Nová trolejbusová trať na Trnávke by mala byť realitou v prvej polovici roka 2026.
Mesto Bratislava podpísalo 7. augusta 2025 zmluvu o dielo na výstavbu trolejbusovej trate Bulharská – Galvaniho s víťazom verejnej súťaže, ktorým je stavebná spoločnosť OHLA ŽS, a. s., Brno.
Zmluvná cena výstavby trate je 3 899 999 € bez DPH s požadovanou lehotou výstavby najviac 11 mesiacov od začatia prác. Podobne ako pri trolejbusovej trati Riviéra – Patrónka, aj v tomto prípade je v zmluve zakotvená možnosť poskytnutia finančného bonusu zhotoviteľovi za predčasné odovzdanie diela do 31. januára 2026. Výška bonusu je stanovená na 3 % zo zmluvnej ceny, t. j. 117 000 €. Financovanie výstavby bude zabezpečené z Plánu obnovy a odolnosti cez kapitolu REPowerEU.
Výstavbou novej trate sa predĺži trolejbusová trať na Trnávke z Bulharskej ulice až po Avion Shopping Park, čo umožní trolejbusom na linke 61 skrátiť jazdu na pomocný batériový pohon iba na úsek Avion Shopping Park – Letisko (do výstavby trate musia trolejbusy jazdiť na batériový pohon už od Bulharskej ulice). Zároveň bude zmodernizovaná trať na Rádiovej ulici, po ktorej premáva trolejbusová linka 60. Na napájanie novej trate bude vybudovaná kontajnerová meniareň v areáli vozovne na Trnávke.
Chronologicky obé trate išli tak ako majú. Projektovanie, povodlenia, po získaní povolení bola vyhlásená súťaž na zhotoviteľa, zabezpečenie financií a následný podpis zmluvy s úspešným zhotoviteľom. Takže nechápem nač je dobre stále všetko schovávať za tú tresknutú politiku...
lostrail
Potom nejake modernizacie, ale predlzenie k Tescu Lamac davalo zmysel mozno niekedy v rokoch 2003-2007. Aktualne by sa tym nehradila ziadna ucelena linka, to uz by som skor videl zmysel zamerat sa na postupne zatrolejovanie niektorej z liniek, ktore tadial jazdia. Vtedy sa planovalo predlzit tam niektoru z trolejbusovych liniek, no aktualne ten dopyt uz nie je taky velky, kedze vyrastli nove nakupne centra aj v pomerne blizkom okoli.