KE 10-15, také číslo v archíve DPMK nebolo, ale to neznamená, že neexistovalo...Námatkovo KE 05-15, KE 36- 15 boli. KE 10- XX nemal pre zmenu ani jediný bus.
S tými našimi vozmi ešte môžu byť srandy (koľko čoho bolo, kedy to jazdilo...). A to vrátane električiek. Z ničoho nič sa nám napr. "objavil" rozostavaný vlečný vozeň (v lete 1944). Z čoho to stavali a čo z toho nakoniec bolo, to zatiaľ nevieme. Tiež môže byť otázny osud vozov, ktoré neboli v 1944om zrekvírované. Jeden vlečňák MWG bol v 1944om po "totálke" (veľká búračka s mohutným nemeckým vagónom). A v 1941om sa spomína, že k dispozícii bolo len 16 vozov, takže dva "visia" dakde v lufte (možno generálky, možno na súčiastky...)
A teraz dačo ešte o 10 rokov staršie. Zadelenie vozov v marci 1954:
1. skupina (S–KM–1660, S–KM–1352, S–KM–1084)
dvaja vodiči na voz, 1 deň v práci – 1 deň voľno + každá tretia nedeľa voľná pre oboch
pridelené služby: 5, 6 7–8 cez PD a 20, 21 v nedeľu
2. skupina (S–KM–1317, S–KM–1350, S–KM–1428, S–KM–1429)
jeden vodič na voz, 6 dní v práci – nedele voľné
pridelené služby: 1, 2, 3, 4
3. skupina (1 vodič na 1 voz)
S–KM–566: služba 9
S–KM–1894: služba 10
S–KM–1316: služba 11
Škoda, že nevieme, ktoré linky/spoje tieto služby vykonávali ?
Z "dispečerského fóra" spred 50 rokov ? (žalovačky a sťažnosti Ocele východu na DPMK)
11.3.1964 – spoj okolo 5:15 z Nového mesta smerom na Ústredné mechanické dielne a Mostáreň vykonávaný vozidlom neznámeho EČV nezastal na druhej zastávke v Novom meste. Za ním išiel voz KE 03–12 (začiatok o 5:20 zo zastávky Nové mesto I), ale len po Hydrostav. Nastúpili doň ľudia, ktorí plánovali ísť až na Mostáreň a nemohli nastúpiť do predchádzajúceho spoja. Hoci vodiča KE 03–12 prosili, aby z Hydrostavu pokračoval ďalej, ten to odmietol, nakoľko jeho služba pokračovala výkonom inej železiarenskej linky. Objem zameškanej práce z dôvodu meškania zamestnancov bol vyčíslený na 30 hodín.
17.12.1964 – Linka 24, ranný spoj na trase Nové mesto–Ústredné mechanické dielne–Mostáreň. Vodič KE 10–15 odmietol zastať v zastávke Pomocné hospodárstvo aj napriek žiadosti pasažierov. Nebol to prvý prípad – vodiči jazdili po železiarňach často po úplne iných trasách, vynechávali zastávky, či odmietali zastavovať na menej frekventovaných zastávkach.
stranka bola trosku pribrzdena, prispevky odosielalo dlhsie ako obvykle, a niekto bol netrpezlivy a klikol na odoslanie viackrat, a ono sa to potom naraz objavilo viackrat ?
V piatok jazdil kmenovy vodic s 5005 naposledy, od pondelka berie novy SOR. ?
Vzhladom na platnost TK asi ostane jazdit ako dispozicne vozidlo, no jeho nasadzovanie do sluzieb je otazne, kedze garaze disponuju nepridelenymi Karosami 932. Pre zaujimavost, v meste ostali pridelene uz len 3 Karosy 5202, 5213 a 5227 plus 5244 ?
Dispecer