Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Nové linkové vedenie - stále si myslím, že vylomeniny v tom dnešnom sa dali upraviť bez toho, aby sa prekopalo všetko.
Skôr ako zmenu LV by som privítal nové električkové zastávky aby sa stalo skutočnosťou to, že električková doprava v smeroch kde chodí, je nosnou. Určite by som postavil 4 nové električkové zastávky priamo na vstupe do kruhu VŠA zo všetkých 4 smerov, aby vznikol systém, zriadil obojstranné zastávky Hornbach-Baumax-Kaufland Moldavská, určite by som zriadil električkové zastávky na Kuzmányho v križovatke Šrobárova, a na Komenského križovatka Bocatyova (SOUS) v smere od NMMM. Sú to necelé 2 milióny, ale určite by sa to DPMK vrátilo v spokojnosti cestujúcich.
Ďalej je problém koordinácie liniek - to tvrdí DPMK, nie je potrebné ani sa nedá celé mesto, a najmä nie v špičke, koordinovať je potrebné sedlo, najmä večer a DPP, aj to len výstupy zo sídlisk, resp. výjazd zo širšieho centra (Mier smer THC, Ipeľská smer KVP). Električky hlavne jazero, taká Štúrová je úplne zbytočná.
Problém dlhých liniek - áno, je problém dodržať CP, ale rozdelením 1 dlhej linky na dve krátke je potrebný ďalší šofér, ďalší bus, nafta, výplaty .... Naviac vzhľadom na prestávky a hluché časy na konečných (viď napr. busosalón na Moskovskej) už nebude stáť a čakať nekonečne dlho jeden bus,. ale hneď dva.
A zmena LV - mesto si ide objednať menšie výkony, ale DPMK ide súčasne skvalitňovať dopravu ? To je nepriama úmera, odstránenie peáže ju nevyrieši - a aké odstaňovanie keď do spaľovne pôjde bus 6 km vedľa električky, bude stáť na 3 zastávkach a električka na cca 10-tich. Tak isto návrh buslinky NO - Moldavská - Alejová - Carrefour - v tom smere sú električkové trate, len neviem či DPMK vie o tom, že má na VŠA aj výhybky, ktoré tento smer električkám umožńujú - nikdy tak žiadna riadne električková linka nejazdila, a je to už cca 20 rokov.
Sú tu zaujímavé príspevky napríklad od PTI.
Budem reagovať dodatočne v piatok a pondelok, skor nestíham.
Dnes musim končiť.
Reakcia na: Nodes #28477:

Núdzové ale dostatočné riešenie je možné aj dnes.
Nebáť sa , po vzore Prahy zrealizovať zastávky v rámci prestupných uzlov, čo NO je, v blízkych vzdialenostiach.
Teda: v smere od Štúrovej zprevászkovať násilne zrušenú zastávku ED pri dargove, s tým že ED by zastavovala aj za križovatkou v smere žs a na Južnej pri DT. Pri DT zriadiť zastávku v protismere pre dobrý prestup na AD,TD. Trebárs zatial provizorne z panelov, ked nie je projekt a peniaze.

tým by sa odstránila značná časť onej turistiky.
Nové LV je v Košiciach aj vzhĽadom na zavedenie časových cestovných lístkov s možnosťou prestupu asi nevyhnutnosť.Ľudia si na ne časom zvyknú aj keď budú po jeho zavedení "občas" šomrať.Ja osobne si radšej prestúpim a budem tam ,kde chcem ísť načas,ako keď mám napr. pri výpadku niektorého spoja čakať 15-30 min. na ďalší,lebo všetky spoje idú naraz.Nové LV sa určite nedá urobiť za jeden deň a len tak od stola a bez dôkladnej analýzy.Je tomu asi 20 rokov čo bol v Košiciach urobený prieskum za pomoci študentov,a to tak,že cestujúci dostal pri nastupovaní lístoček,ktorí pri vystupovaní odovzdal.Takto bolo možné získať info. nielen o vyťaženosti liniek,ale aj o tom odkiaľ a kam ľudia cestujú.Ak by bolo dnes niečo podobné k dispozícii,dalo by sa urobiť také LV,ktoré by čo najviac vyhovovalo cestujúcim.
Reakcia na: Papyr #28495:

Nove Butovice su na metre B
Sorry, sekol som sa v písmene ?. Nuž, všade kam som prestupoval, tak som stíhal spoj, ako načasovaný. Je pravda, že tie schody dolu a hore sú nielen veľmi strmé a rýchle, ale aj dlhé...:-) Nuž, bol som tam na víkend, tak ma to nejako asi chvíľkovo očarilo 🙂
Reakcia na: S499.1023 #28448:
Nielen to, mozno mam vnimanie skreslene aj tym, kde sa pohybujem po Prahe - Brevnov, Motol, Dejvice a Hradcany, obcas Zizkov, to nie je nic moc. V Brevnove je mizerny interval, v Motole to este ako-tak ide, ked prave nevynechavaju spoje, pred Hradcanskou su furt zapchy (bo stavba tunelu pod Letnou), po Zizkove sa nachodim najviac pesi, bo zastavky su desne daleko od seba (co ostatne nie je specialitou len toho Zizkova...)

Co je v Prahe vyrazne lepsie, a co Prahe vyslovene zavidim, je listok cez SMS.

Re #28449 grofmathias: Nove Butovice su na metre B. A ked uz si tam cestoval z toho letiska, tak si zabudol dodat, ze linka 179 Letiste Ruzyne-Nove Butovice ma mimo spicky polhodinovy interval, coz neni nic moc, a metro B ma v tejto zastavke interval 7.5 minuty (ked sa dobre pamatam), coz tiez nie je nic moc. Ze si sa zrovna lazo-plazo krokom trafil do tychto hodnot, je viac zazrak, nez zasluha DPP. Opat, Nove Butovice su par metrov pod zemou. Keby si byval na Namesti Miru alebo Hradcanskej ako ja, kam ta len pohyblive schody vezu dve minuty a zazival by si to denne, nebavilo by ta to tolko.
Reakcia na: Dimi #28493:

Ok, tak som aspoň vyjadril svoju ilúziu o doprave v KE. Veď aj z návrhov trás sa dá inšpirovať, či nie? ?
Vidím, že som rozprúdil divokú diskusiu ?, ale tak by malo byť pri všetkom, čo je strategické, výmena názorov, zlepšovanie, úprava...Kiežby na DPMK bolo fórum, kam by zavítal občas aj niekto z vrchných. Veď nato tu DPMK je, aby reagoval pružne na potreby obyvateľov. A najmä, keď zvýšil ceny dopravy a spravil prestupnú tarifu.
Reakcia na: grofmathias #28485:
Ja ta chapem, ale pochop ty, ze toto ak predlozis mestskym castiam a dpmk, nebudu sa s tebou bavit, lebo jednoducho to nie je kompletne LV... 😉
Reakcia na: LC #28384:
V Prahe som zil 9 rokov a ty budes moju zadnicu niekam vysielat na skusy? LOL, LOL, ROFL 😃 😃

Nehovorim, ze kosicka doprava je dobra. Hovorim len, ze prazska doprava nie je zas az taka super, aby ste tu nad nou vzdychali ako nad nebotycnym idealom. V Prahe mam priblizne rovnaku pravdepodobnost prichodu NP vozu, o chlp lepsie intervaly, zato omnoho horsie zapchy a teda aj meskanie... atd. atd. atd. Len sa mi nechce to tu vsetko vypisovat prave tebe, ked si ma tak krasne odpalkoval.
Reakcia na: eMareq #28490:

14 beriem, nemám výhrad, predĺžiť nejakú linku zo sídliska do obce cez kostol k Magnezitke.
15 podľa mňa to veľká zachádzka nie je a obslúži Trebišovskú zdola
16 v poriadku, nech je 16 nosná linka, ale PREPÁČ 37-čka????? To je snáď zlý vtip, keď je linka, čo premáva 5 hodín denne, strategická, tak to je bieda...
19 skús dať na 29 celodenne SU15, podľa mňa budú menšie zdržania
20 a prečo v pôvodnom návrhu nie je spojenie Džungľa-Loky? Hm? Miestna samospráva nebude nadšená.
23 písal som o vytvorení zastávok na Moldavskej s názvom OC Optima.
27 a 10 majú spoločné len zastávky na THC, NO a OC Cassovia, idú po iných trasách
30 a tam chodí aj 16 a 37
31 bolo to parafrázovanie, nemyslel som to vážne, ale keď treba, tak treba, nemyslím, že by tá linka bola vyťažovaná stopercentne, na Lokomotíve je možné vykonať pauzu, či nie?
53 a 56, tak potom načo 56-tku?

mail: Tak na to už nie je času, zajtra sa všetko prejednáva na magistráte, dovtedy linkové vedenie nespravíš. Sorry.
Reakcia na: grofmathias #28481:

14 - na Madridskej sa dá otočiť naspäť, takže nevidím dôvod tú linku ďalej naťahovať (skôr som za zachádzku nejakej linky z Ťahanoviec ako vetvy "A").
15 - otvoril som si budúci cestovný poriadok tejto linky a Michalovská tam NIE JE, je tam Stodolova a DPMK. Nikto ma o zmene trasy neinformoval.
16 - naďalej trvám na tom čo som písal. Základom dnešného linkovania sú linky 16, 34 a 37.
19 - zaujímavé, keď sa zopárkrát objavil na L29 SU15 tak ako, že to tam prešiel? Zapratáme Vojenskú MHD? Zapratáme ju radšej autami?
20 - Z Džungle stačí autobus ku Štadiónu Lokomotívy (a odtiaľ električkou), netreba im priamy spoj do centra (predtým to tak existovalo a fungovalo to dobre).
22 - opravujem, menší súbeh
23 - Prečo by mal cestujúci na letisko byť zdržovaním zachádzky ku OC Optima? Čo je Optima? Nejaká modla, že tam musí zájsť každá linka čo ide smer Pereš? Aká je dlhá? Stánie 2x na semaforoch a z toho raz v peknej kolóne (smer z Optimy). Či to niekomu za to stojí?
27 - tu vidím nezmyselnosť v tom, že budú dve linky (10 a 27), ktoré začínajú aj končia na tých istých konečných. Načo, pre koho? Ja si potom prosím obnoviť L1, lebo sa nechcem vyvážať L9 na Jazero - dlho to trvá, pôjdem inšou linkou...
30 - Áno, ale chodí cez Rastislavovu.
31 - Jasné, však chlap môže močiť v lese, aj veľkú potrebu tam spraviť. Čo tam hľadieť na to, že aj on je človek. Ty by si bol prototyp šťastného zamestnanca. Zamestnávateľ Ti povie, však choď močiť poza budovu... A čo ma po vodičoch Katky? Keď im to nevadí? Áno je to vecou dohody, ale na tú sú potrební dvaja. Keď sa druhý nenájde, tak sa bude močiť v lese... Mal by si ísť robiť vodiča MHD, asi dlho by si nevydržal...
53 - No to je pravda, že KVP prišlo o celodenné spojenie so stanicou (čo vnímam ako mínus), ale to neznamená, že to spravíme aj iným (aj tak sú potrebné dnes dve celodenné linky na stanicu). Keby existovala trať na stanicu, tak potom v pohode prestup na trolejbus.
56 - Však po novom tam bude jazdiť expres, ja nevidím dôvod zavádzať túto linku, len preto, že v prípade nejakej poruchy na trati na Jazere, treba záchrannú linku (zrejme špičkovú).

Re #28489 grofmathias: Tak to pošlem na ten mail.
Reakcia na: PTI #28471:


matthiew (a) azet. sk. Takisto bez medzier. Vopred za návrh územného plánu ďakujem.
Reakcia na: Axel #28486:

súhlasím!!

Hlavná vec, že aj pri výluke na L71 dajú malé autobusy v špičke a na L12 si veselo jazdieva SU15 poloprázdny počas takmer 80% svojej trasy.
Reakcia na: TA #28484:

V pohode, jazdí tam sem-tam L36, ináč nič. Ide o odbočovanie vpravo z Poštovej. Ak sa zmestí daný autobus do tých dvoch pruhov, prosím. Ináč, aj výprava dvoch autobusov L34 a L19 každých 10 minút tou trasou nemusí byť najvhodnejšia, pretože je to dosť krátka ulička. jedine, ak by sa tam dal zákaz vjazdu vozidlám mimo ver. dopravy a ostatné vozidlá by šli cez šrobárku na Moyzesku. Pokiaľ však nenastanú uvedené komplikácie, nie som proti vedeniu SU15 po tejto trase.
Viem, aj súčasná L32 odbočuje ostrú zákrutu pri TU, ale má k dispozícii električkový pruh. Na Moyzesovej má k dispozícii šírku maximálne 6 metrov.
Reakcia na: grofmathias #28481:
Zastavovanie pri Optime cestou z Peresa - zastavka na okraji chodnika pri odbocovacom pruhu sa tam priam pyta. Zachadzanie k Optime k tomu "terminalu" je ZBYTOCNOU stratou CASU. Babickam usetri mozno 100 metrov a autobusu vyrobi stratu odhadujem tak 3 minuty statia na semaforoch.

Myslania uz dnes jazdia vlakom alebo SAD. Je to pre nich bez prestupov (pripadne max 1x v Hutke pri SAD), rychlejsie a nepochybujem ze aj lacnejsie...

K busom na Jazere - od Masokombinatu k Bajkalu v pripade nehody elektriciek nepojde absolutne NIC. Ohladom zalohy si velke nadeje nerobim, zazil som na Jazere nejednu mimoriadnost a ani raz zaloha neprisla, a aj keby prisla, tak by kapacitne nestacila.
Reakcia na: Dimi #28483:

Prepánajána, veď krucinál už pochopte, že som navrhol trasy liniek, podľa mňa. Nie celú štúdiu linkového vedenia. Či je to také ťažké si uvedomiť, že človek, ktorý nepracuje pre DPMK a napíše, ako by si predstavoval trasovanie liniek, bez dodatočných podkladov nemôže relevantne vytvoriť celú dopravnú sieť?
Snaha tu bola. Teraz predsa nepôjdem pred DPMK o tretej ráno sledovať celkový počet vypravených vozov z garáží. Resp. nepôjdem za každým spojom s meracím pásmom a nebudem merať vzdialenosti. Veď niekto z DPMK mi písal, že nový odbavovací EMtrest slúži na monitorovanie vyťaženosti liniek. Nuž, o trasách, ktoré sú strategické, vedia v DPMK.
OPAKUJEM!!! Predstavil som SVOJU predstavu, ako by mohli linky chodiť! OK? Takisto to môže spraviť hocaký občan z mesta, aj nemesta. Máme slobodu prejavu, takže voč kráčí? ?
Reakcia na: grofmathias #28481:

SU15 jazdia po Poštovej už teraz. A dokonca aj po Vojenskej ?. Snáď nechceš povedať, že teraz kvôli slabšiemu začiatku zimnej údržby ciest, nebudeš posielať dlhšie autobusy " do kopcov ".
Reakcia na: grofmathias #28481:
Ja len taka mini otazocka k tomuto:
a som na to linkovanie mrkol a vôbec si NEMYSLÍM, že linky majú temer identické dĺžky a že výprava môže byť v identických intervaloch. Lenže čo keby to nejaký debko z dpmk opísal a Ty by si prišiel o $$$?

--Daj mi všetky podklady, čo mal ten, kto vypracoval pôvodný návrh a máš aj môj so všetkým, ako má byť. Ak nie, načo toľko kriku?


A ta otazocka: naco su ti podklady ineho LV, ked vravis, ze robis nove LV ? ?
Reakcia na: Sarko #28470:
ano, oficialne nemaju vacsi interval, skus si prax, neraz cakas 20 minut a pridu ti dve v minutovom rozmedzi, co znamena, ze jedna je natresk a dalsia ide nevyuzita, pokial tu prvu neobehne, c je niekedy pol trasy.
Este aj mimo spicky, kde maju volne cesty apresne casy, niesu schopni to dodrziavat. O systeme, ze nasli sme cierneho pasaziera, tak vystupi cely bus a on s revizormi ostava dnu, ani nebudem vypravat.
Londyn elektricky ma , v croydone, mimo centra, asi jedini, normalni . Teraz nariekaju za elektrickou a chystaju , snad, trat do centra z juhu na St Pancrac k Eurostar terminalom.uvidime.
A metro´? firma metronet tu sposobila tolko bordelu a neplni si zavazky az az a tie milionove straty samozrejme platia danovi poplatnici, kdezto dakto si plni vrecka.
Toto su vysledky nedostatocnej kontroly sukromnych spolocnosti. A mohol by som sa tu rozpisovat na strany, ale to sa mi nechce, tema je niekde inde.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.