Trolejbusová trať medzi Patrónkou a Riviérou by mohla byť realitou do jari budúceho roka.
Hlavné mesto vyhlásilo v januári 2025 verejnú súťaž na obstaranie zhotoviteľa dlho odkladanej novej trolejbusovej trate Riviéra – Patrónka. Výstavba novej trate umožní nasadiť na linku 32 trolejbusy a predĺžiť ju cez Račianske mýto a Trnavské mýto až na Jelačičovu ulicu. Nové trolejbusové vedenie bude postavené na uliciach Botanická, Mlynská dolina a Pri Habánskom mlyne, čím sa prepojí oddelená dlhodielska trať so zvyškom bratislavskej trolejbusovej siete. Postaviť bude potrebné nové trakčné stožiare, čo si vyžiada aj úpravy chodníkov a komunikácií. Ulica Pri Habánskom mlyne dostane pri výstavbe trate aj chýbajúci chodník pre peších.
Predpokladaná hodnota zákazky je 14,7 mil. € bez DPH a financovanie má byť zabezpečené z Plánu obnovy. Výstavba trate by mala prebehnúť v lehote 11 mesiacov od začatia prác. V závere roka 2024 dopravný podnik ako objednávateľ projektovej dokumentácie požiadal BSK o vydanie zlúčeného územného a stavebného povolenia pre túto trolejbusovú trať. Začiatok prác tak bude závisieť od úspešného ukončenia súťaže a od vydania stavebného povolenia. Počas výstavby bude potrebné počítať s dočasným obmedzením premávky na dotknutých cestách (napr. zúženie premávky do jedného pruhu).
Podrobné informácie je možné nájsť v projektovej dokumentácii, ktorá je dostupná v profile zákazky.
samkoh
1. Štefanovičova hore kopcom
2. Záhumenice-Detvianska
3. Hybešova-Hečkova
4. Americké námestie smer od centra do Rače.
5. Starý most
6. otáčanie na Jungmannovej
7. Odbočenie z Miletičovej od Trnavského mýta na Záhradnícku smer konečná.
8. odbočenie z nábrežia od Kráľovského údolia do tunela.
1 by len divne kukali
2 a 3 by sa nadchádzalo
4 by sa buď muselo ísť na koľajnice, alebo by za autobusom čakala celá Špitálska, čo asi nie je žiadúce.
6 neviem, ako to tam vyzerá po novom.
7. Zakazuje to značka a hustá premávka dáva málo šancí na nájdenie diery. navyše by si vbehol nič netušiacim chodcom do zelenej cez Záhradnícku
8 tam síce semafor je, ale hrozilo by to nehodou z neubrzdenia áut za autobusom, "však tam už desiatky rokov odbočujú len električky. "