Požiar motora 25.12.1997 http://vtedy.tasr.sk/zoom/293272/view
Evidenčné čísla: |
| ||||||||||||||||||||
Typ: | Ikarus 435.18 | ||||||||||||||||||||
Výrobca: | Ikarus Budapest | ||||||||||||||||||||
VIN: | TRA435V4CS1SK0113 | ||||||||||||||||||||
Číslo motora: | D0826LUH10 1730755817181 | ||||||||||||||||||||
Štátne evidenčné číslo vozidla (EČV/ŠPZ): | BAC 14-15
BA-725HU BA-733HU (od 2017) | ||||||||||||||||||||
Rok výroby: | 1995 | ||||||||||||||||||||
Sprevádzkovanie: | 1.4.1996 | ||||||||||||||||||||
Nadobúdacia cena: | 5 611 213 Sk | ||||||||||||||||||||
Depo: | Petržalka
Krasňany (depozitár HV) Trnávka (od 2017) | ||||||||||||||||||||
Domovská linka: | 68 | ||||||||||||||||||||
Nehody: | Požiar v motorovej časti na zastávke Nový most na linke 90 (25.12.1997) | ||||||||||||||||||||
Informačný systém: | BUSE BS 100
BUSE BS 110 (140 × 19 px), BS 110 (112 × 19 px), BS 110 (112 × 19 px), BS 110 (28 × 19 px) BUSE BS 120 | ||||||||||||||||||||
Charakteristické znaky: | Zelené fólie na čelnom skle.
Zelené osvetlenie v prednej časti vozidla. | ||||||||||||||||||||
Doplňujúce informácie: | historické vozidlo | ||||||||||||||||||||
Iné údaje: | V 6 - 11/2011 slúžil len ako záloha v prípade nedostatku vozidiel.
Vozidlo bolo po vyradení z prevádzky v roku 2011 zachované pre zbierku historických autobusov. Autobus bol opätovne sprevádzkovaný pri príležitosti osláv 130 rokov bratislavskej MHD v septembri 2025. | ||||||||||||||||||||
Posledné záznamy o vypravení: |
|
Ecomat
treba si uvedomiť že je fakt zázrak že tento voz vstal z mrtvych a za rekordne krátky čas bol v petržalskej dielni spojazdnený tak že to dostalo STKčku a nestal sa z neho len nehybný exponát na DOD ale môže aj voziť ludí, čo je si myslím celkom pokrok oproti tomu že dlhé roky sme tu vôbec nemali pojazdné Ikarusy dokopy žiadne
po druhé,
som typ človeka čo všeobecne má celkom rád nedokonalosť a za mňa je super že do zbierky historičákov pribudol takýto autentický kus ktorý v salóne dodnes nosí stav v ktorom dojazdil .. síce je to trochu kontrast vďaka tomu že zvonka je to celé naleštené ale za mňa dáva jazda v takomto salóne ovela autentickejší zážitok než napríklad ten Ik280 ktorý má interiér hádam komplet nový .. proste si tie vozy väčšina z nás nepamätá v cukríkovom stave ale zhumplované a zničené bratislavskou neúdržbou, kde bol každý kus iný a nenašiel si medzi tými vozmi dva rovnaké .. takto to má pre mňa ovela väčšiu hodnotu