Trolejbusová trať medzi Patrónkou a Riviérou by mohla byť realitou do jari budúceho roka.
Hlavné mesto vyhlásilo v januári 2025 verejnú súťaž na obstaranie zhotoviteľa dlho odkladanej novej trolejbusovej trate Riviéra – Patrónka. Výstavba novej trate umožní nasadiť na linku 32 trolejbusy a predĺžiť ju cez Račianske mýto a Trnavské mýto až na Jelačičovu ulicu. Nové trolejbusové vedenie bude postavené na uliciach Botanická, Mlynská dolina a Pri Habánskom mlyne, čím sa prepojí oddelená dlhodielska trať so zvyškom bratislavskej trolejbusovej siete. Postaviť bude potrebné nové trakčné stožiare, čo si vyžiada aj úpravy chodníkov a komunikácií. Ulica Pri Habánskom mlyne dostane pri výstavbe trate aj chýbajúci chodník pre peších.
Predpokladaná hodnota zákazky je 14,7 mil. € bez DPH a financovanie má byť zabezpečené z Plánu obnovy. Výstavba trate by mala prebehnúť v lehote 11 mesiacov od začatia prác. V závere roka 2024 dopravný podnik ako objednávateľ projektovej dokumentácie požiadal BSK o vydanie zlúčeného územného a stavebného povolenia pre túto trolejbusovú trať. Začiatok prác tak bude závisieť od úspešného ukončenia súťaže a od vydania stavebného povolenia. Počas výstavby bude potrebné počítať s dočasným obmedzením premávky na dotknutých cestách (napr. zúženie premávky do jedného pruhu).
Podrobné informácie je možné nájsť v projektovej dokumentácii, ktorá je dostupná v profile zákazky.
Petto
Skor je sa potrebne zamysliet ci je dnes dolezitejsie Kramare - stanica alebo Kramare - Sancova . Urcite vyjde moznost prva kedze ako rychle spojenie na Sancovu zostane aj 49. Alebo potom riesit L49 s 2 konecnymi : 1. Valasska 2. NOU+NUSCH sucasne (ale musi sa urobit ta vyhybka obojsmerne k NUSCH). 32 ponechat po HS . V 64 je dnes aj tak minimum ludi po Sancovej na Jelacicku - to by prebrala kazda druha L49 ak by sla na Valassku.
Ta posilnena klbova L32 k Jelacicke bude vozit dnesnych ludi z L64 a vyuzitie kapacity v klbaku bude velmi velmi pravdepodobne nizke, ked ani solo L64 nebyva zaplnene.