Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Klepeto #253949:
Piatky je vždy plná aj D4 von z mesta. Je tam komplet tranzit kamiónov + robili dilatáciu na estakáde pri Avione čiže to väčšina obchádzala aj osobnými autami. 10km navyše no úspora časová tak 15-20 min. No záhoriu pomôže jedine dokončenie D4 s tunelom Karpaty. Sitina a lievik D2+D1 Lanfranconi boli plné aj cez prázdniny.
Reakcia na: Klepeto #253949:
Este spravit tunel D4 a bude to parada aj na Sitine 😃
Reakcia na: david11 #253947:
Plynulosti Prístavného pomohlo aj postupné vylúčenie TIR na obchvat D4, ktorý bol podľa dnešných informácii, od ľudí čo ho denne používajú, dosť plný. Takže veľa vozidiel konečne začalo BA obchádzať po obchvate.
Pridám príspevok pre istotu aj sem. Ak by mal niekto záujem, mám k dispozícii niekoľko lístkov na jazdy historických vozidiel na DOD. S kamarátom sme urobili chybu a neuvedomili si, že jazda je len jedna a nie je možné prestupovať. Neradi by sme blokovali miesta niekomu, kto sa chce odviezť. Máme k dispozícii 2 lístky na Ikarus 435 a 2 na Karosu B732. Viem ich posunúť rovno osobne na DOD, prípadne podľa dohody. Cena ostáva.
Reakcia na: Klepeto #253946:
Dnes som išiel cez prístavný most plynule 100km/h. Štupel na vstupe do mesta po D1 bol jedine znovuotvorený privadzáč Bernolákovo a následne zúženie diaľnice pred Z. Pieskami. Čiže ešte dosť ľudí ostalo na dovolenkách.
Reakcia na: Zberač mínusiek #253940:
Prvý septembrový deň a ani týždeň neboli nejako extrémne na cestách a v mhd. Treba si počkať, kým začne ostré vyučovanie a to tak od druhého týždňa. A hlavne sa vrátia aj dovolenkári, čo si predĺžili s deťmi prázdniny alebo aj bez nich.
Reakcia na: Zberač mínusiek #253942:
Vychadzajuc z ludi u nas v robote, asi tak tak 40-45% ludi ma Home Office alebo Dovolenku, hlavne kvoli prvemu skolskemu dnu, kde deti nie su cely den v skole 🙂
Reakcia na: JamaVOku #253943:
Good point, ale to nevysvetlí ostatné smery.
Reakcia na: Zberač mínusiek #253940:
Treba este pockat, kym zacnu chodit gardisti do skoly.
Reakcia na: upravovač fotiek #253941:
Ok, tak prvo-pracovnodenný-septembrový deň. Pointa sa nemení. Covid a homeoffice spôsobili takýto shift? Alebo posun začiatkov vyučovania? Takto dobre prejazdné mesto nebýva ani bežne. Kde sú všetci?
Reakcia na: Zberač mínusiek #253940:
"Tradične" bol 1. september štátny sviatok.
Kam zmizli tradičné prvoseptembrové zápchy a chaosy na cestách? Most SNP hladko prejazdný, žiadne veľké zápchy ani v centre (okrem D2, ale tam je to už kolorit). Dokonca linka 3 bez problémov poberá aj po oslabení kapacity radiály.
Reakcia na: Rába #253936:
Tak buď konkrétny: v ktorom operačnom programe, ktorá výzva sa dala použiť na GO vozidla mestského podniku do vystavovateľného stavu?
Reakcia na: E479_1001 #253937:
Nie sme v románe Harry Potter, takže kľudne to poviem, reč je pochopiteľne o 6607😈
Ak už si máme byť úplne úprimní, tak fatálna chyba bola poslať 6604 a 6621 preč, aj keď tento názor som už stihol prečítať.

6617 z dostupných materiálov nemala existovať a aj keď by bolo ešte možné odkúpiť 6621 späť, pochybujem že by to malo zmysel.

Nechcem nič hovoriť ale svetlo v tomto sa jasne vrhá na vozidlo, ktoré z nepochopiteľných dôvodov pôsobí až absurdne, ako zákaz vysloviť Voldemortove meno..
Reakcia na: Andrej #253935:
Žiadna alebo čiastočná? Vy asi žartujete. S tými vozidlami sa nič nerobí, lebo nikto tu nebojuje za externé finančné zdroje (napr. €fondy).

6207 by som si na nikoho mieste do úst, ako argument na tento druh opráv nebral.
Tá je v podstate príkladom týchto "úžasných" opráv. Jej šoto prevádzka, hoci len nočáková a v zálohe ju zničila, napriek prehliadke v roku 2005. Keby je to riadne vykonaná oprava namiesto čiastočnej, tak asi po roku 2009 nemusí ísť pre nevyhovujúci stav hniť pod strechu a nedospeje to do štádia, že pri pokuse o opravu v roku 2017 za rovnakým účelom prevádzky sa zistí prehnitá podlaha... To že je pojazdná vlastnou silou akurát tak pre vodiča z nej nerobí momentálne stav HV.

A čo sa týka 6617, no holt, mal sa vybrať lepší adept, ak sme chceli ísť stránkou šetrenia. Do 6621 z nej trebalo prehádzať diely a to isté trebalo spraviť s 6604, do ktorej sa mali odložiť jej pôvodné časti a potom veci z 6607.

S Prahou ťažko porovnať, tam peniaze sú a vozidlá prechádzaju síce čiastočnými opravami, ale kvalitnými a pravidelne a na drvivej väčšine sa vykona GO.
Reakcia na: Rába #253932:
A keby sa tieto čiastočne opravy nerobili, tak tu nemáme vôbec nič. Posledných 10 rokov tie vozidlá len hnili a nič sa nerobilo, ale aj tak sa žiadne vozidlo nedočkalo rozsiahlej opravy okrem 2881. Takže reálne rozhodnutie je medzi provizornou opravou, alebo žiadnou.

Navyše vykonanie provizórnej opravy neznamená, že v budúcnosti nemôže prejsť aj väčšiou. Skôr naopak, keby taká 6207 alebo 6617 prešla nejakou prehliadkou hneď po odstavení a zároveň boli zakonzervované pod strechou, tak by nebolo potrebné na nich vykonať rovnaký rozsah prác ako je teraz potrebné. Pozri sa na takú Prahu... vozidlá pre L23 prechádzajú dôkladnou GO len pomalým tempom, ale to ich vôbec netrápi. Keby sa chovali tak ako ty si si predstavuješ tak žiadna L23 vôbec nejazdí.
Myslím, že som nikde nevyjadril "nevďačnosť" za uvedenú prácu.

Samozrejme že to teší, lenže ako už som bol predbehnutý a raz už aj tento názor prezentoval, táto cesta je dlhodobo nerentabilná nielen čo sa týka zdrojov finančných ale aj zdrojov ľudských.

Ale takéto záplaty sú len dočasná záležitosť a nedá sa aplikovať permanentne a donekonečna.

Ikarusy trpeli na početné zlomeniny v ráme či hnilobu počas prevádzky, lebo narozdiel od 6309 nikdy neschytali veľké opravy. Preto radšej nechcem vedieť, ako sú na tom skutočne.
Reakcia na: Viko #253930:
Pokiaľ viem, tak 1414 mala minimálne rozsah veľkej prehliadky a rám bol určite vybrúsený. Či sa robili aj agregáty, neviem.

Naspäť k téme - čiastočná oprava naozaj nie je udržateľná záležitosť pre prevádzku historických vozidiel.

Možno extrémny príklad, ale pozrime sa v ČR na historickú lokomotívu Albatros s číslom 498.106, ktorá je vzácna a stojí v múzeu, lebo nemá GO a ani revíziu kotla. Takže čo poviete, aby sa takýto klenot mohol vlastnou silou zúčastniť nejakej akcie?
Natrite si to a dajte tam pečiatku s povolením na prevádzku, hoci reálny stupeň opravy nie je spravený?

Ako technik si to nemyslím a hádam ani Vy by ste im to nepovedli, ale v DPB si to očividne takto predstavujú všetci čo ku dnešnému dňu robia historické vozidlá a je to smutné, kam to dospelo. Veterán by mal byť vždy čo najviac vyšperkovaný.
Reakcia na: Andrej #253931:
Ak by sme takto fungovali odjakživa, tak Sanos máme spravený už v roku 2000 a medzitým by prešiel už aspoň piatimi strednými prehliadkami aby sa nerozpadol úplne.

A z technologického hľadiska by stále čakal na riadnu GO, pretože na náter, vyčistený, no hnilý interiér a platné revízie to nebude jazdiť permanentne 😉

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.