Čo to, čo to?
V roku 2021 sa Škoda Electric stala víťazom verejnej súťaže Dopravného podniku Bratislava na dodanie 23 hybridných trolejbusov Škoda 27 TrA Solaris pre linky 40 a 61, ktoré boli dodané v priebehu roka 2023. Vysúťažená cena jedného vozidla bola 538 950 € bez DPH, v priebehu výroby sa pre 15 trolejbusov navýšila na 601 145 €. Na ich nákup získal DPB nenávratný eurofondový príspevok z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.
| Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Škoda 27 TrA Solaris | 6711 – 6733 | 2023 | 2023 – 2024 | — | 23 |
| Spolu | 2023 | 23 | ||||
| Dĺžka | 18250 mm |
|---|---|
| Šírka | 2550 mm |
| Výška | 3400 mm |
| Výška podlahy | 320 mm (250 mm pri naklonení vozidla) |
| Rázvor | 5900 mm / 6000 mm |
| Počet dverí | 4 |
| Počet miest na sedenie | 36 + 1 |
| Počet miest na státie | 79 |
| Celkový počet miest | 115 + 1 |
| Elektrická výzbroj | Škoda Electric SJ 11.1, IGBT-tranzistorový
trakčný menič riadený mikroprocesorom (vstup 600/750 V DC, výstup 3 x 0-420 V AC/310 A, 0-150 Hz), s rekuperáciou energie pri brzdení, trakčné batérie Škoda Electric TBS 5.5 |
| Motor | Škoda Electric 4ML 3844 K/6, šesťpólový asynchrónny motor s kotvou nakrátko a nútenou ventiláciou |
| Výkon motora | 250 kW |
| Počet motorov | 1 |
|---|---|
| Celkový výkon | 250 kW |
| Maximálna rýchlosť | 65 km/h |
| Riadenie | RB Servocom 8098, hydraulické s posilňovačom riadenia |
| Nápravy | predná: ZF RL 82 EC, nezávislé zavesenie kolies
stredná: ZF AVN 132, portálová zadná: ZF AV 133, portálová, hnacia |
| Pneumatiky | 275/70 R 22,5 |
| Klimatizácia | 2x Konvekta UltraLight 500EM 2. gen. (priestor pre cestujúcich)
Konvekta KL20KDE (kabína vodiča) |
| Chladiaci výkon klimatizácie | 2x 24 kW (UL 500EM) |
| Vykurovací výkon klimatizácie | 2x 30 kW (UL 500EM) |
| 6711 6712 6713 6714 6715 6716 6717 6718 6719 6720 6721 6722 6723 6724 6725 6726 6727 6728 6729 6730 6731 6732 6733 |
| 6711 | nevyradené vozidlo: 23 (100 %) |
| 6712 | online: 14 (60,9 %) |
| 6712 | dnes v premávke: 19 (82,6 %) |
| 6711 | odstavené vozidlo (viac ako 2 týždne nezasiahlo do premávky): 1 (4,3 %) |
.... Tato aktualna ilustracia je skor platna pre Solarisy 3.generacie co tu mame/mali sme z Berlina.
.
24m sú od samého začiatku kupované pre linku 71 a nikam inam. Ani sa nikdy nikde nespomínalo, že by sa do budúcna uvažovalo inde s 24m vozom. Už tam bude tých 16ks akurát aj so zálohou. 61 bohate stačí s 18m vozmi a pri 23ks dokážu aj posilniť interval keby bolo treba o 1-2 vozy. Každopádne ako spomína Petto, dojazd 24m na batériu má byť cca 1km. Je to vyslovene len na prípadnú obchádzku prekážky na trati. 27Tr bude mať dojayd cca 10km čo je určené práve pre linku 61 od avionu po letisko a spät.
No a police budú iba v 27Tr žaľ nezmyselne veľké ale inde nebudú police už.
Vozia ich tam jeden za druhým teraz cca od začiatku mája asi. Verím, že v najbližších dňoch sa už prvý 24m a 18m ukážu v Plzni na testovaní.
.

. 3ks 31tr denne nocuju v noci na konecnej Dlhe diely.
Odviezť tri trolejbusy na štyri hodiny do vozovne a potom ich naspäť priviezť hore je nereálne. Ak by boli pojazdné 25 Tr, tak určite hore nič nenocuje.
Myslím si, že si treba počkať ešte a dlho to nebude.
Inak preco na linke 71 zhadzuje na Mileticke zberace a prechadza na baterky? Setrenie elektrickej energie?
. Od 2.dveri mas to iste v 27 tr ako v NB18/31Tr od 3.dveri. Len uzke ulicky

. Niekto sa dotkol TheNewSixth, už pindá. Čo keby si čítal s porozumením? Nenapísal som, že si si vymýšľal, napísal som, že si toho schopný, pretože to je potvrdená pravda.
. L64 a L49 su inak odveci na testovanie klbaku.
Jak44