Po prvý raz sa Ikarus 435 v Bratislave objavil už v januári 1988, kedy výrobca dopravnému podniku zapožičal na mesačné odskúšanie druhý prototyp z roku 1987. Prvých dvanásť sériových vozidiel Ikarus 435 bolo zakúpených až o niekoľko rokov neskôr, súčasne s poslednou sedemkusovou sériou autobusov Karosa B 741. Keďže Karosa v roku 1995 nemohla okamžite dodať viac autobusov, bol oslovený aj maďarský Ikarus, aby sa mohla využiť celá kapitálová dotácia na nákup autobusov za rok 1995. Následne sa Ikarus v roku 1996 stal víťazom súťaže DPB na dodávku nových autobusov, v ktorej porazil výrobcov autobusov Karosa aj TAM-BUS. Prvé tri menšie série Ikarusov 435 boli zakúpené vďaka dotácii zo štátneho rozpočtu. Veľkú poslednú sériu Ikarusov 435 umožnil v roku 1998 zakúpiť aj výhodný úver pre DPB od konzorcia maďarských bánk na nákup stovky autobusov značky Ikarus, čo pomohlo prežiť maďarskému výrobcovi, ktorý mal v tom čase značné finančné problémy.
| Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Ikarus 435.18 | 4800 – 4811 | 1995 | 1996 | 2011 – 2017* | 12 |
| 2. | Ikarus 435.18B | 2800 – 2804, 4820 – 4824 | 1996 | 1997 | 2010 – 2015 | 10 |
| 3. | Ikarus 435.18E | 1800 – 1801, 2805 – 2808, 4825 – 4827 | 1997 | 1998 | 2009 – 2016 | 9 |
| 4. | Ikarus 435.18F | 1802 – 1821, 2809 – 2831, 4828 – 4849 | 1998 | 1998 | 2009 – 2016 | 65 |
| Spolu | 1995 – 1998 | 96 | ||||
| * Zachovalo sa historické vozidlo | ||||||
| Dĺžka | 17850 mm |
|---|---|
| Šírka | 2500 mm |
| Výška | 3040 mm |
| Výška s klimatizáciou | 3115 mm |
| Výška podlahy | 760 mm |
| Rázvor | 5570 a 6410 mm |
| Počet dverí | 4 |
| Počet miest na sedenie | 40 + 1 |
| Počet miest na státie | 125 |
| Celkový počet miest | 165 + 1 |
| Pohotovostná hmotnosť | 15100 kg |
| Celková hmotnosť | 26300 kg |
| Motor | MAN D 0826 LUH 10, Euro 1, naftový, vodou chladený ležatý 6-valec s priamym vstrekovaním a turbodúchadlom (435.18)
MAN D 0826 LUH 13, Euro 2, naftový, vodou chladený ležatý 6-valec s priamym vstrekovaním a turbodúchadlom (435.18B, 435.18E, 435.18F) |
|---|---|
| Výkon motora | 198 kW / 2400 rpm (MAN D 0826 LUH 10)
191 kW / 2300 rpm (MAN D 0826 LUH 13) |
| Objem motora | 6871 cm3 |
| Krútiaci moment motora | 1000 Nm / 1350-1700 rpm (LUH 13) |
| Maximálna rýchlosť | 73,4 km/h |
| Prevodovka | ZF Ecomat 4 HP 500, automatická, 4-stupňová s hydraulickým retardérom |
| Riadenie | Csepel C 500.14, hydraulické servoriadenie s posilňovačom riadenia ZF Eaton 7674 |
| Nápravy | predná: RÁBA 632.05, tuhá, riadená (435.18, 435.18B)
predná: RÁBA 932.21, tuhá, riadená (435.18E) predná: RÁBA 932.23, tuhá, riadená (435.18F) stredná: RÁBA 572.76, tuhá, voľnobežná (435.18, 435.18B, 435.18E) stredná: RÁBA 672.40, tuhá, voľnobežná (435.18F) zadná: RÁBA BDR 28.60DA, tuhá s dvojstupňovou redukciou, hnacia (435.18) zadná: RÁBA BDR 28.57DA, tuhá s dvojstupňovou redukciou, hnacia (435.18B) zadná: ZF A 131/S9, tuhá s jednostupňovou redukciou, hnacia (435.18E) zadná: RÁBA 311.63, tuhá s jednostupňovou redukciou, hnacia (435.18F) |
| Pneumatiky | 275/80 R 22,5 |
| 4806II | nevyradené vozidlo: 1 (1 %) |
| 4858 | vyradené vozidlo: 95 (99 %) |
| 4806II | historické vozidlo: 1 (1 %) |
| 4806II | evidenčné číslo 4806 obsadené 2. krát pri danom type vozidla |
| 1. | 2. | 3. | 4. | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1800 | 2832 | 4859 | |||||
| 1802 | 4870 | ||||||
| 1803 | 4871 | ||||||
| 1805 | 4872 | ||||||
| 1806 | 4873 | ||||||
| 1807 | 4874 | ||||||
| 1808 | 4875 | ||||||
| 1811 | 4876 | ||||||
| 1812 | 4877 | ||||||
| 1813 | 4878 | ||||||
| 1814 | 4879 | ||||||
| 1816 | 4852 | ||||||
| 1817 | 4853 | ||||||
| 1818 | 4854 | ||||||
| 1819 | 4855 | ||||||
| 1820 | 4856 | ||||||
| 1821 | 4851 | ||||||
| 2800 | 1825 | 2800 | 4860 | ||||
| 2801 | 1826 | 2801 | 4861 | ||||
| 2802 | 1824 | 4814 | |||||
| 2803 | 1823 | 4813 | |||||
| 2804 | 4812 | ||||||
| 2805 | 4819 | ||||||
| 2806 | 1827 | 4816 | |||||
| 2807 | 1822 | 4817 | |||||
| 2808 | 4818 | ||||||
| 2811 | 4862 | ||||||
| 2815 | 1829 | 4815 | |||||
| 2816 | 1830 | 2816 | 4863 | ||||
| 2817 | 4864 | ||||||
| 2819 | 1831 | 2819 | |||||
| 2821 | 4850 | ||||||
| 2822 | 1828 | 2822 | 4865 | ||||
| 2823 | 4866 | ||||||
| 2824 | 4867 | ||||||
| 2826 | 4868 | ||||||
| 2827 | 4869 | ||||||
| 2830 | 4857 | ||||||
| 4800 | 4858 | ||||||
| 4804 | 4806II | ||||||
| 4806 | 8009 | ||||||