Reakcia na: Ike #252933:
Jasne, napríklad vyvýšené prechody na hlavných ťahoch v meste, čo obmedzujú MHD? Nová výstavba povolená na periférii? Povolovanie stavieb na princípe rodinného domu. Predpokladám, že problematiku amerických predmestí asi poznáš. Neriešenie dopravy, len odstraňovanie pruhov? Na to aby si sa dostal z východu na západ a opačne Bratislavy máš už len 2 možnosti a hrozí, že možnosť č. 2 prestane existovať, resp. bude extrémne znemožnená doprava. Cyklotrasy sú fajn, ja podporujem ich výstavbu, ale dáta z Holandska hovoria, že len cca 25% obyvateľstva využíva na cestu do práce bicykel a z toho cca 85% ciest nie je dlhších ako 3km, a len 1% jazdí do práce viac ako 7,5km. Podľa staršieho prieskumu cca 80% ľudí má robotu od 5-10km v Bratislave. To sa bavíme len o ľuďoch, čo žijú v Bratislave. Takže áno, budujme cyklotrasy, ale s rozumom a bicykle nie sú schopné nahradiť inú formu a sú určené len pre malú časť obyvateľstva. Ďalšia vec, nepopulárna je zahusťovanie, čo je brané ako nadávka. Bratislava má rozlohu cca Viedne a žije v nej cca 1/4 obyvateľov. Ja chápem, že každý chce žiť v lese, ale keď každý bude žiť v lese, tak Bratislava bude končiť v polkruhu medzi Malackami - Trnavou - Dunajskou stredou. Skús si teraz predstaviť, ako koľko vozidiel MHD a šoférov budeš potrebovať na to, aby si to dokázal obslúžiť. Je krásne bývať v Čunove do momentu, kým zistíš, že ti autobus ide každých 20 minút a aby si sa dostal do roboty, tak ideš aj viac ako hodinu. Zrazu to nenávidené auto dáva zmysel. Ak vytiahneš bike, Čunovo má krásne spojenie po hrádzi do mesta. Po nájazd na Prístavný most to máš z centra Čunova cca 15km, čo pri priemernej rýchlosti 18km/h cyklistu je záležitosť cca 52 minút a to ešte nejaký ten km do cieľa ostáva. 15 minútové mestá sú utópia, ale mesto by si mal mať čo najviac kompaktné, aby si dokázal skrátiť čo najviac dochádzanie kam treba. Nikto nehovorí, že všetko vybetónovať, ale napríklad hustota obyvateľov v Petržalke je cca 10 tisíc ľudí na 1km2. Je to obrovské číslo, ale nie je to všetko zaliate v betóne. To ti ovplyvňuje aj ďalšie veci, deti to majú bližšie do školy, zdravotné stredisko je bližšie, kratšie sa cestuje za prácou, potrebuješ kratšie trasy pre MHD, teda menej km a viac užívateľov, teda získaš viac peňazí atď.