Diskusné fórum › Off-Topic Fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Yogi616 #5494:
...nejaké príkazy od vtedajšieho dopravného námestníka na dané dni...

Služobný príkaz DN č. 69/99

V piatok 31. 12. 1999 cez deň bude mestská verejná doprava premávať s týmito odlišnosťami oproti bežnému stavu:
1. Dopoludnia sa pre prípad nárastu prepravných potrieb v oblasti VA VSŽ a Šace nariaďuje:
a) Na VA VSŽ bude okrem bežnej električkovej zálohy od 6.50 do 11.15 hod (služba č. 46 24 4) mať zá-lohu aj služba č. 46 28 5 (nástup 2. časti služby už o 11.13 hod, spoj na linke R6 miesto o 13.59 hod už o 11.27 hod, dispozičná záloha na VA VSŽ od 11.45 do 14.25 hod).
b) Autobusové služby majúce na VA VSŽ „stráženie vozidiel“ (služba č. 40 06 4 od 7.00 do 11.00 hod, služba č. 40 01 5 od 11.15 do 13.20 hod) v prípade potreby vykonajú posilové spoje na linke č. 26 ale-bo iné dispečerom nariadené spoje.
c) Výpravca v Šaci zabezpečí sledovanie dopoludňajších spojov linky č. 25 zo Šace (o 9.13, 10.13 a 11.13 hod) a v prípade ich nedostatočnej kapacity vykonanie naviac spojov na linke č.52A, a to po-mocou bežných služieb majúcich v tomto čase zálohu (č. 42 15 4 a 43 04 1) alebo iným spôsobom.
2. U liniek MVD s hustejším špičkovým intervalom (č. 2 - 4, 6, 7, 9, 71, 72, 11, 12, 16 - 19, 26, 27, 32, 34 a 53) môže zmenový dispečer v popoludňajšej špičke v prípade výraznejšieho poklesu prepravných po-trieb (na základe aktuálnej situácie nahlásenej oblastnými alebo traťovými dispečermi) nariadiť obme-dzenie intervalu (maximálne na úroveň základného režimu) a predčasné ukončenie niektorých delených služieb; nesmie sa to však realizovať na úkor pravidelnosti intervalov na linkách.

V piatok 31. 12. 1999 večer a v noci z 31. 12. 1999 na 1. 1. 2000 bude MVD vzhľadom na očakávaný nárast prepravných potrieb vo vzťahu k centru mesta premávať nasledovne:

1. Po 19. hodine sa výmeny liniek vo večernom období medzi dvojičkami resp. článkovými električkami a sóloelektričkami (služby č. 09 03 2  02 04 2, 09 04 2  04 01 2 a 09 05 2  02 03 2) a medzi článko-vými a malými autobusmi (služby č. 11 03 2  19 01 2, 11 04 2  15 04 2, 18 04 2  32 03 2, 27 02 2  12 04 2 a 27 05 2  15 05 2) uvedené v služobných cestovných poriadkoch nebudú realizovať - každá linka bude až do ukončenia prevádzky premávať s druhom vlaku resp. vozidla určeným pre jej základný režim.
2. Električkové linky „R“ a autobusové linky č. 21, 22, 26, 52B a „RA“ budú premávať bez zmien.
3. Električkové linky č. 3 a 6 (spolu 6 dvojičiek alebo článkových električiek), trolejbusová linka č. 71 (4 článkové trolejbusy) a autobusové linky č. 16, 27 a 34 (spolu 11 článkových autobusov) budú premá-vať nepretržite po celú noc s intervalom 30 minút, a to podľa osobitne vydaných zjednodušených vozových cestovných poriadkov.
Na základe aktuálneho vývoja prepravných potrieb môže zmenový dispečer prevádzku týchto liniek skrá-tiť, pričom súčasne určí, či vozidlá zostanú na konečných alebo či sa vrátia do vozovní.
4. U ostatných liniek sa po bežnom ukončení prevádzky vykonajú naviac tieto spoje:
Elektr. linka č. 2 23.09 Št. Lokomotívy - žel. stanica
23.39 Št. Lokomotívy - žel. stanica
Elektr. linka č. 4 23.33 Št. Lokomotívy - Barca, servis 23.03 Barca, servis - Št. Lokomotívy
Elektr. linka č. 7 23.03 Št. T. univerzity - OC Važec 23.04 OC Važec - Št. T. univerzity
23.33 Št. T. univerzity - OC Važec 23.34 OC Važec - Št. T. univerzity
Elektr. linka č. 9 23.20 Št. Lokomotívy - OC Važec 23.27 OC Važec - Št. Lokomotívy
23.50 Št. Lokomotívy - OC Važec
Trol. linka č. 72 22.25 Lingov - Myslava, Grunt 22.39 Myslava, Grunt - Lingov 23.09 Myslava, Grunt - Lingov
23.25 Lingov - Myslava, Grunt 23.39 Myslava, Grunt - Lingov
(spoj o 22.54 hod z Myslavy podľa cestovného poriadku sa nevykoná)
Aut. linka č. 11 22.49 Sídl. Ťahanovce, MÚ - Luník IX 22.51 Luník IX - Sídl. Ťahanovce, MÚ
23.19 Sídl. Ťahanovce, MÚ - Luník IX 23.21 Luník IX - Sídl. Ťahanovce, MÚ
Aut. linka č. 12 23.18 Zoborská - Barca, Pri pošte 23.08 Barca, Pri pošte - Zoborská
23.48 Zoborská - Barca, Pri pošte 23.35 Šebastovce - Zoborská
Aut. linka č. 13 23.42 Pri hati - Baňa
Aut. linka č. 14 23.39 Magnezitka - Nám. osloboditeľov
Aut. linka č. 15 23.16 Čermeľ - OC Branisko 23.13 OC Branisko - Čermeľ 23.46 Čermeľ - OC Branisko 23.43 OC Branisko - Čermeľ
Aut. linka č. 17 22.29 žel. stanica - Mikovíniho 22.25 Mikovíniho - žel. stanica
23.25 Mikovíniho - žel. stanica
Aut. linka č. 18 22.03 N. osloboditeľov - Moskovská tr. 22.17 Moskovská tr. - N. osloboditeľov
23.17 Moskovská tr. - N. osloboditeľov
Aut. linka č. 19 23.28 Lechkého - OC Branisko 23.28 OC Branisko - Lechkého
Aut. linka č. 20 23.25 Koš. Nová Ves - Myslava 23.33 Myslava - Koš. Nová Ves
Aut. linka č. 25 23.18 Vyš. Opátske - SOU dopravné (Moldavská cesta)
Aut. linka č. 28 23.20 Niž. Myšľa - Košice, žel. stanica
Aut. linka č. 29 23.15 Kavečany - Nám. osloboditeľov
Aut. linka č. 32 23.00 Lingov - Myslava, Grunt 23.12 Myslava, Grunt - Lingov 23.30 Lingov - Myslava, Grunt 23.42 Myslava, Grunt - Lingov
5. Okrem toho sa vykonajú tieto osobitné posilové spoje (zastavujú na všetkých zastávkach v trase):
1.30 Nám. osloboditeľov (pri parčíku aj Bottova) - Palackého - Prešovská cesta - Magnezitárska - Kosto-
lianska cesta - Kavečianska cesta - Kavečany
(dĺžka 14,3 km, označenie „Ťahanovce, obec + Kavečany“, službu určí OCV);
1.30 Nám. osloboditeľov (Fejova aj Bottova) - Jantárová - Južná tr. - Ul. osloboditeľov - Šebastovce - Ul.
osloboditeľov - Nižné Kapustníky - Slanecká - Ukrajinská - Lackova - Žiacka - Krásna n. H., kino
(dĺžka 17,6 km, označenie „Šebastovce + Krásna n. H.“, službu určí OCV);
1.00 Šaca, nemocnica - Nám. osloboditeľov
(dĺžka 15,2 km, označenie ako linka č. 52A, vykoná služba č. 41 04 4),
1.30 Nám. osloboditeľov - Pereš, MÚ - Lorinčík, otočka - Poľov, otočka - Šaca, nemocnica
(dĺžka 24,2 km, označenie ako linka č. 107, vykoná služba č. 41 04 4).
6. Na nočné autobusové linky (do všetkých služieb skupiny „41“) sa nasadia článkové autobusy. Linky č. 101 a 103 budú pritom na Nám. osloboditeľov zastavovať nielen pri hoteli Slovan, ale aj pri parčíku (na stanovišti liniek č. 18 a 19).
7. Až do ukončenia posilnenia dopravy berú všetky električky a trolejbusy cestou do vozovne cestujúcich (u trolejbusov to neplatí pre cesty z konečnej „Lingov“); električky zaťahujúce z konečných „OC Važec“ a „Barca - servis“ budú pritom premávať cez Nám. osloboditeľov.
8. Až do 4.30 hod sa predĺži prevádzka 2 električkových (dvojičky alebo článkové električky) a 4 autobuso-vých (článkové autobusy) záloh.
9. Po príchode predĺžených služieb podľa bodu 5 do garáží vykoná 1 zo služieb 40 11 2 - 40 16 2 rozvoz týchto vodičov podľa ich požiadaviek (približne o 2.45 hod, ale odíde až na pokyn výpravcu danej vozov-ne). V prípade skoršieho alebo neskoršieho ukončenia niektorej fázy posilnenia dopravy výpravcovia z Bardejovskej a z VŠA nahlásia výpravcovi na Hornádskej svoje požiadavky na mimoriadny rozvoz a ten (prípadne v spolupráci so zmenovým dispečerom) zváži a prípadne nariadi jeho vykonanie.
Ak nedôjde k skráteniu prevádzky liniek uvedených v bode 3, príslušné dopoludňajšie služby na týchto linkách nastupujúce 1.1. ráno nebudú nastupovať vo vozovni resp. v garáži, ale budú striedať mimoriadne nočné služby na konečných. Zvoz zamestnancov sa tejto skutočnosti v rámci možností prispôsobí.
Od piatku 31. 12. 1999 20.00 hod do soboty 1. 1. 2000 8.00 hod sa ruší obmedzenie nástupu cestuj-úcich len cez predné dvere u trolejbusových a autobusových liniek mestskej verejnej dopravy.

Košice 22. 12. 1999
Reakcia na: Yogi616 #5493:
...niektorí si nepamätajú ani Nový rok poobede, nie to na silvestrovskú nočnú dopravu... ?
Reakcia na: Yogi616 #5493:
alebo aj Štedrý večer 2000.

Služba 02 01 1-2

Linka č. 6: 1:20 Nám. osloboditeľov - Trieda SNP - Nám. Maratónu mieru 1:38

Služba 09 03 1-2

Linka č. 1: 1:20 Nám.Maratónu mieru - Nám. osloboditeľov - OC Važec 1:41

Služba 09 04 1-2

Linka č. 1: 1:20 Nám.Maratónu mieru - Trieda SNP - OC Važec 1:46

(v zastávke "Ferrocentrum" vyčká na príchod spoja linky č. 6 od Nám. osloboditeľov - kvôli prestupu na Železníky)


Pamätá niekto aj tie spoje?
Inak,keď sme pri tých starých služobných CP,tak pozerám SCP na Silvestra 1999 a aj 2000. Tam sú služby na linkách 3 a 6,ktoré behali v noci (od 24.00 do rána). Dokonca niektoré spoje L9 nešli na Jazero ráno 1.1.2000,resp.1.1.2001,ale do Barce. Pamätá si niekto nato?
Reakcia na: RDZ 50 #5490:
vrátnik obsluhujúci závoru mal vtedy prestávku na WC ?
Reakcia na: RDZ 50 #5490:
zabudol som... výluka NO - HS, 1. 7. - 31. 8. 2004...
Reakcia na: RDZ 50 #5489:
...vyhrabal som cestovný; 46 11 5(obojsmerná električka) - 13:26 zadný výjazd smer ŽST, 13:47 R1 -> USS.... 19:37 "V Voz Bard"... ?
Reakcia na: Mr.Henky #5486:
momentálne v lete 2010 sú to dve služby; 46 13 5 "w" o 14:02 a 09 17 2 "w" (P) o 14:20... Jeden čas niekedy v lete 2003 alebo 2004 sa chvíľu používal vjazd istej končiacej trhanej služby niekedy poobede z dôvodu nejakej mimoriadky; výjazd okrem cesty do USS mala raz jedna služba (trhaná Rka - tiež niekedy v lete pred pár rokmi) idúca na Žel. stanicu (R1)... ...dôvod neviem...
Reakcia na: Mr.Henky #5486:
tak ako vraví jt,používa sa východ. Ale vchod sa nepoužíva.
Reakcia na: Yogi616 #5480:
Stále tam bolo tých 30 minút, 20 do ED nepatrí, nie to ešte polhodina.

Re #5486 Mr.Henky: Využíva, niektoré služby majú zadný výjazd z vozovne pri ceste do USS, popoludní si to môžeš všimnúť.
Zo zvedavosti: Využíva sa vôbec niekedy zadný vchod/východ do/z vozovne na Bardejovskej?
Reakcia na: jt #5483:
Intervaly na linkách 1, 2, 3, 4, 5, 7 a 9 boli najprv 15/15/20/30 (od 4.2.1989 do 13.10.1989) neskôr sa zlepšila špička z 15 na 12 minút (od 14.10.1989 do 28.3.1993), inak sa nemenilo nič viac. Potom prišiel rok 1993 a začalo sa obmedzovať naspäť na 15/15/20/30 (29.3.1993) a zvyšok poznáš z #5479.
Reakcia na: eMareq #5479:
Vďaka za doplnenie. Čo sa ale spomína o počte spojov, tak hoci tu bolo 5 liniek, tak pokiaľ viem, nemali bohvie aký interval (15 minút?).

Re #5480 Yogi616: Aj s dvoma linkami sa dá výborne obslúžiť sídlisko. Ja už som viackrát písal v prospech nižšieho počtu liniek (všeobecne) a hustejších intervalov. Ak by sa napríklad na L7 zaviedol primeraný interval v špičkách počas školského vyučovania (5 alebo 6 minút), nechýbala by mi ani linka 3. Aj keď sa budem opakovať, tak okrem toho by sa mali skrátiť linky 13, 28, 52. Veď ak ide električka každých 3 - 5 minút, načo tam aj autobusy? Opačný koniec L52 by sa dal taktiež riešiť skrátením (Moldavská alebo NO).
Reakcia na: Yogi616 #5480:
Linky ako také nie, ale spoje z nich áno, presunuté na inú linku, ktorá tade jazdí.
Reakcia na: Yogi616 #5475:
nie je dôležitý počet liniek, ale celková hustota dopravy... keby šlo o počet tak to porovnám, v roku 2007 jazdilo z ŤHC spolu 14 - 15 liniek, teraz síce len 10, no doprava je určite na lepšej úrovni
Reakcia na: eMareq #5479:
neviem,či aj dnes by našli uplatnenie linky ako L1,L5,L8. Už asi nie a to je škoda.
Reakcia na: Yogi616 #5475:
Liniek bolo stále 5, linka 2/3 bola jedna linka ktorá premávala v smere na Jazero ako linka 3 a na Lokomotívu ako linka 2. ?

Re #5472 jt: Krach električkovej dopravy, značne postihujúci Jazero začal v roku 1993.

Najprv dojazdila L1 (25.6.1993) - z dôvodu prázdninového obmedzenia (vlastne celkovo to táto linka mala v tomto roku nahnuté, keď jej premávka bola vo februári 1993 zrušená, potom na protest MZ(!) obnovená, potom koncom marca obmedzená (spolu s ďalšími e-linkami), potom ešte viac obmedzená a nakoniec úspešne zrušená). Po prázdninách 1993 sa už neobnovila.

L8 ukončila svoju púť pred Vianocami 1993 (cez prázdniny 1993 nejazdila takisto).

L5 dojazdila 6.7.1993 z dôvodu prázdninového obmedzenia, potom po prázdninách sa znovu obnovila, ale už len ako špičková linka každých 15-20 minút. Od 23.12.1993 do 1.2.1994 bola zrušená. Potom sa obnovila, pričom premávala opäť v špičke a v intervale 30 minút. 5.3.1994 bola zlikvidovaná aj ona (ale bez L5 by sa dalo prežiť ak by sa spoje previedli na L9 už skôr).

Re #5466 5211_2: Posledná "väčšia" zmena sa robila vtedy, keď sa otváral ten-ktorý úsek trolejbusovej dráhy. No a potom Schwartzovo "závideniahodné" linkovanie.

Potom sa zmeny v linkovaní sa robili zvyčajne vtedy, keď došli od štátu peniaze na MHD a bolo potrebné čo to obmedziť, alebo rovno zrušiť. Sem tam vznikla aj nejaká nová linka, ale bolo to len také látanie-plátanie. Takéto hokusy-pokusy tu nemali dlhé trvanie, boli vzápätí zrušené.

To máš tak -20 rokov od pádu minulého režimu vládne v košickej MHD stále chaos a neporiadok (pričom obdobie 2006 - 2010 je snáď najchaosovitejšie obdobie aké nepamätám a to už bolo všelijako).

Nechcem samozrejme krivdiť tým, ktorí sa s týmto stavom nechcú zmieriť a niečo robia, hoci ich možnosti sú obmedzené a ešte majú nadôvažok niekým zviazané ruky.
Reakcia na: TA #5477:
neviem,ja som sa to tiež len včera dozvedel od Furčana...
Reakcia na: Yogi616 #5476:
je možné túto informáciu nájsť v nejakej literatúre ❓

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.