Hlavné mesto pripravuje podklad pre zmenu územného plánu v súvislosti s plánovanou električkovou traťou do Vrakune.
Magistrát hlavného mesta si v závere júla tohto roka objednal vypracovanie územnoplánovacieho podkladu „Dopravno-urbanistická štúdia novej električkovej trate Ružinov – Podunajské Biskupice – Vrakuňa“, ktorý bude podkladom pre zmenu územného plánu v súvislosti s pripravovanou výstavbou novej električkovej trate do Vrakune.
V rámci prípravy tohto projektu boli doteraz spracované dve technicko-ekonomické štúdie Biskupicej radiály na objednávku spoločnosti J&T Real Estate (následne darované mestu Bratislava), ktoré porovnávali šesť variantov vedenia električkovej trate a riešenie navrhované Územným generelom dopravy hlavného mesta. Z porovnania vyšiel víťazne variant vedenia trate z Mlynských nív cez Domové role a Vlčie hrdlo na Dolné hony s variantnosťou trasy v lokalite Domové role. Mesto potom spracovalo návrh zadania pre dopravno-urbanistickú štúdiu a po jeho pripomienkovaní rokovalo s možnými spracovateľmi.
Dopravno-urbanistickú štúdiu pre mesto spracuje spoločnosť GFI, a.s., Bratislava. Na základe memoranda o spolupráci s firmou J&T Real Estate bude spracovanie štúdie pre mesto bezplatné. Po spracovaní návrhu plánovacieho podkladu prebehne jeho prerokovanie a následne bude spracovaná finálna verzia. Presné zadanie štúdie ani harmonogram jej spracovania nie sú známe, keďže prílohy zmluvy obsahujúce tieto informácie mesto nezverejnilo.
Klepeto
Skôr by som jej druhú konečnu zmenil na obsluhu Nového Ružinova aby sa tam zbytočne nemusela zdržiavať a točiť L70, ktorá má primárne slúžiť na rýchle spojenie Biskupíc s centrom mesta. Nie na to aby vymetala takéto mini štvrte. Na to stačí aj L66. Teda by z Trenčianskej pokračoval po Bajkalskej až po križovatku Slovnaftská, kde by zliezla na Slovnaftskú a išla do Nového Ružinova. Po tom čo by obsluhu Hraničnej a developmentu Nuppu prebrala L49.