Nové cestovné poriadky (od 27.7.2025)

Okrem zmien v Petržalke budú od nedele aj ďalšie menšie zmeny na vybraných linkách.

Od 27. júla 2025 budú platiť na viacerých linkách bratislavskej MHD nové cestovné poriadky reflektujúce otvorenie novej električkovej trate v Petržalke (detaily zmien v samostatnej správe) a obnovenie prevádzky električkovo-elektrobusovej vozovne Krasňany po jej modernizácii.

Úpravy cestovných poriadkov súvisiace so zmenou garážovania električiek a elektrobusov:

Na električkových linkách prichádza k úprave garantovaných nízkopodlažných spojov a k úprave výjazdových a dojazdových spojov.

  • Linka 1 - garantovane nízkopodlažný bude celotýždenne najmenej každý druhý spoj.
  • Linka 3 - nenízkopodlažné budú iba vybrané spoje v rannej špičke pracovných dní, v ostatnom čase budú premávať iba bezbariérové vozidlá.
    • Zrušené sú výjazdové/dojazdové spoje z/do Depa Jurajov dvor, vybrané končiace spoje pôjdu z Petržalky po Stn. Vinohrady na riadnej trase.
  • Linka 4 - v pracovných dňoch bude naďalej garantovane nízkopodlažný každý druhý spoj, vo voľných dňoch už budú bezbariérové všetky spoje.
  • Linka 9 - v pracovných dňoch bude naďalej garantované nízkopodlažná väčšina spojov (okrem niektorých spojov v rannej špičke), vo voľných dňoch bude bezbariérový najmenej každý druhý spoj.
    • Väčšina začínajúcich/končiacich spojov pôjde z/do zastávky Stn. Vinohrady. Výnimkou budú niektoré víkendové spoje z/do Depa Jurajov dvor.

Na linkách 20 43 67 75 78 154 budú upravené trasy vybraných začínajúcich a končiacich spojov. Tieto spoje budú premávať po pôvodných výjazdových/dojazdových trasách z/do Depa Krasňany (resp. z/po Račianske mýto). Riadna trasa uvedených liniek touto zmenou nie je ovplyvnená.

Linka 43 začne premávať na Kačín až po zabezpečení prejazdnosti tejto trasy pre autobusy.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Prečo bude linka 4 nízkopodlažná na zdevastovanej trati okolo stanice Nové Mesto, prečo vlastne zmenili deviatku na štvorku? (Komentáre typu: a ako budú ľudia s kuframi z vlaku nastupovať do električiek, ignorujem, veď linka 1 bude tiež vysokopodlažná)
Ospravedlňujem sa ak budem nepopulárny, no podľa môjho názoru sa niekedy vysokopodlažná električka vyskytne na linke 3 aj mimo rána...
Takže na linke 9 budú cez víkend K2S.
Reakcia na: MHDBA1 #1:
Lebo K2S je nevhodna pre L4 kapacitne, L9 je mensie zlo a detto L1.
Reakcia na: MHDBA1 #1:
Choď sa pozrieť koľko ľudí je cez VD v L4 a koľko ľudí je v L9.
Zrejme preto.

PS: "Linka 4 - v pracovných dňoch bude naďalej garantovane nízkopodlažný každý druhý spoj" --> mimo špičky.
Ja sa cudujem ze vobec uz reagujeme na mhd . Ved vo vedeni je urcite Janko z hornej dolnej a jejo tym nema paru ani co vacsie mesto potrebuje. Hlavne ze sa pohodlne vozia bezdomovci. Dakujeme Dopravny podnik🤣
Čo znamená zabezpečenie prejazdnosti pre autobusy? Veď most je opravený.
Reakcia na: MHDBA1 #1:
Usetri sa jeden voz tym, ze budu vsetky striedavo robit male a velke kolo.
Prvý ranný spoj z mesta do Petržalky až po 5:05? 😳
Verím, že sa to bude čoskoro optimalizovať.
Ako nechcem byť pesimista ale stačí pár pokazených 29T alebo 30T a tá podľa mňa nereálna nízkopodlaznosť bude iba na papiery. Už teraz sa mi neraz stalo, že sľubovaná nízkopodlažná L9 prišla vysokopodlažná. Ako podľa mňa počas pracovných dni kľudne stačí len každý druhý nízkopodlažný všade a cez víkendy napríklad každý tretí alebo štrtý vysokopodlazny. No takto to vidím že budú vypravovat každý deň takmer všetky alebo úplne všetky 29/30T a ani nebude čas im urobiť poriadnu údržbu teda bude platiť naše staré známe: ide to? Ide. To jak to vyzerá nevidím.

Ako za mna pri 3 minútových intervaloch nebude nikomu vadiť že si tri minúty musí počkať na NP keď to potrebuje, ale cez víkend ďalších 7 už neznie tak super aj keď stále to neni pohroma no neni to vždy pekná správa
Na L1 bude naďalej kapacitný nepomer, alebo budú aspoň cez pracovné dni na nenízkopodlažných poradiach súpravy?
Reakcia na: janci_194 #10:
akurat ze este minimalne 2 mesiace bude nepomer vytazenia medzi vysokou a nizkou podlahou znerovnomerneny absenciu klimy vo vysokej podlahe (a teda sa da ocakavat ze nizkopodlazne budu narvatejsie)
Reakcia na: si #12:
A tak zas toto leto je zatial v pohode... 😉
Reakcia na: Trammat #11:
Na L1 by stačili v pohode kachny..
No nič menšie nizkopodlažné nemáme.
Teda konečne sa dočkáme električky v Petržalke. A akou trasou bude premávať náhradná doprava do/z Petržalky napr. v prípade prerušenia premávky na Šafárikovom nám.?
Má na to DPB havarijný plán?
Reakcia na: david11 #14:
Zato máme vysokopodlažné novostavby K2S z rokov 2008 a 2009 💀
Keby sa vtedy kúpili nízkopodlažné skrine (keď už bolo treba nové), nemuseli sme dnes riešiť, kde budú cez víkend jazdiť vysokopodlažné električky.
Reakcia na: obcan2018 #15:
Ano, ma a bude to v trase L95 - este dnes žijucej. Konecna Centrum pri Tescu uz bola Xkrat pocas vyluk a Juzne mesto obratisko je prisposobene na autobusy. Len zial pri vyluke budu niektore nove elek.zastavky neobsluhovane. Gessayova napriklad , kedze tam nie je ziadna cesta. Zrkadlovy haj je tiez tak obdaleč od Romanovej ak pojde nahradny bus.
Celkom zaujimave su aj zmeny v nocakoch.
Skoncila 96/51 s prejazdom do N33. N33 po novom bude robit 32/51 a 32/1 cast par odchodov. N55 bude nova sluzba prejazd - voz z 63/51.
1. odchody N33 dokonca pojdu uz Dlhacov, doposial chodili len z Mostu SNP smer stejšn cca 23:13 a 23:43. Nove odchody z DD o 23:06 a 23:33 smer HS.
No a teda, keďže odstavná hala v Južnom meste nie je dokončená, tak sa budú jazdiť jalové kilometre z Krasňan pre prvé odchody ranných spojov L3 smer Rača, ktoré začínajú už 4:31? Alebo ich budú odstavovať zatiaľ na noc v obratisku?
Reakcia na: janci_194 #10:
Tak ono by asi bolo lepšie garantovať menej NP kurzov, ale s istotou že naozaj budú NP. Však keď bude dosť NP vozov, kľudne môžu točiť negarantované poradia, ale naopak je to dosť problém.
Reakcia na: Klepeto #19:
Budu sa odstavovat v obratisku. Na oboch kolajach po 5 elin.
Reakcia na: Petto #17:
Nahradna doprava pojde po trase terajsej L95 so zastavovanim na zast. Zrkadlový háj. Na Romanovej nebude stáť.
Reakcia na: Petto #18:
Z Rače ide konečne prvý nočák o 23:29. Nahrádza zrušené dojazdy do vozovne cez centrum. Už len tie zastávky konečne dorobiť, aby sa nenastupovalo z trávy alebo z vozovky bez chodníka k nim. Z Ružinova tiež usekli dojazdy po 23h. po Vazovovu a potom smer Krasňany.
Osobne by som pridal jeden spoj ešte z Petržalky po Vinohrady o 23:15 nech je dlhšie spojenie zo spodným centrom.
Reakcia na: obcan2018 #15:
Má na to plán, mysleli na to a v prípade mimoriadností sa odtajní a všetci budú spokojne cestovať. Dúfajme, že takých situácii bude čo najmenej....
Novy cestovny poriadok bude mat aj linka 33, hoci v clanku sa nespomina. Nevie niekto co sa meni?
Reakcia na: marek1978 #22:
Dik, uz vidim trasu. Tj popri zastavkach Svabinskeho, Markova.
Reakcia na: peepay #27:
Posun posledneho odchodu 23:33 z DD na 23:40. Nakolko 23:33 pojde "novy nocak" N33 . Takisto aj 23:06 novy odchod z DD.
Reakcia na: Petto #4:
Na L4 úsek Zátišie - Zlaté Piesky je aj sólo T3 veľa cez víkendy. Veď je to len čistý brownfield. Nech sú na víkendovej 4 len 29T a 30T, ale všetko na BNM a odtiaľ v prípade priaznivých poveternostných podmienok nejaká K2 kvôli jazeru...😁
Reakcia na: ufo #30:
Ty si tam kedy naposledy išiel? Veď kvantum ľudí prestupuje na Zlatých do 525 či 527 čo tam začínajú + iné regio spoje. Práveže tam je slabý interval už teraz cez prázdniny.
Reakcia na: ufo #30:
No ocividne moc L4 nejazdis. Hlavne vecer pocas horucich dni chodi vecer plna elektricka zo ZP, lebo sa ludia vracaju od vody. A to nehovorim, ked je este nejaka akcia na Zlatych.
Reakcia na: UltraM #32:
Preto píšem v prípade priaznivých poveternostných podmienok.
Reakcia na: david11 #31:
525 a 527 majú hodinový interval cez víkend, to už je omnoho lacnejšie tieto linky cez víkend predĺžiť na Bajkalskú, cesty sú vtedy prázdne, ako voziť vzduch v L4 každých 15 minút na Zlaté piesky.
Reakcia na: si #12:
Tiež som si myslel, že absencia klímy bude robiť nepomer medzi vyťaženosťou spojov NP/VP, ale napríklad 4ky chodia celkom rovnomerne obsadené aj v horúcich dňoch.
Reakcia na: ufo #34:
Regio linky nemajú rovnaké zastávky po Bajkalskú ako električka predsa. Čiže kto ide napr. na Riazanskú sa má odviesť na Bajkalskú a potom zase cestovať naspäť? No a hlavne tam stojí tam kopec iných liniek ako som písal. Z Bajkalskej ti ide priamo do centra čo? Krátka L60 oklukou cez Nivy? Vzduch sa v tom úseku nikdy nevozil a ani nevozí.
Inak ráno smer Rača ide prvá električka z Račianskeho mýta o 23 min. neskôr ako doteraz o 4:50. Čo je najväčšia diera počas noci. N55 nemá odchod o 4:30 zo stanice na rozdiel od N93,95. To budú musieť tiež doplniť.
Reakcia na: Petto #29:
Takže na Hlavnú stanicu pôjde z Dlhých dielov ponovom 23:03 L32 a 23:06 N33.
Reakcia na: Trolley #38:
No hlavne by mala N33 zachádzať k BUS stanici obojsmerne.
Reakcia na: david11 #39:
Súhlasím.
Ale stále neviem čo pri L43 znamená zabezpečenie prejazdnosti pre autobusy, keď most je už opravený.
Reakcia na: Trolley #41:
Opravený je, ale je tam zlý sklon, takže autobus by šuchol podvozok. Musí sa to upraviť.
Reakcia na: UltraM #32:
A ako je to počas voľných dní po väčšinu roka, keď nie je počasie na kúpanie a na ZP nie je žiadna akcia? Fakt by ma to zaujímalo. Za mňa by mal byť v júli a auguste kratší interval na L4 na ZP ako po zvyšok roka.
Reakcia na: johnnyjanko #43:
ZP skôr majú problém v Tom že sú prestupný uzol a skôr je to návalový dopyt...
V podstate od ZP po Magnetová nie je nejaká hustá zástavba ktorá by generovala príliš veľký dopyt oproti ostatným radiálam...

Takže možno by to bolo vhodne posilniť aj viac lenže zase ako?? Teoreticky 2 spoje na ZP a 1 na ZSTNM v špičke cez Pracovné dni by to bol interval 4/8/4/8 schytal by to prvý spoj viac .
Reakcia na: Ma178rek #44:
Najlepsie riesenie by bolo konecne rozdelit 4 na ZP a 4 na NM. Hlavny takt Dubravka - ZP zachovat v sucasnom intervale ako L4, NM obsluhovane doplnkovou linkou 2 ktora by sa tocila na Namesti SNP alebo Stura. Ak by nebol preklad medzi tymito 2 vetvami tak by sa dalo aj nejak spravodlivejsie rozdelit NP vozidla medzi ZP a NM.
Keď je na obrázku fotka z depa Krasňany a aj reč o autobusoch, kedy začne fungovať pre električky? Minule som videl ako tam električka testovala každú výhybku. Viem že plán bol asi do júna.
Reakcia na: Andrej #45:
A platit to budes ty ? 😆
Reakcia na: MATU1 #46:
Od nedele predsa viď CP.
Reakcia na: MATU1 #46:
Taktiež od nedele bude depo pre električky
Reakcia na: Valec #42:
Kedy?
Reakcia na: Andrej #45:
Na druhej strane pri 2 linkovom variante išla na ZP len L4 v intervale 8cez týždeň, 10 prázdniny a večery a víkendy 15... Vlastne sa až tak veľa nezmenilo len teda tie prázdniny sa najviac oslabili
Reakcia na: Ma178rek #49:
Dikes
Reakcia na: Andrej #45:
To, čo navrhuješ, je ale výrazné navýšenie výkonov. Zdvojnásobenie spojov na ZP plus nová linka z centra na BANM. Treba na to vozidlá, vodičov a peniaze. Skús radšej navrhnúť niečo reálne. Zdroje sú obmedzené a sotva obhájiš také veľké navýšenie výkonov na najslabšie využívanej radiále a k relatívne slabo využívanej železničnej stanici.
Reakcia na: johnnyjanko #53:
A uz tu bola nejaka statistika ze ludia z Stn. NM potrebuju skor spojenie do centra ako k Blumentalu ci Hlavnej stanici.
Reakcia na: johnnyjanko #53:
nuz, ja si vzdy pri tomto spomeniem na davne casy (viac nez stvrtstorocie dozadu) ked sme ako mladi nadsenci mali podobne snahy, a pragmaticky rozmyslajuci starsi v DPB nas vzdy zastavili s tym, ze ked chceme nieco niekde posilnit, tak musime rovnako tak najst niekde na to zas to kde sa da usetrit, lebo magistrat viac vykonov nechce, a zaroven treba najst argumentaciu k magistratu aj na ten presun vykonov, lebo kazda zmena je nepopularna....
a sice odvtedy pretieklo vela vody dolu Dunajom, ale ta bieda s objednavanim dopravnych vykonov zo strany magistratu je rovnaka, ak nie este horsia.....
Reakcia na: johnnyjanko #53:
Pokial nebude magoriat ochotny objednat viac vykonov tak nevidim ine riesenie. Vetvenie L4 ponuka nizku uroven pre obe konecne, a to aj co sa tyka intervalov mimo skolskeho roku, aj rozdeleniu NP vozidiel.
Osobne by som upravil určite CP
Na linke 1 by som dal špičkové poradie 7 NP (dôvod rozloženie lepšie NP vozidiel počas dňa keďže v rannej špičke je to 3NP vs 6VP)
Na linke 3 by som dal negarantovane poradia 22-26 premavajuce ráno aj poobede
Na linke 4 by som dal garant poradie špičkové 25,27,29 nech nejdú 3 VP električky po sebe
Na linke 9 keďže má byť plne NP cez týždeň tak tie poradia 19-23 radšej VP nech to je čo najviac spravodlivé

Prázdniny sú celkom ok až na linku 4 kde by mali byť poradia 19,21 NP vozidlo

Víkendy sú nastavené dobre
Musíme šetriť vozy troška lebo stále nezačali VP ...
Reakcia na: johnnyjanko #53:
Či je tá stanica slabo využívaná som si nie tak istý. Navyše sú tam postavené aj nové domy, kam sa ich obyvatelia tiež potrebujú dostať.
Reakcia na: Trolley #58:
Chodí tam už dlhšie obdobie celkom dosť vlakov... Rýchliky z Nitry a Prievidze do toho osobné vlaky na trati DS-BA a pár vlakov z Hegyashalomu

Osobne mi chýbajú vlaky linky S55 a S65 ktoré chodili v špičke k ešte lepšej využívateľnosti a ponúkali veľmi zaujímave spojenie len nemali zastávky, keďže ich budujeme neskutočne dlho ale to je už iná téma 🙂
Ktoré nástupište na zastávke Jungmannova je I?
Lebo momentálne sú nástupišťa autobusov C,D,E,F
A,B,G,H sú električkové
Konkrétne nástupište I je uvádzané pri linke 192 ...
Reakcia na: Ma178rek #60:
To je vystúpite pre L192.
Reakcia na: si #55:
No vidíš, vlastne tvrdíš to isté, čo ja, ale ty si za to dostal plusy, zatiaľ čo ja mínusy. 😛 Ľudia, ja by som doprial cestujúcim viac spojov na Zlaté Piesky aj na BANM, ale holt magistrát nechce pustiť perie (a je otázne, či má z čoho). Proste tvrdím, že nie každý problém sa dá riešiť štýlom "tak tam pridajme viac spojov a ďalšiu linku".
Reakcia na: Petto #54:
Tak pri jednolinkovom systéme spojenie k Blumentalu vlastne JE spojenie do centra, nie? Ale ja by som skor privital, keby bola možnosť pohodlného prestupu medzi električkou a L50 na zastávke Kuchajda. Jednak by L50 lepšie obslúžila Kuchajdu (ktorú celú obchádza, ale vlastne z každej zastávky majú cestujúci na Kuchajdu dosť ďaleko) a zároveň by nebolo treba pridávať toľko spojov končiacich na BANM.
Reakcia na: Ma178rek #59:
Tie zastávky od Nového Mesta do Petržalky chýbajú, ale treba si otvorene povedať, že linky S55 a S65 boli veľmi nízko využívané. Pre ilustráciu, v posledný deň prevádzky linky S55 z Petržalky do Pezinka išlo v spoji o 15. hodine len 13 ľudí – v súprave pre 300 sediacich cestujúcich. A na S65 to nebolo lepšie.

V skutočnosti cestujúci preferujú spojenie na Hlavnú stanicu. Preto má zmysel posilniť tamojšie linky a aktuálne dopyt na alternatívne spojenia na Nové Mesto alebo do Petržalky nie je. Skôr by som išiel cestou predlžovania súprav alebo lepšieho intervalu (to sa týka trate do Trnavy, kde by sa potom dalo ísť na 20 min. interval Os vlakov v špičke).
Reakcia na: si #55:
Určite je horšia, vzhľadom na to, čo sa pripravuje. Môžeme byť radi, že sa ešte jazdí takto veľkoryso. Bude predvolebný rok tak aby to náhodou nespláchlo červené tsunami.
Reakcia na: johnnyjanko #63:
z nerealizovaného zvýšenia parkovného?
Reakcia na: Solider #65:
Určitý vplyv na to mala podľa mňa aj skutočnosť, že vlaky PK-BA zvykli byť prvé, ktoré sa v prípade problémov s traťou/vozidlami/personálom odriekali. Takže na ne bolo malé spoľahnutie...
Reakcia na: samkoh #68:
Áno, ale to súviselo s tým, že boli málo vyťažené a ich odrieknutie bolelo najmenej, všimlo by si to minimum cestujúcich.
Reakcia na: Solider #69:
Bolo jasné že vlaky z N.Mesta do Petržalky budú prepadák ak sa po trati neurobia nové zastávky
Ked uz teda nové čo sú ready a aj rozdelené vozy
Depo Krasňany bude mať vozy
29T 7431-7450
30T 7516-7540
T6 7901-7946
T3S a T3M
Z toho cez pracovné dni by malo byť garantovaných poradí z tejto vozovne 18 pre linku 9 a 26 pre linku 3 .. čo znamená rezerva 1 električky
Či zle rátam??

Pre linky 1 a 4 ktoré budú vypravovane z JD je to lepšie keďže tam je 30* 29T, 15* 30T hoc momentálne je 13* 29T dlhodobejšie odstavených ale aj tak je tam garancia iba 15 poradí denne

Či vozidla z linky 3 na poradiach 22-26 ktoré sú NP budú vypravovane z JD??
Reakcia na: Ma178rek #71:
Depo Krasňany má mať:
40x 30T
20x 29T
29x T6
Reakcia na: Valec #72:
Na čo im budú platňové T6, keď do Rače nemôžu? Len na rannú špičku L9?
Reakcia na: Valec #72:
Potom by ale zostalo v Depe JD 10x súprav T3P (+1x autoškolská) a 1x T3S. Boli by tam ešte 1x T3M a 6x T3G, ale predpokladám, že tyristory na celodenkách jazdiť nebudú a L4 má cez školský rok 12 VP poradí + 6 ranných.

Navyše ak v Depe JD ostanú zo Škodoviek iba 7401-7430, môže to byť dosť problém aj pre NP výpravu L1+L4, keďže z týchto 30 vozidiel až 13 nezasiahlo do premávky už viac ako 2 týždne...
Reakcia na: mhd579 #74:
Koľko krasňanských poradí nebude mať garantovanú nízkopodlažnosť? Či by to nevyjazdili aj s 23x T6 a platňové by boli v JD, kde celkovo tá výprava vychádza hodne tesno.
Reakcia na: Trammat #75:
L9 5x poradí a L3 asi 14x, všetko ranné
Reakcia na: Valec #72:
Čerpal som z informácií pár dní dozadu tu uvedených...
Pri 29T a 30T je uvedená zmena vozovne u tých ktoré som písal ..
Len teda nakoniec T6 sú písané po 7950
Reakcia na: mhd579 #76:
L3 bude mať 15 negarantovanych...
Reakcia na: mhd579 #74:
Tak ono vozidlá môžu chodiť z 1 vozovne do druhej
Ale 1+4 potrebujú počas pracovných dní podľa CP 15 NP električiek ...

Reakcia na: Trammat #73:
Prečo nemôžu ísť platnaky do Rače??
Reakcia na: Ma178rek #80:
Niekde tu zaznelo, že ak má platňový voz zjazdené obruče, tak na Záhumeniciach neotvorí dvere.
Reakcia na: Trammat #81:
Veľmi zaujímavé...
Možno.keny stojí viac v zadnej časti zastávky?? Akože chápem keďže je zastávka v oblúku a trať je jemne klopená a tým pádom dvere vedia zavadiť o povrch zastávky...
Reakcia na: Ma178rek #78:
14 som narátal
Reakcia na: Ma178rek #71:
Nie, L3 vypravujú Krasňany
Reakcia na: Trolley #84:
Ja viem ale počty NP vozidiel mi nesedeli...
Reakcia na: Trolley #83:
Celodenné poradia sú 1-21,
Ráno+poobede sú 22-26 tie sú NP
Ráno sú poradia ešte 27-41 a tie sú negarantovane...
2 poznámky ku dnešnej výprave električiek:
1. Napriek tomu, že na linku 3 môžu ísť už aj jednosmerné električky, sú na nej dnes len obojmerné električky (Teda ako doteraz).
2. Ak električky boli rozdelené do vozovní tak, ako sa písali, tak dnes 3 električky z Krasňan jazdia na Juráckych linkách (1 ba line 1 a 2 na linke ).
Reakcia na: juraj76 #87:
Možno rátajú s tým že vlastne okrem Jungmannovej a Riviéry sa nedá nikde využiť obojsmernosť a po ďalšie 30T má najväčšiu kapacitu z ponúkaných vozidiel keďže stojaci cestujúci zaberá menej miesta ako sediaci ...

Takže preto nechali zjavne 30T primárne pre Raču kde je ten nával najväčší
Reakcia na: Ma178rek #88:
Dáva celkom logiku, že 30T budú jazdiť na linke, kde sa dá využiť obojsmernosť pri mimoriadnej udalosti, a zároveň väčšia kapacita je bonus.
Reakcia na: Solider #89:
Obojsmernosť vieš pri mimoriadnej udalosti využiť na linkách 3, 4 a 9, čiže všetkých okrem L1.
Reakcia na: 810zssk #90:
To áno, ale na L4 sú celodenne aj dupláky, takže sa tam pri MU úvrať nikdy plnohodnotne nevyužije. Príde mi rozumnejšie mať všetky 30T v krasňanoch a pokryť čo najviac poradí pre prípadné MU, nakoľko mimo rannej špičky vypravujú len NP vozy. Plus pri L4 je na oboch koncových úsekoch možnosť vozy operatívne točiť aj bez potreby úvrate (Kútiky, ŽST NM, JD).
Reakcia na: 810zssk #90:
Keď sú tam jednosmerné vozy, tak nie. Tie sa na úvrati neotočia. Zopár obojsmerných vozov na takej linke nič nevyrieši 😉
Reakcia na: Ma178rek #88:
Ešte stn. Vinohrady v smere od Rače.
Dat vsetky obojsmerne vozidla na jednu linku dava zmysel, este by to ale chcelo doplnit zopar manipulacnych spojek po trase tejto linky. Napriklad k zastavke Racianske myto, aby ak sa nieco stalo na krizovatke mohlo sa jazdit z Race az po Racianske myto. Okrem toho, podla mna, mala este jedna spojka urcite vzniknut v strede novej trate v Petrzalke, doplnit jednu na Sturovu (aj kvoli maratonu) a zrejme by nejake pomohli aj na Racianskej. A vseobecne pri kazdej rekonstrukcii (hlavne ak to fondy preplatia) by mali podla mna spojky pribudat kazde 2-3 zastavky.
Reakcia na: Adam3 #94:
O spojke na Sturovej hovoria na fore uz od spustenia elektricky cez most... Ideal by bol prepojit kolajami Raciansku a Vajnorsku - to by snad nemal byt neriesitelny problem. Len na to je potrebne mat vo vedeni mesta ludi, ktori rozumeju tomu, co robia a nefotia sa pri kazdom platane...
Reakcia na: Adam3 #94:
Pri takejto hustote spojok by neboli električky príliš pomalé kvôli prejazdom cez výhybky?
Reakcia na: 3pa3ck3 #96:
Boli.
Reakcia na: 3pa3ck3 #96:
nuz, zeleznicna vyhybka so zamkom kludne znesie aj proti hrotu vyrazne cez 100kmh, myslis ze by to nestacilo ? (ci opat uvazujeme len s kolajivom ktore uz v DPB poznaju ? 😃 )
Reakcia na: si #98:
Však ale veď máme aj rýchlostné výhybky... Teda my nemáme ale v Prahe ich majú...
Reakcia na: Solider #92:
Tak práveže rozloženie obojsmeriek na viac liniek by mohlo vyriešiť "dieru" medzi vznikom MU, spamätaním sa dispečingu a zohnaním autobusov na hradenie.
Reakcia na: Viko #100:
akurat ze tie cakajuce "jednosmerky" Ti upchaju pristup k spojke a v sore cakajucich elektriciek Ti uz bude jedno ze niektora by sa vedela otocit na spojke a obsluzit zas opacny smer
(jasne, soru "jednosmeriek" mozes teoreticky upratat za spojku, ale aj keby tie spojky boli vcelku nahusto tak Ta to prinuti obracat ich o dost skor ako keby boli vsetky obojsmerne....)
Tak dnes úplne všetky vypravené 30T boli na L3, z toho aj 5 vozidiel, ktoré sú stále napísané pod Depo JD (7501-7515). Na L9 boli z NP vozidiel vypravené iba "krasňanské" 29T (7431-7450). Ranné VP poradia L3 a L9 boli T6A5 I. a II. série.

Na L1 boli vypravené 29T a K2S z JD a na L4 boli z NP vozidiel vypravené "jurácke" 29T (7401-7430) doplnené o tri "krasňanské" 29T (7431+). Na VP poradiach boli dnes vypravené výhradne súpravy T3P (vypravili všetky pojazdné s výnimkou autoškolskej 7791/92). Jeden celodenný a jeden ranný VP spoj bol obsadený NP vozidlom.

Okrem tyristorov, ktoré zrejme DPB ani neplánuje a nechce v lete vypravovať, teda nezasiahli vôbec do výpravy platňáky T6A5 (a Tetris), teda by ma zaujímalo čo s nimi bude. Ako sa už viackrát písalo, do Rače by jazdiť nemali a boli by potrebné na VP poradia L4, ale viaceré z nich už majú v evidencii zapísané Depo Krasňany 🤔
Reakcia na: 3pa3ck3 #96:
Stacili by vsade zjazdne, aby sa nikdy neslo proti hrotu. To by sa po nich mohlo jazdit 30km/h, a kedze by boli hned za/pred zastavkou tak by to nebol problem. Dalsi level by teda bol, aby boli zamykacie, pripadne rychlovyhybky. Bezne to tak ma realizovatelne metro po celom svete, vid napriklad: https://www.gleisplanweb.eu/show.php?Map=Wien&Index=2&Height=1569&Width=1525&Title=Stra%C3%9Fenbahn%20Wien
V novom letáčiku DPB Ako cestovať sa píše, že všetky spoje L1, 3 9 okrem špičke pracovných dní sú nízkopodlažné a na L4 sú nízkopodlažný len spoje na Zlaté piesky.
Reakcia na: Trolley #104:
Tak letacik klame.
Reakcia na: Trolley #104:
Ani sám DPB nevie čo vypravuje na linky...
Akože asi to robili zo starších údajov no 😅
Reakcia na: Ma178rek #106:
A že s kočíkom môžeme použiť všetky spoje v ktorúkoľvek nočnú hodinu.
Reakcia na: Ma178rek #106:
DPB propaguje aplikáciu IDS BK na nákup lístkov, ale dnes jeden z revizórov tvrdil, že to nie je oficiálna aplikácia nakoľko ju prevádzkuje súkromná firma.
Reakcia na: Trolley #108:
Kriste, oni koho zas nabrali za revízorov?
Reakcia na: Trolley #108:
Vo štvrtok sa mi stalo, že revizor vôbec nevedel, že v tej aplikácii je aj 24 hodinový lístok a išiel sa pýtať kolegu, či je to naozaj platné.
Reakcia na: Zberač mínusiek #109:
Asi každého, kto bol na sklade. 😃 Vraj si treba kupovať lístky cez oficiálne kanály, SMS, alebo vo vozidle.
Reakcia na: Trolley #111:
“Oficiálne kanály” my a$$.
Oni zjavne dostali inštrukcie buzerovať, aby sa DPB nemusel deliť o výnosy s IDS BK. (SMS a TAP idú len na Olejkársku.)
Reakcia na: Zberač mínusiek #112:
Ale veď z znaky ide tiež nejaká časť operátorovi...

Omfg
Reakcia na: Trolley #108:
Ako to skončilo? Dal tento "úžasný" občan nejakým chudákom pokutu?
Reakcia na: Ma178rek #113:
Ak si myslel SMS tak áno, veď sú aj príslušne drahšie.
Reakcia na: Zberač mínusiek #115:
Áno chcel som napísať sms ale akosi som po sebe neskontroloval čo napísal autocorrect
Reakcia na: mhd579 #102:
Dnes 1x platňák na rannej L9 (7947-48), zatiaľ čo jedno celodenné poradie na L4 dostalo T3G (7841-42) 😃
Reakcia na: Andrej #114:
Našťastie nie, ale spravil im polhodinovú prednášku ako si kúpiť lístok priamo vo vozidle v označovači. Ale oni už v podstate potom aj tak vystupovali a asi ho už potom nevyužili.