To neviem, viem, že veksle boli. Koľko, kedy, ako, začo, to netuším ? Rok 1961 sedí – vtedy začali chodiť kvázi "RAčky" z Mieru, od Hutníka, z NO a z Juhu III (pri Starej nemocnici). Od roku 1962 sa jazdilo aj z Terasy, ale stále to bola "duálna doprava" – aj DPMK, aj ČSAD.
Fajn, takže KE 10–15 nebol voz DPMK. Oceľ východu síce sťažnosť poslala na DPMK, ale odtiaľ prišla po čase odpoveď, že toto nie je ich voz a že sa teda majú sťažovať na podnikovom riaditeľstve ČSAD.
Spomína sa ďalej voz KE 14–61. Podobné EČV mali RTOčky, čo mali najprv EČV BF XX–XX. Ďalej sa 7.7.1965 spomína voz s #54, určite patril DPMK.
Tuším sa robili nejaké veksláčiny s vozmi (z ČSAD prešli pod DPMK). Malo by to byť v roku 1962. Dovtedy boli všelijaké linky ČSAD, ktoré do začiatku stavby VSŽ bežne končili v Košiciach a boli predlžované až do Šace (dočasne). Akurát mám v rukách CP ČSAD 1961/62, tak bol to napr. prípad liniek z Humenného, Spišskej Starej Vsi, Uble, Lekároviec, Vyšného Nemeckého...
Potom už bolo treba zvážať ľudí z Mieru a Terasy, na čo podnik nemal dostatok vozov. Podľa CP 1962/63 už ČSADčka takto spoje do Šace nepredlžovala. Zachádzalo tam už len pár spojov smerom z Moldavy. A už existovala zastávka Hydrostav, nástupište. Takže už tam musel jazdiť DPMK.
Ešte skôr (CP 1959/60) existovala SADkárska linka Košice–Šaca – s RAčkovskými parametrami:
odchody z Košíc: 4:15, 4:20, 4:35, 5:33, 5:34, 5:35, 5:40....
odchody zo Šace: 5:53, 6:08, 6:09, 6:10 ... a poobede: 14:03, 14:10, 14:20, 14:45
Dačo jazdilo napr. z Poľova, resp. len z Košíc do Poľova. Celkom sa to podobá na LV "dvadsiatkových" liniek DP po roku 1964.
KE 10-15, také číslo v archíve DPMK nebolo, ale to neznamená, že neexistovalo...Námatkovo KE 05-15, KE 36- 15 boli. KE 10- XX nemal pre zmenu ani jediný bus.
S tými našimi vozmi ešte môžu byť srandy (koľko čoho bolo, kedy to jazdilo...). A to vrátane električiek. Z ničoho nič sa nám napr. "objavil" rozostavaný vlečný vozeň (v lete 1944). Z čoho to stavali a čo z toho nakoniec bolo, to zatiaľ nevieme. Tiež môže byť otázny osud vozov, ktoré neboli v 1944om zrekvírované. Jeden vlečňák MWG bol v 1944om po "totálke" (veľká búračka s mohutným nemeckým vagónom). A v 1941om sa spomína, že k dispozícii bolo len 16 vozov, takže dva "visia" dakde v lufte (možno generálky, možno na súčiastky...)
A teraz dačo ešte o 10 rokov staršie. Zadelenie vozov v marci 1954:
1. skupina (S–KM–1660, S–KM–1352, S–KM–1084)
dvaja vodiči na voz, 1 deň v práci – 1 deň voľno + každá tretia nedeľa voľná pre oboch
pridelené služby: 5, 6 7–8 cez PD a 20, 21 v nedeľu
2. skupina (S–KM–1317, S–KM–1350, S–KM–1428, S–KM–1429)
jeden vodič na voz, 6 dní v práci – nedele voľné
pridelené služby: 1, 2, 3, 4
3. skupina (1 vodič na 1 voz)
S–KM–566: služba 9
S–KM–1894: služba 10
S–KM–1316: služba 11
Škoda, že nevieme, ktoré linky/spoje tieto služby vykonávali ?
Z "dispečerského fóra" spred 50 rokov ? (žalovačky a sťažnosti Ocele východu na DPMK)
11.3.1964 – spoj okolo 5:15 z Nového mesta smerom na Ústredné mechanické dielne a Mostáreň vykonávaný vozidlom neznámeho EČV nezastal na druhej zastávke v Novom meste. Za ním išiel voz KE 03–12 (začiatok o 5:20 zo zastávky Nové mesto I), ale len po Hydrostav. Nastúpili doň ľudia, ktorí plánovali ísť až na Mostáreň a nemohli nastúpiť do predchádzajúceho spoja. Hoci vodiča KE 03–12 prosili, aby z Hydrostavu pokračoval ďalej, ten to odmietol, nakoľko jeho služba pokračovala výkonom inej železiarenskej linky. Objem zameškanej práce z dôvodu meškania zamestnancov bol vyčíslený na 30 hodín.
17.12.1964 – Linka 24, ranný spoj na trase Nové mesto–Ústredné mechanické dielne–Mostáreň. Vodič KE 10–15 odmietol zastať v zastávke Pomocné hospodárstvo aj napriek žiadosti pasažierov. Nebol to prvý prípad – vodiči jazdili po železiarňach často po úplne iných trasách, vynechávali zastávky, či odmietali zastavovať na menej frekventovaných zastávkach.
Še Vám ospravedlňujem za dispečera aľe to bulo až báááááááááááááááárs pribrzdzené skoro jak podaktoý tu. ? ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
veteran
11.3.1964 – spoj okolo 5:15 z Nového mesta smerom na Ústredné mechanické dielne a Mostáreň vykonávaný vozidlom neznámeho EČV nezastal na druhej zastávke v Novom meste. Za ním išiel voz KE 03–12 (začiatok o 5:20 zo zastávky Nové mesto I), ale len po Hydrostav. Nastúpili doň ľudia, ktorí plánovali ísť až na Mostáreň a nemohli nastúpiť do predchádzajúceho spoja. Hoci vodiča KE 03–12 prosili, aby z Hydrostavu pokračoval ďalej, ten to odmietol, nakoľko jeho služba pokračovala výkonom inej železiarenskej linky. Objem zameškanej práce z dôvodu meškania zamestnancov bol vyčíslený na 30 hodín.
17.12.1964 – Linka 24, ranný spoj na trase Nové mesto–Ústredné mechanické dielne–Mostáreň. Vodič KE 10–15 odmietol zastať v zastávke Pomocné hospodárstvo aj napriek žiadosti pasažierov. Nebol to prvý prípad – vodiči jazdili po železiarňach často po úplne iných trasách, vynechávali zastávky, či odmietali zastavovať na menej frekventovaných zastávkach.