Poľský výrobca vyhral v roku 2019 s týmto typom autobusu verejnú súťaž Dopravného podniku Bratislava na dodávku nových kĺbových autobusov s rozšírenou možnosťou prepravy cestovnej batožiny a jedného autobusu pre potreby autoškoly DPB. Cena jedného vozidla s rozšírenou prepravou batožiny bola 312 500 € bez DPH a cena autoškolského vozidla bola 329 900 € bez DPH.
| Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Solaris New Urbino 18 | 3221 – 3231 | 2020 | 2020 | — | 11 |
| 2. | Solaris New Urbino 18 | 8012 | 2020 | 2020 | — | 1 |
| Spolu | 2020 | 12 | ||||
| Dĺžka | 18000 mm |
|---|---|
| Šírka | 2550 mm |
| Výška | 3050 mm |
| Výška podlahy | 320 mm |
| Rázvor | 5900 mm a 6000 mm |
| Počet dverí | 4 |
| Počet miest na sedenie | 34 + 1
34 + 2 (autoškolské vozidlo) |
| Počet miest na státie | 98
96 (autoškolské vozidlo) |
| Celkový počet miest | 132 + 1
130 + 2 (autoškolské vozidlo) |
| Pohotovostná hmotnosť | 16699 kg |
| Celková hmotnosť | 28000 kg |
| Motor | DAF Paccar MX-11 270 H3, Euro 6D, naftový, vodou chladený 6-valec, s recirkuláciou výfukových plynov, technológiou SCR a aktívnym filtrom pevných častíc |
| Výkon motora | 270 kW / 1600 rpm |
| Objem motora | 10837 cm3 |
|---|---|
| Krútiaci moment motora | 1900 Nm / 900 - 1125 rpm |
| Maximálna rýchlosť | 72 km/h (#3221 - 3231)
81 km/h (#8012) |
| Prevodovka | VOITH D 884.6 (DIWA.6), automatická 4-stupňová, s integrovaným retardérom |
| Riadenie | RB Servocom 8098, hydraulické |
| Nápravy | predná: ZF RL 82 EC, nezávislé zavesenie kolies
stredná: ZF AVN 132, portálová zadná: ZF AV 133, portálová, hnacia |
| Pneumatiky | 275/70 R 22,5 |
| Klimatizácia | Konvekta KL47T
Konvekta KL20 KDE FL (kabína vodiča) |
| Chladiaci výkon klimatizácie | 2 x 28 kW (KL47T)
7 kW (KL20) |
| Vykurovací výkon klimatizácie | 2 x 32 kW (KL47T) |
| 3221 3222 3223 3224 3225 3226 3227 3228 3229 3230 3231 |
8012 |
| 3221 | nevyradené vozidlo: 12 (100 %) |
| 3221 | online: 4 (33,3 %) |
| 3221 | dnes v premávke: 6 (50 %) |
) naučil, že pasív by sa nemal používať a že dnešné používanie vychádza z neúmyselných doslovných prekladov z angličtiny, kde je naopak potrebný (hoci Grammarly má iný názor).
Nie všade je to prínosné a vhodné.
v mojej verzii PSP je príklad zvratneho trpneho rodu "lúka sa pokosila". Inak v pravidlách sa opisny trpny rod používa výlučne s nedokonavym vidom. (list bol písaný). Nič k tomu však nie je uvedené (pardon, nič sa k tomu neuviedlo). Neviem ci náhoda alebo pravidlo.
.
Ale ako vravím, skôr ma to zaujíma, nakoľko mi pri nákupe vozidiel príde trochu plýtvaním kupovať dosť drahý autobus len na účely autoškoly, pričom by hypoteticky stačila NB18tka a boSORky. Chápem že sa treba učiť aj s novými, nehovoriac o pracovných podmienkach inštruktorov. B732 už by skrátka mala slúžiť len ako krátkodobý výcvik s manuálnou prevodovkou, nič iné (AJ keď na to mali slúžiť boSORky). Avšak stále mi to príde ako drahá investícia (Výcvik stojí cxa 1000€/osobu, niekoľko rokov sa bude kvázi vyplácať LEN autobus, nehovoriac o inštruktoroch, PHM, poistka atď.....Pri tom, ako dlho trvá kurz, a koľko sa nacvičí vodičov v DPB, mi to príde až prekračujúc životnosť Abusu...Navyše, autoškoly (možno len slabší postreh, predsa len, neprebieham celý deň celé mesto nonstop) autoškoly nie je vidno každý deň v uliciach....
regál by stačil zmenšiť na polovicu
fanatikmhd
Naopak, montovať desiatky sedadiel, ktoré majú nejakú hodnotu do vozidla kde prakticky nemajú žiaden význam (nehovoriac o mnohých ďaľších prvkov výbavy, klíma na zadný článok, protišmyková podlaha a skrátka čokoľvek nad absolútny najlacnejší základ. Preto sa pýtam či bude mať aj iné využitie, napríklad do premávky