Reply on: Tatranka #9760:
To neviem, viem, že veksle boli. Koľko, kedy, ako, začo, to netuším ? Rok 1961 sedí – vtedy začali chodiť kvázi "RAčky" z Mieru, od Hutníka, z NO a z Juhu III (pri Starej nemocnici). Od roku 1962 sa jazdilo aj z Terasy, ale stále to bola "duálna doprava" – aj DPMK, aj ČSAD.
veteran
11.3.1964 – spoj okolo 5:15 z Nového mesta smerom na Ústredné mechanické dielne a Mostáreň vykonávaný vozidlom neznámeho EČV nezastal na druhej zastávke v Novom meste. Za ním išiel voz KE 03–12 (začiatok o 5:20 zo zastávky Nové mesto I), ale len po Hydrostav. Nastúpili doň ľudia, ktorí plánovali ísť až na Mostáreň a nemohli nastúpiť do predchádzajúceho spoja. Hoci vodiča KE 03–12 prosili, aby z Hydrostavu pokračoval ďalej, ten to odmietol, nakoľko jeho služba pokračovala výkonom inej železiarenskej linky. Objem zameškanej práce z dôvodu meškania zamestnancov bol vyčíslený na 30 hodín.
17.12.1964 – Linka 24, ranný spoj na trase Nové mesto–Ústredné mechanické dielne–Mostáreň. Vodič KE 10–15 odmietol zastať v zastávke Pomocné hospodárstvo aj napriek žiadosti pasažierov. Nebol to prvý prípad – vodiči jazdili po železiarňach často po úplne iných trasách, vynechávali zastávky, či odmietali zastavovať na menej frekventovaných zastávkach.