Nízkopodlažný kĺbový autobus Solaris New Urbino 18 pochádza z produkcie poľskej firmy Solaris Bus & Coach. Rad autobusov Urbino bol vyrábaný od roku 1999 v rôznych dĺžkach a niekoľkých generáciách. Štvrtá generácia autobusov Solaris Urbino s výrazne pozmeneným dizajnom bola predstavená v roku 2014. V roku 2019 prišla na trh inovovaná verzia radu Urbino štvrtej generácie, ktorá sa vyznačovala faceliftom predného čela.
Poľský výrobca vyhral v roku 2019 s týmto typom autobusu verejnú súťaž Dopravného podniku Bratislava na dodávku nových kĺbových autobusov s rozšírenou možnosťou prepravy cestovnej batožiny a jedného autobusu pre potreby autoškoly DPB. Cena jedného vozidla s rozšírenou prepravou batožiny bola 312 500 € bez DPH a cena autoškolského vozidla bola 329 900 € bez DPH.
Viko
Keďže nešermujem poučkami, pár príkladov na to druhé sa:
"Nezaplatil som vydavateľstvu, predplatné sa zrušilo." "Kým som nešiel cez NeroBurner, súbory sa nenapálili".
Azda je jasné, že nejde o žiadne seba. Preto tu je podoba "vykonať sa" zhodná s formuláciou "byť vykonaný", a teda sa niekto hore rozhodol uprednostňovať tú údajne autentickú. Do istej miery to aj chápem, keďže je zvyčajne jednoznačnejšia (Zastávka sa k 1.8. zrušila mi povie, že odvtedy neexistuje, kým Zastávka bola k 1.8. zrušená mi akurát oznámi, že v daný dátum zrovna neexistovala).
Druhá rovina problému je, či má podnik v komunikácii používať hoc aj tento náš "mäkký" pasív (ktorý mnohým aj tak smrdí strojenou oficialitou úradov), alebo napísať napr. "zastávku sme zrušili" aj s príslušným vysvetlením a dostať sa tak do roviny priamej komunikácie so zákazníkom. Ale to tiež s Urbinom nemá nič...