Hlavné mesto pripravuje podklad pre zmenu územného plánu v súvislosti s plánovanou električkovou traťou do Vrakune.
Magistrát hlavného mesta si v závere júla tohto roka objednal vypracovanie územnoplánovacieho podkladu „Dopravno-urbanistická štúdia novej električkovej trate Ružinov – Podunajské Biskupice – Vrakuňa“, ktorý bude podkladom pre zmenu územného plánu v súvislosti s pripravovanou výstavbou novej električkovej trate do Vrakune.
V rámci prípravy tohto projektu boli doteraz spracované dve technicko-ekonomické štúdie Biskupicej radiály na objednávku spoločnosti J&T Real Estate (následne darované mestu Bratislava), ktoré porovnávali šesť variantov vedenia električkovej trate a riešenie navrhované Územným generelom dopravy hlavného mesta. Z porovnania vyšiel víťazne variant vedenia trate z Mlynských nív cez Domové role a Vlčie hrdlo na Dolné hony s variantnosťou trasy v lokalite Domové role. Mesto potom spracovalo návrh zadania pre dopravno-urbanistickú štúdiu a po jeho pripomienkovaní rokovalo s možnými spracovateľmi.
Dopravno-urbanistickú štúdiu pre mesto spracuje spoločnosť GFI, a.s., Bratislava. Na základe memoranda o spolupráci s firmou J&T Real Estate bude spracovanie štúdie pre mesto bezplatné. Po spracovaní návrhu plánovacieho podkladu prebehne jeho prerokovanie a následne bude spracovaná finálna verzia. Presné zadanie štúdie ani harmonogram jej spracovania nie sú známe, keďže prílohy zmluvy obsahujúce tieto informácie mesto nezverejnilo.
lostrail
Za mna otazka casu, kedy vyjde, ze jedna trat v Downtowne stacit nebude. Jednoducho je tu prilis vela vyskovych budov na malom priestore, aby to vykryla + povodne ciele. Pesie vzdialenosti su jedna vec, ale kapacita systemu ako takeho je vec druha. Preto sa uzivi aj samostatna trat na Mlynskych Nivach. Ani megaelektricky na buducej L4 to nezachrania, resp. nejake velke rusenie trolejbusov urcite nenastane. Kedze Dunajska je zrejme uz pase po poslednej uprave, ten Dostojevskeho rad stale je realny. Navyse ak by v tejto relacii premavala elektricka, taka L50 by uz malinko na tomto useku stratila zmysel, obdobne L70. L29 by sa dala koncit uz na Riviere. L50 a L70 by mohli koncit na Nivach / Svatoplukovej, resp. hocikde pri elektricke.
Tahat trat cez Landererovu povazujem za chybu uz len kvoli svetelnej krizovatke s Kosickou a v opacnom smere s Dostojevskeho radom (2x lave odbocenie), kedze verzia cez Pribinovu prakticky pocita s tym, ze trat podlezie most. Na opacnom konci zatazi Safko rovnako, ako by ho zatazila trat na Dostojevskeho rade (aj keby boli dve, tak elektricky aspon smerom von z mesta mozu ist sucasne, v opacnom smere by sa mozno elektricka mohla napojit aj skor, napr. z Krupkovej, s preferenciou). Na opacnom konci - tak, ako je to navrhnute, elektricka pojde s priamym smerom od mosta k Nivam (krizovanie Pristavnej) a nebude musiet cakat na lave odbocenie na Kosicku. Pripadna preferencia takeho odbocenia by upchavala most a tym brzdila aj spoje z Petrzalky.
Ak by tam preferencia nebola, tak je to cele operation foobar, lebo ked tam vidim pravidelne poobednajsie zapchy, tak zhlukovaniu elektriciek sa nevyhnes. Naproti tomu ak pojde priamo, tak jediny spoj, ktory bude musiet pockat, je L87, co je lokalny vymetak pre oblast domovych roli a Slovnaftu, ktory by sa navyse neskor zrusil po postaveni Vrakunskej radialy, prip. minimalne skratil.
K tomu namestiu a udajnemu verejnemu priestoru - ak sa tam zrovna nic nekona, nezdrziava sa tam NIKTO. Pracujem v lokalite, takze to vidim kazdy den. Ziadny kvalitny verejny priestor a podobne dristy. Usmiate mamicky s kocikmi sa nekonaju. Nie je tam jeden strom, lavicky su az pred SND v tom polkruhu, toto je skratka len vydlazdena nudna plocha, ktora logicky nikoho nicim nepritahuje. Navyse je to tam oddelene tymi ruinami a ked sa spravi aj nejake opticke / fyzicke oddelenie, napr. stlpikmi, nebude to ziadny problem. Kde sa na toto hrabe Obchodna...
Garaze rovnako problem nie su, teda podla toho, ci z toho chces alebo nechces problem vyrobit. Samotne MK SR pripustilo moznost, ze by sa mohli zasypat. Napokon za divadlom je parkovisko, kde sa da stat a keby sa hecli, mohli by to rozsirit aj na ten doteraz nevyuzity priestor medzi obsluznou komunikaciou a Landererovou.