Väčšina spojov električkovej linky 9 je už garantovane nízkopodlažná, staršie električky sa na nej môžu objaviť už len v rannej špičke.
Po sprevádzkovaní väčšiny nových nízkopodlažných električiek dodaných v minulom roku prišlo od 19. februára 2024 k zmene nasadzovaných typov električiek na linkách 7 a 9.
- Na linke 7 (Hlavná stanica - Stn. Vinohrady - Rača) bola prepravná kapacita zvýšená nasadením električkových súprav 2xT namiesto pôvodných kĺbových električiek K2S.
- Zároveň boli k tomuto dátumu zavedené nové podvečerné spoje z Hlavnej stanice do Rače (odchody z Hlavnej stanice od 17:21 do 18:01).
- Na linke 9 (Karlova Ves - Ružinov) sa výrazne zvýšil počet nasadzovaných nízkopodlažných električiek, čím sa zároveň zvýšila prepravná kapacita na tejto linke.
- Po novom je väčšina spojov tejto linky garantovane nízkopodlažná, s výnimkou rannej špičky pracovných dní, kedy môžu (ale nemusia) byť vypravené aj staršie električkové súpravy.
lostrail
Toho sa ale nechytajme ako definitivneho riesenia. Podstatne je skor to, ze L84 ako taka je vo svojej sucasnej podobe do velkej miery redundantna, pricom suvisiace linky by sa dali zoptimalizovat tak, aby v tejto podobe nemusela existovat. Mimochodom, nejazdi cez vikendy a sviatky, cize to je tiez potom na zamyslenie, preco zrazu taku dlhu linku, ktora preklada mnoho dalsich, treba cez tyzden, kym namiesto toho by bolo mozne zahustit, ci mierne pretrasovat ine.