Chcel by som sa opytat kedy by mala prist nova skoda 29T, kedze v clanku sa pise "Nove elektricky skoda 29T v pocte 30 kusov budu dodane v rokoch 2014-2016" a rok 2014 uz nejako skoncil, Dakujem za info

V roku 2021 sa spoločnosť Škoda Transportation s inovovaným typom 29T3 stala víťazom súťaže dopravného podniku na dodanie ďalších 30 jednosmerných veľkokapacitných električiek. Prvých 20 objednaných električiek Škoda 29T3 bolo dodaných v roku 2023 za jednotkovú cenu 2 390 000 € bez DPH (pre 13 električiek bola počas výroby zvýšená na 2 400 432 až 2 685 299 €). Zvyšných 10 vozidiel bude dodaných do polovice roka 2026 vďaka európskym financiám z Plánu obnovy a odolnosti (REPowerEU).
Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Škoda 29T1 ForCity Plus | 7401 – 7415 | 2015 | 2015 | — | 15 |
2. | Škoda 29T2 ForCity Plus | 7416 – 7430 | 2015 – 2016 | 2016 | — | 15 |
3. | Škoda 29T3 ForCity Plus | 7431 – 7450 | 2023 | 2023 – 2024 | — | 20 |
Spolu | 2015 – 2023 | 50 |
Dĺžka | 32495 mm |
---|---|
Šírka | 2480 mm |
Výška | 3560 mm |
Výška podlahy | 350 mm |
Počet dverí | 5 |
Počet miest na sedenie | 69 + 1 (1. a 2. séria)
63 + 1 (3. séria) |
Počet miest na státie | 172 (5 os/m2) (1. a 2. séria)
276 (8 os/m2) (1. a 2. séria) 299 (8 os/m2) (3. séria) |
Celkový počet miest | 241 + 1 (5 os/m2) (1. a 2. séria)
345 + 1 (8 os/m2) (1. a 2. séria) 362 + 1 (8 os/m2) (3. séria) |
Pohotovostná hmotnosť | 47415 kg (1. a 2. séria) |
Elektrická výzbroj | Škoda Electric, trakčné jednotky TJ6.3 - trakčný menič s IGBT prvkami, mikroprocesorové riadenie, možnosť rekuperácie (1. a 2. séria)
Škoda Electric, trakčné jednotky TJ6.3.1 - trakčný menič s IGBT prvkami, mikroprocesorové riadenie, možnosť rekuperácie (3. séria) |
Motor | Škoda 1MLU 2945 K/4-VA, trojfázový asynchrónny, kvapalinou chladený (1. a 2. séria)
Škoda 4MLU 2945 K/4-VA, trojfázový asynchrónny, kvapalinou chladený (3. séria) |
---|---|
Výkon motora | 100 kW |
Počet motorov | 6 |
Celkový výkon | 600 kW |
Maximálna rýchlosť | 55 km/h (premávková s obmedzovačom, 1. a 2. séria)
60 km/h (premávková s obmedzovačom, 3. séria) 75 km/h (konštrukčná) |
Klimatizácia | Poll KLMT29S (1. a 2. séria)
Poll KLMT29S.02 (3. séria) |
Chladiaci výkon klimatizácie | 3 x 22,6 kW (1. a 2. séria)
3 x 25 kW (3. séria) |
Vykurovací výkon klimatizácie | 3 x 13 kW (1. a 2. séria)
3 x 15 kW (3. séria) |
7401 | nevyradené vozidlo: 50 (100 %) |
7402 | online: 28 (56 %) |
7401 | dnes v premávke: 33 (66 %) |
7408 | odstavené vozidlo (viac ako 2 týždne nezasiahlo do premávky): 7 (14 %) |
7413 | odstavené vozidlo (viac ako 6 mesiacov nezasiahlo do premávky): 3 (6 %) |
bobitwo
Vieš kam zašla empatia už pred pár rokmi s užívateľmi mobilov v Južnej Koreji? Semafory pre chodcov už svietia aj v obrubníku, lebo ľudia čunia do mobilov a nie na semafor, či môžu prejsť. Pritom podľa zákona nemáš pozerať do mobilu, keď čakáš na križovatke. Ale nie, ľudia sa správajú ako ovce a skáču s nosom v mobile pod autá. Tak dúfajú, že aspoň takto si všimnú, že či majú zelenú, alebo červenú.
Smombie len pribúda, majú s nimi problém všade. Napríklad v Anglicku, či Nemecku sa začína šuškať, že rôzne organizácie za ochranu chodcov sa snažia presadiť, aby chodec, čo vbehne pod auto napríklad na červenú a čumí do mobilu nebol vinník nehody, lebo pozeral do mobilu. Vinníkom má byť šofér, lebo má predpokladať, že chodec keď pozerá do mobilu, nesleduje premávku a teda môže porušiť predpisy a skočiť pod auto. Teda vodič s tým má rátať a má prispôsobiť rýchlosť tomu, rozumej znížiť až zastaviť, aby nezrazil takého chodca. Ak sa to ale stane, vinník je šofér, lebo sa nevenoval riadeniu atď... Podobné kecy. To len tak na zamyslenie, že kam sa ako spoločnosť uberáme občas.