Päťčlánkové obojsmerné električky Škoda 30T ForCity Plus v počte 30 kusov boli dodané v rokoch 2014 - 2015. Cena jednej električky bola 2 620 000 € bez DPH a dopravný podnik na ich nákup použil nenávratný finančný prípevok z eurofondov v rámci Operačného programu Doprava.
V roku 2021 bratislavský dopravný podnik obstaral ďalších 10 obojsmerných vozidiel, ktorých dodávateľom sa na základe výsledku verejnej súťaže stalo konzorcium firiem Škoda Transportation a Škoda Transtech Oy. Desať električiek Škoda 30T3 ForCity Plus bolo dodaných v priebehu jari 2024. V tomto prípade bola vysúťažená cena 2 648 800 € bez DPH za jednu električku. Nákup električiek bol spolufinancovaný z eurofondov a štátneho rozpočtu v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra a z Programu Slovensko.
Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Škoda 30T0 ForCity Plus | 7501 – 7502 | 2014 | 2015 | — | 2 |
2. | Škoda 30T1 ForCity Plus | 7503 – 7515 | 2015 | 2015 | — | 13 |
3. | Škoda 30T2 ForCity Plus | 7516 – 7530 | 2015 | 2015 – 2016 | — | 15 |
4. | Škoda 30T3 ForCity Plus | 7531 – 7540 | 2024 | 2024 | — | 10 |
Spolu | 2014 – 2024 | 40 |
Dĺžka | 32495 mm |
---|---|
Šírka | 2480 mm |
Výška s klimatizáciou | 3560 mm |
Výška podlahy | 350 mm |
Počet dverí | 10 |
Počet miest na sedenie | 52 + 2 |
Počet miest na státie | 190 (5 os/m2)
304 (8 os/m2) |
Celkový počet miest | 242 + 2 (5 os/m2)
356 + 2 (8 os/m2) |
Pohotovostná hmotnosť | 47516 kg |
Elektrická výzbroj | Škoda Electric, trakčné jednotky TJ6.3 - trakčný menič s IGBT prvkami, mikroprocesorové riadenie, možnosť rekuperácie (30T0 - 30T2)
Škoda Electric, trakčné jednotky TJ6.3.1 - trakčný menič s IGBT prvkami, mikroprocesorové riadenie, možnosť rekuperácie (30T3) |
Motor | Škoda 1MLU 2945 K/4-VA, trojfázový asynchrónny, kvapalinou chladený (30T0 - 30T2)
Škoda 4MLU 2945 K/4-VA, trojfázový asynchrónny, kvapalinou chladený (30T3) |
---|---|
Výkon motora | 100 kW |
Počet motorov | 6 |
Celkový výkon | 600 kW |
Maximálna rýchlosť | 65 km/h (premávková)
75 km/h (konštrukčná) |
Klimatizácia | Poll KLMT30S |
Chladiaci výkon klimatizácie | 3 x 22,6 kW (1. - 3. séria)
3 x 25 kW (4. séria) |
Vykurovací výkon klimatizácie | 3 x 13 kW (1. - 3. séria)
3 x 15 kW (4. séria) |
7501 7502 |
7503 7504 7505 7506 7507 7508 7509 7510 7511 7512 7513 7514 7515 |
7516 7517 7518 7519 7520 7521 7522 7523 7524 7525 7526 7527 7528 7529 7530 |
7531 7532 7533 7534 7535 7536 7537 7538 7539 7540 |
7501 | nevyradené vozidlo: 40 (100 %) |
7515 | online: 3 (7,5 %) |
7502 | dnes v premávke: 30 (75 %) |
7501 | odstavené vozidlo (viac ako 2 týždne nezasiahlo do premávky): 2 (5 %) |
jozin
Cize nehadzal by som to na novinarov, skor na toho, co mal potrebu pretrcat sa pred kamerami s 10rocnymi elektrickami.