Trolejbusová trať medzi Patrónkou a Riviérou by mohla byť realitou do jari budúceho roka.
Hlavné mesto vyhlásilo v januári 2025 verejnú súťaž na obstaranie zhotoviteľa dlho odkladanej novej trolejbusovej trate Riviéra – Patrónka. Výstavba novej trate umožní nasadiť na linku 32 trolejbusy a predĺžiť ju cez Račianske mýto a Trnavské mýto až na Jelačičovu ulicu. Nové trolejbusové vedenie bude postavené na uliciach Botanická, Mlynská dolina a Pri Habánskom mlyne, čím sa prepojí oddelená dlhodielska trať so zvyškom bratislavskej trolejbusovej siete. Postaviť bude potrebné nové trakčné stožiare, čo si vyžiada aj úpravy chodníkov a komunikácií. Ulica Pri Habánskom mlyne dostane pri výstavbe trate aj chýbajúci chodník pre peších.
Predpokladaná hodnota zákazky je 14,7 mil. € bez DPH a financovanie má byť zabezpečené z Plánu obnovy. Výstavba trate by mala prebehnúť v lehote 11 mesiacov od začatia prác. V závere roka 2024 dopravný podnik ako objednávateľ projektovej dokumentácie požiadal BSK o vydanie zlúčeného územného a stavebného povolenia pre túto trolejbusovú trať. Začiatok prác tak bude závisieť od úspešného ukončenia súťaže a od vydania stavebného povolenia. Počas výstavby bude potrebné počítať s dočasným obmedzením premávky na dotknutých cestách (napr. zúženie premávky do jedného pruhu).
Podrobné informácie je možné nájsť v projektovej dokumentácii, ktorá je dostupná v profile zákazky.
Ike
- že to pekne bude vyzerať v schéme,
- že sa súčet dopravného výkonu oboch liniek v konečnom dôsledku zredukuje.
Tu plne súhlasím so @si, ktorý dlhodobo kritizuje, že mesto Bratislava dokázateľne priestorovo rastie, ale objednávka výkonov zostáva konštantná, čo v princípe znamená, že na kilometer štvorcový sa obsluha VOD zhoršuje.
Aj Dlhé diely, aj Valašská, aj Hlavná stanica aj obe mýta majú na týchto dvoch linkách opodstatnenie. Ak sa dve konečné vyškrtnú a ušetrené vzkm a vodiči investujú do nejakého vymetáku s 30/60 minútovým intervalom na periférii mesta, alebo ešte lepšie na obsluhu ešte neexistujúcej IBV (nebola by to premiéra), nebude to úplne zlepšenie MHD, ako sa to bude DPB snažiť predať 3,5 kilometrovou trolejbusovou traťou.