Výstavba trolejbusovej trate Bulharská – Galvaniho je zazmluvnená

Nová trolejbusová trať na Trnávke by mala byť realitou v prvej polovici roka 2026.

Mesto Bratislava podpísalo 7. augusta 2025 zmluvu o dielo na výstavbu trolejbusovej trate Bulharská – Galvaniho s víťazom verejnej súťaže, ktorým je stavebná spoločnosť OHLA ŽS, a. s., Brno.

Zmluvná cena výstavby trate je 3 899 999 € bez DPH s požadovanou lehotou výstavby najviac 11 mesiacov od začatia prác. Podobne ako pri trolejbusovej trati Riviéra – Patrónka, aj v tomto prípade je v zmluve zakotvená možnosť poskytnutia finančného bonusu zhotoviteľovi za predčasné odovzdanie diela do 31. januára 2026. Výška bonusu je stanovená na 3 % zo zmluvnej ceny, t. j. 117 000 €. Financovanie výstavby bude zabezpečené z Plánu obnovy a odolnosti cez kapitolu REPowerEU.

Výstavbou novej trate sa predĺži trolejbusová trať na Trnávke z Bulharskej ulice až po Avion Shopping Park, čo umožní trolejbusom na linke 61 skrátiť jazdu na pomocný batériový pohon iba na úsek Avion Shopping Park – Letisko (do výstavby trate musia trolejbusy jazdiť na batériový pohon už od Bulharskej ulice). Zároveň bude zmodernizovaná trať na Rádiovej ulici, po ktorej premáva trolejbusová linka 60. Na napájanie novej trate bude vybudovaná kontajnerová meniareň v areáli vozovne na Trnávke.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Cool tak trolejbusové trate v BA sa konečne rozbiehajú.
Držme tomu palce.
😎 👍 👍 👍
Reakcia na: Fantomas1 #1:
Na jeseň 2026 budú voľby, tak to zato 😎
Reakcia na: pressburger #2:
Veru idu volby, Najdu sa zrazu este aj peniaze tipujem na NS18 a NSG18. 🙃
Reakcia na: Petto #3:
To všetko čo sa urobí v druhej polovici volebného obdobia je touto logikou kvôli nasledujúcim voľbám hej? Či akože mesto ma rok pred voľbami prestať pracovať aby to nevyzeralo, že robí niečo skrz volieb? 🤔 Chronologicky obé trate išli tak ako majú. Projektovanie, povodlenia, po získaní povolení bola vyhlásená súťaž na zhotoviteľa, zabezpečenie financií a následný podpis zmluvy s úspešným zhotoviteľom. Takže nechápem nač je dobre stále všetko schovávať za tú tresknutú politiku...
Reakcia na: Fantomas1 #1:
Mozno aj tu petrzalsku elektricku do volieb dokoncia...
Počíta sa ešte s trolejbusovou traťou na Zlaté piesky? Ak by sa tam predĺžila 60 z Rádiovej po Rožňavskej, tak by sa niektoré regionálne autobusy (možno aj 53) mohli skrátiť po Zlaté piesky.
Reakcia na: pressburger #2:
Lenže pri súčasnom vedení, ten dátum 3x predĺžia a až nové vedenie ho bude prezentovať po roku vládnutia.
Reakcia na: Urbanway 2423 #6:
Nepocita. Ked doziju 30tr pre L60, tak dalsie vozidla by mali byt baterkove trofle pre 60, prave pre ten usek.
Reakcia na: Dadino #4:
Preco? Lebo sme na Slovensku.
Vie OHLA ohnúť kvalitný oblúk?
Ešte by sa mohla schváliť v dohľadnej dobe trolejbusová trať Brnianska - OD Tesco Lamač a bude to cool 😎.
Reakcia na: Fantomas1 #11:
By ma zaujímalo či má DPB dostatok hybridných trolejbusov aj pre linku 63.
Reakcia na: upravovač fotiek #12:
No teraz nemá, veď sa niekedy nestíha ani výprava t-40/61.
Reakcia na: Mhr1 #13:
Takže sa počíta s nasadením degešov na 63, keď už nebudú potrebné na DD?
Reakcia na: upravovač fotiek #14:
To sa vazne pytas ? 😁
Reakcia na: upravovač fotiek #14:
Skôr by som predpokladal, že pre degeše je 33 labutia pieseň a potom sa odstavia.
Reakcia na: Urbanway 2423 #6:
Na Zlaté piesky nikdy nebolo treba trolejbusy. Skrátenie regiobusov po Zlaté piesky nezávisí od predĺženia alebo nepredĺženia 60, ale kedy mesto vysporiada pozemky, pripraví projekt a vybuduje tam ten terminál.
Reakcia na: Fantomas1 #11:
S tým sa už myslím neráta, ale normálne dimenzované obratisko pre 42, 45 a 47 by sa teda skutočne zišlo.
Reakcia na: Petto #3:
Tak nájdu sa peniaze si predstavujem trochu ináč ako ďalších osem vozidiel. To by malo byť minimálne 80 a rozdelené priebežne na aspoň tri alebo štyri roky. Veď to sa ináč neoplatí ani tým výrobcom.
Reakcia na: Solider #16:
Vyraďovať 10 až 11 ročné trolejbusy je trošku luxus. Najmä ak sa jedná o typ so spoľahlivou výzbrojou. Po mechanickej stránke tiež nie sú s nimi problémy. Rovnako ako 31Tr.
Reakcia na: upravovač fotiek #20:
No ale nebude ich treba, navyše by pravidelné zapínanie APU každé kolečko najmä v lete už veľmi nerozdýchali.
Reakcia na: Solider #17:
Áno, to je pravda, ale aj tak by bolo lepšie, keby sa na Zlatých pieskoch dalo prestúpiť nielen na 4 či už kvôli jej intervalu a vzniku ďalších spojení. A zrovna 60 by poskytla niektoré zaujímavé spojenia. Veď môže sa tam kľudne predĺžiť aj bez trolejí, ako píše Petto.
Reakcia na: Solider #21:
Nemyslím si, že by to nerozdýchali. Kolá na 63 sú dlhšie ako pri 40, kde pravidelne jazdili na naftu než boli nahradené 27 Tr. K Avion Shopping Parku budú viesť drôty, takže na APU budú jazdiť iba medzi Hroboňovou a Lamačom. Zatrolejovaním zvyšku Brnianskej a Lamačskej, časti Hodonínskej, Podhájskej, atď. (v celej trase 63), by sa v budúcnosti mohli vypravovať klasické 31 Tr, ktorých je nadstav a hlavne ešte 10 rokov určite vydržia. Možno aj 15. V Územnom Pláne tá trať stále figuruje: https://imhd.sk/ba/mapa-schema/2539/Pl%C3%A1novan%C3%BD-rozvoj-trolejbusov%C3%BDch-trat%C3%AD-18-11-2021
Reakcia na: upravovač fotiek #23:
Fakt sa ti zdá degeš na 63 ako vozidlo adekvátnej kapacity? Či vychádzaš z toho, že nikto s tým nepôjde pri rýchlosti na naftu okolo 35-40 km/h?
Reakcia na: Solider #17:
Ad skrátenie regiobusov na vajnorskej(a často sa spomína aj Račianska): uvedomujete si, že je nemalé množstvo ľudí, ktorí potrebujú ísť z Pezinska alebo Senecka do okolia AS? Zo Zlatých Pieskov sú regiobusy jediné spojenie do tej oblasti, z Rače tiež.
X-krát som v SC na AS zažil ľudí, ktorí nechali odísť 605-ku a radšej sa zviezli dlhšie cez dediny 632-kou alebo keď ešte bola použiteľná, 630-kou, "lebo ide do Bratislavy na autobusovú stanicu".
Reakcia na: Solider #16:
Odstavia, odpočinú si, ale občas sa objavia pri výlukách. Krátkych 30Tr bude po nasadení 31Tr na t33 prebytok.
Reakcia na: Viko #24:
Kapacitou adekvátne nie sú. Ani na 33 by bez zahustenia intervalu neboli. 35 km/h by išli iba hore kopcom v Lamači, kde to až taký prúser nie je.
Reakcia na: Urbanway 2423 #6:
A čo bude chodiť do Vajnor, keď sa 53 skráti po Zlaté Piesky. Je to jediná linka MHD, ktorá príde až na koniec Vajnor.
Reakcia na: Dadino #4:
Nejde o to, čo sa robí v druhej polovici volebného obdobia, ale o to, čo sa v tej prvej polovici nerobí.
Reakcia na: samkoh #25:
Však niektoré linky by ostali jazdiť do mesta a niektoré by sa skrátili.
Reakcia na: upravovač fotiek #27:
Hej ale tým vozom to teda dobre nerobí.
Reakcia na: upravovač fotiek #23:
Ešte jedna vec - ak by sa L63 zmenila na trolejbusovú a presmerovala popod troleje cez Trnávku, bude nám chýbať linka na Ostredkoch (alebo na Rožňavskej a Galvaniho - ale keďže sa z Trnavskej nedá odbočiť doľava na Tomášikovu, uvažujem, že L96 by ostala súčasná trasa). Či už sú dáta z aktuálnej výluky, že pre severnú časť Ostredkov postačuje L39 s 20-minútovým intervalom?
Reakcia na: 3pa3ck3 #32:
Presne toto som chcel napísať aj ja. 63 podľa mňa zostane cez Ostredky. Spojenie Ostredky - Avion by chýbalo. Tým pádom sa zatiaľ určite nebude meniť na trolejbusovú.
Reakcia na: samkoh #25:
A ďalšia vec, na ktorú treba myslieť - ak všetky regiobusy ukončíme na Zlatých pieskoch, zvládne linka 4 pobrať všetkých cestujúcich? Lebo navyšovanie vzkm je v tomto meste tabu a neviem, či sa to dá zaobaliť, že prenesieme ušetrené vzkm z Arrivy, keďže je to iný dopravca.
Reakcia na: Solider #31:
Tie vozy musia niečo vydržať. Pokiaľ viem, v technickej špecifikácii nebolo obmedzené využitie APU.
Reakcia na: TomJ #34:
Zvladlo by sa ale musela by ist uz kazda L4 na Zlate P.
Reakcia na: Solider #19:
Spravny vyrobca vyrobi aj 8. Vid vozidla na L44. Ale ano lepsie je mat ramcovku.
Reakcia na: TomJ #33:
Ak raz vybudujeme TIOP Ruzinov (zatial bez elektriciek), urcite sa to tam cele pomeni. Slaba 39 tam urcite nezostane sama z centra.
Reakcia na: upravovač fotiek #23:
Uff degese na L63 ? Ty to fakt myslis vazne. Tam by bolo tolko problemov ze az.
1. nedostatocna kapacita - L63 by musela byt posilnena intervalovo
2. slaby vykon agregatu do kopca v Lamaci
3. narast vzkm pre posilneny interval skrz maly voz
4. meniarne by nezvladli pravdepodobne dalsi narast odberu
5. narast soferov pre vypravu
6 15 "degesov" by nestacilo pre celu L63, ked uz dnes je tam klbakov 11ks
7. nemame este celu Brniansku s vedenim
Reakcia na: Petto #37:
Áno ale bude mať tých osem aj adekvátnu malosériovú cenu.
Reakcia na: BA2301 #28:
53 zo Zlatých Pieskov.
Reakcia na: Petto #8:
Toto je zaujímavé. Existuje nejaký finančný prepočet o tom či sa oplatí stavať táto trať alebo tam nasadiť parcialne trolejbusy? Očakával by som že pri 4 miliónovej investícií to bude existovať. Rovnako tak pri trati Patrónka-Riviéra. Má niekto odkaz? Alebo možno aj z iného mesta kde to prepočítali.
Reakcia na: Colon #42:
Patronka Riviera by este mohla mat zmysel aj ekonomicky lebo sa poriesia 2 linky - 32/33. TT Avion uz ani velmi nie. L61 tam uz dnes jazdi na baterku a tych par metrov pod drotom comu ma pomoct ? Ak bol problem ze museli vypinat voz na letisku kvoli baterke, tak to sa dalo aj lacnejsie poriesit a urobit par metrov vedenia pri odstavnej ploche na letisku,kde prestavkuju L61.
Reakcia na: Petto #43:
Par metrov vedenia na letisku momentalne nemas ako napajat. Ano jazdia tam na baterky uz teraz, ale je to velmi velmi na hrane co sa tyka dojazdu. Tie vozy boli specifikovane na trat az po Avion
Reakcia na: samkoh #25:
Veď práve preto by sa tam zišlo predĺžiť aj 60, ktorá jazdí na AS. 4 by podľa mňa neposkytovala dostatočné spojenie. V špičke by mohli kľudne jazdiť niektoré spoje až na AS.
Reakcia na: Petto #43:
opakovanie je matkou mudrosti....

par metrov na letisku potrebujes nejak napajat, ci 600V jednosmernych s dostatocnym vykonom sa tam len tak nejak nasublimuje ?
takze by si bud musel dokopat napajacie kable od najblizsej meniarne (a pozor na ubytky napatia); co si dovolim tvrdit ze je uz hned polovica nakladov na vybudovanie kompletnej trate; alebo tam musis vybudovat mensiu meniaren a k nej potrebujes aj pripojku z 22kV~
myslis ze az tolko usetris nenatiahnutim trolejoveho vedenia ?
Reakcia na: BA2301 #28:
Ak by viedli troleje až po Zlaté piesky, tak by sa tam dala teoreticky predĺžiť aj 60 na batériu.
Reakcia na: Fantomas1 #11:
Pokial viem, tak toto v aktualnom zasobniku nebolo. Pamatam si 4 - Patronka - Riviera, predlzenie k novemu SND (za mna ma toto najvacsi otaznik), Bulharska - Galvaniho a Trencianska - Hranicna.
Potom nejake modernizacie, ale predlzenie k Tescu Lamac davalo zmysel mozno niekedy v rokoch 2003-2007. Aktualne by sa tym nehradila ziadna ucelena linka, to uz by som skor videl zmysel zamerat sa na postupne zatrolejovanie niektorej z liniek, ktore tadial jazdia. Vtedy sa planovalo predlzit tam niektoru z trolejbusovych liniek, no aktualne ten dopyt uz nie je taky velky, kedze vyrastli nove nakupne centra aj v pomerne blizkom okoli.
Reakcia na: lostrail #48:
predlzenie k tescu lamac by som videl len ako jednu z ciastkovych etap k tomu aby sa potiahlo trolejove vedenie do lamaca; a robit to po kuskoch je evidentne v realiach mesta lepsie ako sa snazit spravit to cele naraz, kedze mesto akosi na to nema (nielen peniaze ale ani managerske schopnosti)
Reakcia na: lostrail #48:
K Tescu Lamač by sa mohla predĺžiť aspoň 45 s použitím degešov. Aj keď podľa mňa by bolo lepšie celú 45 zrušiť a nahradiť ju predĺženou 20 k NOÚ v špičke.
Reakcia na: si #49:
Keby sa predĺži trať k tescu Lamač asi by som tam potiahol linku 47...
Reakcia na: Petto #39:
Nemyslím to vážne.
Reakcia na: Urbanway 2423 #50:
A naco treba dalsi spoj k Tesco Lamac ? L30 tam uz chodi v intervale 15min. ADD2 L45 s tym int. 30min poobede je uz uplne odveci a ziadna pridana hodnota. Dajme tomu este rano ked jazdi L45 castejsie.
Reakcia na: Petto #53:
L30 tam chodí každých 15 minút len v pracovných dňoch, cez víkend je tam biednych 30 minút.
Reakcia na: Petto #53:
Pretoze je to oficialne P&R, kde ludia zo Zahoria maju nechat svoje auto. A interval 15/30 minut odtial resp. na prestupny uzol Patronka je trapny. Keby aspon stali autobusy na Lamacskej ceste pri Tescu Lamac (83, 84, 37, 63), ze prejdes do 100m a ides priamo do mesta, ale takto je to parodia.

Straaaaasne by ma to motivovalo nechat tam auto, kebyze uz som davno v meste, musim ist na spoj, ktory ked mi ujde, tak musim cakat 15 minut, a potom zase prestupovat. 😃
Reakcia na: MatejBA #55:
Ano, no prave preto je uplne odveci ci tam bude len L30 alebo 30+45, ktore idu vlastne nikam. Presne ako pises tam treba zastavku 83,84 prip aj 63 ako volakedy.
Reakcia na: Trolley #54:
Ako pise Matej. Ta L30 hoc aj s 15min int. ta motivuje aby si tam nechal auto ? A cez vikend kto by tam uz len nechal auto? Ked je plno miest v meste zadarmo cely den - dokonca aj kusok od Stareho mesta.