Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: integrácia #254950:
Je to o dohode s mestom. Kľudne HB Reavis mohol za to "zadarmo" opraviť okolité cesty. Kto vie, čo za tým bolo. Tak isto, mesto sa pred 4 rokmi chválilo, akú super stanicu máme, najmodernejšia v Európe atď a keď prišlo k tomu, že treba za služby platiť, tak to nie. A teraz sa plače, že sa zmenšuje. Pritom taká Viedeň má síce 4 stanice, ale menšie v súčte dohromady ako Bratislava aj čo sa týka nástupíšť a výstupíšť, aj plochy. Ak by sa stanica využívala, tak problém nie je. Ale počet autobusov do nej výrazne klesol. Vybudoval si stanicu, čo má cez 30 tisíc m2, má 38 nástupišť a 10 výstupišť, kapacita 1800 autobusov denne a teraz sme na koľko? Na cca 700-800 autobusoch denne. Niekto tú prevádzku zaplatiť musí. BSK (objednávateľ autobusovej dopravy) to ochotný robiť nie je. To je tak, keď si kúpiš Ferrari a zistíš, že to treba aj živiť a tváriš sa, že to má byť za náklady za Sandero.

Osobne si pamätám ešte starú stanicu v Dunajskej Strede. Nová, čo ju nahradila predstavuje len 1/4 tej pôvodnej a počuť niekde sťažnosti, že je malá? Pár foto https://www.sadds.sk/historia-autobusovej-stanice-v-ds Problém je aj ten, že ľudia si z čias komunizmu zvykli na obrovské megastavby, ktoré nemajú zmysel. A nie je to jediné mesto, kde keď sa prerábala autobusová stanica, tak zmizlo aj viac ako 50% pôvodnej plochy budov, čo tam bolo.

Kľudne niečo také mohla postaviť aj Bratislava, či BSK ako v DS, len kapacitne väčšia budova. Autobusové stanice vo Viedni https://maps.app.goo.gl/3n9pb9588cwF78aD8 táto je súčasťou novej vlakovej stanice za viac ako 2 miliardy. Ďalšia stanica https://maps.app.goo.gl/NjtH5jVz3MsPcRqt6 Prakticky stanica pod diaľnicou, niečo na spôsob zastávky pod Mostom SNP. https://maps.app.goo.gl/WnrdUc8WVWveeiM1A Ďalšia stanica, a ďalšia stanica https://maps.app.goo.gl/nBNx15tRtuNxvira7. Na každú z nich je väčší poplatok ako za AS Mlynské nivy. Čokoľvek z toho by zvládla postaviť aj BA, či BSK, podľa toho, kto by si chcel tú budovu nechať. Ak ti stačí 21 nástupíšť/výstupišť vo Viedni na vlakovej stanici, kade ročne prechádza cez 50 miliónov ľudí, tak 20 nástupišť a čo ja viem 5 výstupišť by pre BA stačiť mohlo. To by stálo tak 10-15 miliónov? Možno aj menej.
Reply on: bobitwo #254948:
zas ale milé, že HB Reavisu Vallo dovolil zabrať na rok a pol Mlynské Nivy, úplne celú priľahlú cestu a pokiaľ viem, zadarmo
Reply on: bobitwo #254948:
na racianskej im bezkonkurencne najdlhsie okrem vykopu BVS trvali vallove kocky po okraji.... pokial by sa neriesili kocky, mohlo to byt (z pohladu pravidelne prechadzajuceho) za cca 1/3 casu hotove
Reply on: Viko #254947:
Lebo prenášať veci ako mačka mladé, každé 2 týždne niečo posúvať a podobne je len tak.

Ale ako som vysvetľoval, tu sme na Slovenku. Preasfaltovanie Šancovej pre pár rokmi? Firma to chcela spraviť na 2 etapy za predĺžený víkend. 1 víkend jeden smer, druhý víkend druhý smer cez letné prázdniny. Neprešlo to cez mesto, mohli opravovať max 50mm dlhé kusy 1 pruhu. Tak sa to aj preasfaltovávalo nejak 3/4 roka. Ak sa pýtaš prečo, tak odpoveď je jednoduchá, celý jeden smer by bol odstavený a do/z bočných uličiek by si sa nevedel dostať. Toho sa magistrát zľakol a nič také nebude. Oprava Mostu SNP, čo sa dával nový asfalt? Jedna z firiem, čo súťažila, že to vedia spraviť za 4-5 týždňov, chceli komplet odstaviť najprv jednej smer, že doprava bude vedená v obojsmerne na druhej strane. Že ak to statika mosta nedovoľuje, tak nech tam jazdí len MHD. Keď sa spraví jedenj smer, tak sa prejde na druhý. Neprešlo to, lebo mesto zase pokakané, musí ostať pre každý smer 1 voľný pruh. Takže sme tu mali obmedzenia na 4 mesiace aj cez školský rok, však prečo nie. V zahraničí bežná prax na Slovensku ani náhodou. A takto sa dá ísť ďalej, to isté sa mohlo praktikovať na Račianskej a inde, kde na to boli možnosti. Lebo ak uzavrieš väčší celok na celú širku, vieš robiť rýchlejšie, väčšiu plochu, vieš tam mať pripravené stroje a materiál, robotníci sú viac v bezpečí. A čo je hlavné, máš menej spojov, keďže to vieš asfaltovať na celú šírku naraz a je to lacnejšie. Ale tu to tak nefunguje. Radšej obmedzovať 5x tak dlho ako by sa dalo, lebo sme pokakaný povedať ľudom, že teraz napríklad jeden víked nebudeš vedieť odbočiť niekam. Čo by povedali...
Reply on: bobitwo #254946:
Veď ale hádam tie kroky majú nejakú postupnosť. Nerobia naraz aj prekládky vedení, aj dieru, aj nové konštrukcie. Čiže mohli postupne zatvárať/otvárať nutné časti plochy. Sadráčovú stenu po strop si tiež vymysleli oni, viaceré európske železničné stanice (Lyon, Dortmund...) som videl upravovať len za dvojmetrovým paravanom z OSBčiek, ktorý ľahko zostavíš tam, kde zrovna potrebuješ.
Reply on: Valec #254945:
Ale tu nejde len o búracie práce, budú sa stavať aj nové konštrukcie. A to všetko potrebuješ zakryť. Aspoň ja neviem, aké nové konštrukcie a čo s čím bude prepojené a koľko miesta treba. Rekoštrukcie, či prerábky sú strašná pakáreň, je to peklo na zemi.

Pred pár rokmi sme robili rekonštrukciu jednej autobusovej stanice v ČR aj s nástupištiami a plochami. Pôvodný plán, čo sa predostrel bol, že cez letné prázdniny sa budova zavrie, aj 2/3 nástupišť, na zvyšku sa spraví provizórium a v septembri to bude hotové a potom sa dokončí tá 1/3. Neprešlo to, lebo sa tvárili, že stanica sa nesmie zavrieť, čo by na to povedali ľudia. Nakoniec sa to robilo po etapách, rozbombardované to bolo 15 mesiacov, cena sa navýšila o cca 30%, cestujúci pindali, čo to tak trvá, všade bordel a obmedzenia.
Reply on: bobitwo #254944:
Dlhšie by to isto trvalo (už len 2x stavať stavebnú stenu), ale určite 2x dlhšie. Búracie práce a montáž eskalátora určite netrvá rok. Navyše sa tu bavíme o tom, že primárna funkcia (aspoň tohto poschodia) je autobusová stanica, takže jej potreby musia mať prioritu.
Reply on: Valec #254942:
Nevidel som rozsah prác, čo treba riešiť, možno tam je toho viac. Alebo pri tomto postupe by tie práce trvali 2x dlhšie....
Reply on: Pajo #254934:
Nekrič hop, lebo všelijaké reči sa už šíria.
Reply on: bobitwo #254933:
Napríklad kým vyrezávajú otvor pre nový eskalátor mohli nechať fungovať celú pôvodnú plochu stanice s tým, že by sa využívali nástupištia na oboch stranách od otočných dverí po miesto výrezu. Lebo najhoršia je práve tá časť pri nástupišti 13, ktoré je to dlhšie (viac zasahuje do nástupného ostrovčeka a zároveň je pri ňom zlom stavebnej steny za ktorou sa bude robiť ten otvor.
A keď budú mať eskalátory hotové, až potom robiť priestor pre Kaufland.
Reply on: Pajo #254934:
Ráno medzi 7-9 hod sú niektoré spoje zo stanice po príchode vlakov tak plné že ľudia stoja pri dverách ale večer po 20 a cez víkendy doobeda to vozí vzduch, je to také nárazové ako kedy ale zas je pravda že väčšinu dňa chodí poloprázdna.
Reply on: Petto #254935:
Zrušiť L3 a postaviť tam dialnicu
Reply on: bobitwo #254907:
Nie je.
Reply on: Valec #254912:
Myslel som, že Dubnica n/V ani oficiálnu AS nemá, len hlavnú zastávku(á la BS alebo Holíč) pri SPŠ. Typujem: 30 eur?
Reply on: Pajo #254934:
Tak na L1 sú vhodné vozidla K2
Ale zase nemôžem tvrdiť že L1 chodí vyslovene prázdna... Zo všetkých e liniek má určite najmenej cestujúcich ale žeby vozila vzduch??? Práve preto je aj mimo špičky na intervale 7-8 a nie 5 ako zvyšok siete
Prípadne spraviť to tak že do Petržalky by išli L1 a L3
L3 by mala interval 4/5/5 a v špičke by premávali skrátené spoje v trase Rača- NLŠ medzi riadnymi spojmi

Predĺžená L1 by zhltla možno 5 vozidiel
Takto upravená L3 by zhltla 25 vozidiel ráno pri intervale 4 minúty
Následne skrátená L3 cca 20 vozidiel
Navýšenie výpravy by bolo o cca 9 vozov ale boli by to primárne 32m vlaky takze výprava by bola LTT, až budúci rok keď príde 10ks škodoviek sa bude dať niečo posilniť 😞
Reply on: Pajo #254934:
Napr. minulú stredu bola jedna K2S na zastávke Centrum smer HLS natrieskaná krátko po 13tej (ešte pred začiatkom posilneného intervalu), ale je to naozaj ako kedy. No maximálne by si ušetril 1-2 vodičov a 1-2 kačice, čo reálne žiadny rozdiel nespraví a akurát sa zhorší ďalšia linka
Reply on: Pajo #254934:
Zalezi ktory rezim resp cas dňa. No akekolvek posilnenie L3 je uz dost otazne. Len prechod z 2,5min na 2min by zhltol cca 8 vozidiel a to asi neusetris z L1.
Otázka do pléna: nemáte pocit, že L1 je nejak zbytočne predimenzovaná? Ja tam vždy vidím polovicu sedadiel prázdnych. Podľa mňa by sa L1 mala zredukovať a L3 posilniť. Čo vy na to?
Reply on: Viko #254932:
Ako inak naplánovať?
Reply on: 810zssk #254930:
Lenže ono to nie je extrémne zúžené na nejakú nevyhnutne krátku dobu. Už to tam pár mesiacov takto je a ďalší takmer rok aj bude. Za mňa jasný fail a dôkaz toho, že ak už chceli ísť do takejto prestavby, mali ju inak naplánovať, ak im aspoň trošičku záleží na cestujúcich.

A vôbec... Pro-cestovateľské riešenie nízkej vyťaženosti nástupíšť by nemalo mať podobu, že k čakacej hale pridáme tretie potraviny a cestujúci nech trpia, ale skôr posunutie steny s točitými dverami vpred tak, aby sa zväčšila "čakacia" hala na úkor pár prvých stání.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.