Reakcia na: EM 488.0 #6:
To je výcvik!! Nie asi to nie je jasné
V roku 2022 sa Škoda Electric stala víťazom verejnej súťaže Dopravného podniku mesta Prešov na dodanie 6 hybridných trolejbusov Škoda 27 TrA Solaris. Cena jedného vozidla bola 666 672 € bez DPH. Nákup trolejbusov bol spolufinancovaný (95 %) z nenávratného finančného príspevku z fondov EÚ v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 - 2020 (1 vozidlo) a Programu Slovensko 2021 - 2027 (5 vozidiel).
| Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Škoda 27 TrA0 Solaris | 805 – 810 | 2023 – 2024 | 2024 | — | 6 |
| Spolu | 2023 – 2024 | 6 | ||||
| Dĺžka | 18250 mm |
|---|---|
| Šírka | 2550 mm |
| Výška | 3400 mm |
| Výška podlahy | 320 mm (250 mm pri naklonení vozidla) |
| Rázvor | 5900 mm / 6000 mm |
| Počet dverí | 4 |
| Počet miest na sedenie | 37 + 1 |
| Počet miest na státie | 77 |
| Celkový počet miest | 114 + 1 |
| Pohotovostná hmotnosť | 18310 kg |
| Celková hmotnosť | 26130 kg |
| Elektrická výzbroj | Škoda Electric, IGBT-tranzistorový
trakčný menič riadený mikroprocesorom (vstup 600/750 V DC, výstup 3 x 0-420 V AC/310 A, 0-150 Hz), s rekuperáciou energie pri brzdení, trakčné batérie 2x Škoda Electric TBS 5.1-17 |
| Kapacita trakčnej batérie | 51 kWh, dojazd 12 km |
| Motor | Škoda Electric 4ML 3844 K/6, šesťpólový asynchrónny motor s kotvou nakrátko a nútenou ventiláciou |
|---|---|
| Výkon motora | 250 kW |
| Počet motorov | 1 |
| Celkový výkon | 250 kW |
| Maximálna rýchlosť | 65 km/h |
| Riadenie | RB Servocom 8098, hydraulické s posilňovačom riadenia |
| Nápravy | predná: ZF RL 82 EC, nezávislé zavesenie kolies
stredná: ZF AVN 132, portálová zadná: ZF AV 133, portálová, hnacia |
| Pneumatiky | 275/70 R 22,5 |
| Klimatizácia | 2x Konvekta UltraLight 500 EM G2 |
| Chladiaci výkon klimatizácie | 2x 24 kW |