Aké vozidla slúžia ako kaviareň na AS
Bratislavský dopravný podnik zakúpil v roku 1991 jednorazovo 21 autobusov Ikarus 283.01. Ich nákupu predchádzalo v rokoch 1989 a 1990 opakované testovanie jedného z prvých dvoch vyrobených Ikarusov 283, ktorý dopravnému podniku zapožičal výrobca. Bratislava bola zároveň jediným mestom v bývalom Československu, ktoré Ikarusy 283 zakúpilo.
| Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Ikarus 283.01 | 1509 – 1515, 2510 – 2516, 4505 – 4511 | 1991 | 1991 | 1995 – 2008* | 21 |
| Spolu | 1991 | 21 | ||||
| * Zachovalo sa historické vozidlo | ||||||
| Dĺžka | 17975 mm |
|---|---|
| Šírka | 2500 mm |
| Výška | 3160 mm |
| Výška podlahy | 920 mm |
| Rázvor | 5400 mm a 6475 mm |
| Počet dverí | 4 |
| Počet miest na sedenie | 29 + 1 |
| Počet miest na státie | 175 |
| Celkový počet miest | 204 + 1 |
| Pohotovostná hmotnosť | 13500 kg |
| Celková hmotnosť | 27450 kg |
| Motor | RÁBA-MAN D 2156 HM6UT, naftový, vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním preplňovaný turbodúchadlom
RÁBA D 10 UTS-155 Euro 1, naftový, vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním (vozidlá po prestavbe motora) |
| Výkon motora | 162 kW / 2100 rpm (RÁBA-MAN D 2156 HM6UT)
155 kW / 1900 rpm (RÁBA D 10 UTS-155) |
|---|---|
| Objem motora | 10350 cm3 |
| Krútiaci moment motora | 820 Nm / 1600 rpm (D 2156 HM6UT)
912 Nm / 1600 rpm (D 10 UTS-155) |
| Maximálna rýchlosť | 63 km/h |
| Prevodovka | Csepel ZF S6-900-352, manuálna |
| Zapaľovanie | AVF |
| Riadenie | Csepel 069, monoblokové, hydraulické servoriadenie |
| Nápravy | predná: RÁBA MVG 832, tuhá, riaditeľná
stredná: RÁBA MVG 318, tuhá, hnacia zadná: RÁBA MVG 571, tuhá, voľnobežná |
| Pneumatiky | 11 x 20"
295/80 R 22,5 |
| 1509 1510 1511 1512 1513 1514 1515 2510 2511 4512 2513 2514 2515 4513 4505 4506 4507 4508 4509 4510 4511 |
| 1512 | nevyradené vozidlo: 1 (4,8 %) |
| 1512 | odstavené vozidlo (viac ako 6 mesiacov nezasiahlo do premávky): 1 (4,8 %) |
| 1509 | vyradené vozidlo: 20 (95,2 %) |
| 1512 | historické vozidlo: 2 (9,5 %) |
| 1. | 2. | ||
|---|---|---|---|
| 2512 | 4512 | ||
| 2516 | 4513 | ||
sisinka1