Čo to, čo to?
V roku 2021 sa Škoda Electric stala víťazom verejnej súťaže Dopravného podniku Bratislava na dodanie 23 hybridných trolejbusov Škoda 27 TrA Solaris pre linky 40 a 61, ktoré boli dodané v priebehu roka 2023. Vysúťažená cena jedného vozidla bola 538 950 € bez DPH, v priebehu výroby sa pre 15 trolejbusov navýšila na 601 145 €. Na ich nákup získal DPB nenávratný eurofondový príspevok z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.
| Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Škoda 27 TrA Solaris | 6711 – 6733 | 2023 | 2023 – 2024 | — | 23 |
| Spolu | 2023 | 23 | ||||
| Dĺžka | 18250 mm |
|---|---|
| Šírka | 2550 mm |
| Výška | 3400 mm |
| Výška podlahy | 320 mm (250 mm pri naklonení vozidla) |
| Rázvor | 5900 mm / 6000 mm |
| Počet dverí | 4 |
| Počet miest na sedenie | 36 + 1 |
| Počet miest na státie | 79 |
| Celkový počet miest | 115 + 1 |
| Elektrická výzbroj | Škoda Electric SJ 11.1, IGBT-tranzistorový
trakčný menič riadený mikroprocesorom (vstup 600/750 V DC, výstup 3 x 0-420 V AC/310 A, 0-150 Hz), s rekuperáciou energie pri brzdení, trakčné batérie Škoda Electric TBS 5.5 |
| Motor | Škoda Electric 4ML 3844 K/6, šesťpólový asynchrónny motor s kotvou nakrátko a nútenou ventiláciou |
| Výkon motora | 250 kW |
| Počet motorov | 1 |
|---|---|
| Celkový výkon | 250 kW |
| Maximálna rýchlosť | 65 km/h |
| Riadenie | RB Servocom 8098, hydraulické s posilňovačom riadenia |
| Nápravy | predná: ZF RL 82 EC, nezávislé zavesenie kolies
stredná: ZF AVN 132, portálová zadná: ZF AV 133, portálová, hnacia |
| Pneumatiky | 275/70 R 22,5 |
| Klimatizácia | 2x Konvekta UltraLight 500EM 2. gen. (priestor pre cestujúcich)
Konvekta KL20KDE (kabína vodiča) |
| Chladiaci výkon klimatizácie | 2x 24 kW (UL 500EM) |
| Vykurovací výkon klimatizácie | 2x 30 kW (UL 500EM) |
| 6711 6712 6713 6714 6715 6716 6717 6718 6719 6720 6721 6722 6723 6724 6725 6726 6727 6728 6729 6730 6731 6732 6733 |
| 6711 | nevyradené vozidlo: 23 (100 %) |
| 6712 | online: 9 (39,1 %) |
| 6711 | dnes v premávke: 22 (95,7 %) |
.... Tato aktualna ilustracia je skor platna pre Solarisy 3.generacie co tu mame/mali sme z Berlina.
.
Vozia ich tam jeden za druhým teraz cca od začiatku mája asi. Verím, že v najbližších dňoch sa už prvý 24m a 18m ukážu v Plzni na testovaní.
.

. 3ks 31tr denne nocuju v noci na konecnej Dlhe diely.
Odviezť tri trolejbusy na štyri hodiny do vozovne a potom ich naspäť priviezť hore je nereálne. Ak by boli pojazdné 25 Tr, tak určite hore nič nenocuje.
Myslím si, že si treba počkať ešte a dlho to nebude.
Inak preco na linke 71 zhadzuje na Mileticke zberace a prechadza na baterky? Setrenie elektrickej energie?
. Od 2.dveri mas to iste v 27 tr ako v NB18/31Tr od 3.dveri. Len uzke ulicky

. Niekto sa dotkol TheNewSixth, už pindá. Čo keby si čítal s porozumením? Nenapísal som, že si si vymýšľal, napísal som, že si toho schopný, pretože to je potvrdená pravda.
. L64 a L49 su inak odveci na testovanie klbaku.
Dadino