Vo štvrtok a piatok opäť nebude premávať veľa regionálnych autobusových spojov.
Vo štvrtok 18. novembra 2021 bude pre nedostatok vodičov opäť vynechaných množstvo spojov na regionálnych autobusových linkách IDS BK. Výpadky spojov budú vo všetkých oblastiach, najviac však znova v okolí Pezinka a Senca. Zrušené boli aj mnohé prvé ranné a posledné večerné spoje.
Podobná situácia bude aj v piatok 19. novembra 2021. Linka 510 a viaceré nočné linky nebudú premávať.
Dopravcom zverejnené zrušené spoje sme zapracovali do cestovných poriadkov na imhd.sk (platí stĺpec 18.11.2021, resp. 19.11.2021 tam, kde prišlo k redukcii), rovnako bol aktualizovaný aj vyhľadávač spojení na 18. a 19. novembra, ktorý v súčasnosti ako jediný vyhľadáva regionálne spoje IDS BK aj so zohľadnením zrušených spojov.
Aktualizácia: V piatok 19. novembra bude nad rámec pôvodne ohlásených obmedzení vykonaných naviac zopár spojov na linkách 605 620 632 a 645. Spoje sme zapracovali do cestovných poriadkov, vo vyhľadávači budú okolo 10:30.
Vzhľadom k tomu, že nie sú známe zrušené spoje pre ďalšie dni, plánovač cesty na dni od 20. novembra zatiaľ vyhľadáva spojenia v štandardnom režime. Aktualizácia cestovných poriadkov a plánovača na ďalšie dni bude závisieť od dostupnosti aktuálnych údajov.
Cestujúci môžu aktuálne informácie o premávke regionálnych autobusov získať na infolinkách IDS BK +421 948 102 102 a Arriva +421 915 733 733.
keks
A čo sa týka nejakej náhradje dopravy, opäť narazíme na zákon. Kraj nemôže len tak objednať u niekoho dopravu a už vôbec nie za predraženú sumu. Opäť by bolo treba vyhlásiť súťaž. Lenže tam musíš nechať normálnu sumu, lebo to by sa mohla Arriva sťažovať, že keby bola taká suma ponúknutá v predchádzajúcej súťaži, ľahšie by našla vodičov a bla bla bla... Proste by to Arriva sama napadla, hoc by to bola len reakcia na jej neschopnosť.
Druhá vec je, že v takej súťaži by mohol vyhrať Slovak Lines. A nič horšie sa nemôže stať. Jednak preto, lebo by to ukázalo, že sa im vyplatilo hodiť sa o zem a trucovať. Ale hlavne pre to, že by im to peridalo peniaze do kasy, mohli by ďalej strašiť vodičov otrasnými podmienkami v Arrive, dostávali by peniaze, za ktoré by tých vodičov stále držali u seba a Arrive tak znemožnili ich zamestnanie. A boli by sme v kruhu. SL by držal vodičov, aby ich Arriva nemohla zamestnať, tá by nejazdila, SL by dostal viac peňazí, ďalej by držal vodičov a tak dokola.
Ja to veľmi nerád hovorím, ale sú len 4 cesty:
- Arriva zoženie vodičov odinakiaľ a začne poriadne jazdiť (Čo ale potom v vodičmi SL, keď SL dojdú peniaze a bude ich musieť prepustiť ale Arriva už pre nich nebude mať miesto?)
- Arriva si dopravu objedná u iného dopravcu (outsourcing), ak jej zmluva niečo také dovoľuje.
- SL dôjdu peniaze, prepustí svojich vodičov, ktorí tam nemajú čo robiť, lebo nie je kde jazdiť a tí budú musieť prejsť do Arrivy (je to hnusné voči vodičom, ale SL nebude mať peniaze navyše navždy. Tiež to ale ešte chvíľu potrvá)
- SL sa prestane hádzať o zem, dohodne s Arrivou prechod vodičov k nej, svojich vodičov prepustí a konečne sa dostane všetko do normálu.