
Reakcia na: eMareq #30102:
"Všetci sú najmúdrejší len na internete..."
Text: Rytmus ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.