Vo štvrtok a piatok opäť nebude premávať veľa regionálnych autobusových spojov.
Vo štvrtok 18. novembra 2021 bude pre nedostatok vodičov opäť vynechaných množstvo spojov na regionálnych autobusových linkách IDS BK. Výpadky spojov budú vo všetkých oblastiach, najviac však znova v okolí Pezinka a Senca. Zrušené boli aj mnohé prvé ranné a posledné večerné spoje.
Podobná situácia bude aj v piatok 19. novembra 2021. Linka 510 a viaceré nočné linky nebudú premávať.
Dopravcom zverejnené zrušené spoje sme zapracovali do cestovných poriadkov na imhd.sk (platí stĺpec 18.11.2021, resp. 19.11.2021 tam, kde prišlo k redukcii), rovnako bol aktualizovaný aj vyhľadávač spojení na 18. a 19. novembra, ktorý v súčasnosti ako jediný vyhľadáva regionálne spoje IDS BK aj so zohľadnením zrušených spojov.
Aktualizácia: V piatok 19. novembra bude nad rámec pôvodne ohlásených obmedzení vykonaných naviac zopár spojov na linkách 605 620 632 a 645. Spoje sme zapracovali do cestovných poriadkov, vo vyhľadávači budú okolo 10:30.
Vzhľadom k tomu, že nie sú známe zrušené spoje pre ďalšie dni, plánovač cesty na dni od 20. novembra zatiaľ vyhľadáva spojenia v štandardnom režime. Aktualizácia cestovných poriadkov a plánovača na ďalšie dni bude závisieť od dostupnosti aktuálnych údajov.
Cestujúci môžu aktuálne informácie o premávke regionálnych autobusov získať na infolinkách IDS BK +421 948 102 102 a Arriva +421 915 733 733.
keks
Ja absolútne nechcem povedať, že tí ľudia nemajú byť frustrovaní, pretože to čo sa deje je čistá katastrofa. Na druhú stranu, hádzať vinu na kraj a Drobu len za to, že Arriva to pokašľala je rovnaké, ako hádzať vinu na vodičov.
Tá súťaž bola pripravená dobre, nenašli sa ani žiadne pochabenia. Problém nastal, keď jeden dopravca férovo vyhral a druhý sa začal chovať ako decko v škôlke , ktoré sa rozreve lebo nevyhralo. A to viedlo do štádia, kedy jeden dopravca robil obštrukcie a druhý nechcel nič robiť, kým nemá podpísanú zmluvu.
Mohol sa aj tak začať pripravovať? Mohol. No na druhú stranu, ako by ste sa zachovali Vy, keby ste prišli na pohovor do firmy a oni vám povedali, že "Môžete nastúpiť od septembra, ale či vás vezmeme a dostanete aj plat Vám povieme až v decembri." Asi nikto by sa do toho až tak nehrnul.
Zároveň, kraj určite videl, že Arriva nemá dostatok vodičov, že možno nesplní podmienky. Ale súťaž už bola dávno vyhlásená. Čo mal kraj robiť? Zrušiť súťaž a rýchlo vyhlásiť novú? Čo ak by zase vyhrala Arriva a Slovak Lines robil rovnaké obštrukcie? Netrvali by tie problémy ešte dlhšie? Alebo by mohol novú súťaž nastaviť tak, aby ju vyhral Slovak Lines. Ale nerobila by potom obštrukcie Arriva? A môže vlastne kraj súťaž len tak zrušiť súťaž, lebo sa mu "nezdá" že výherca splní podmienky?
Náš zákon o verejnom obstarávaní je proste nejako nestavený (zle) a nejako funguje (zle). A buď môže byť súťaž vyhlásená niekomu na mieru (čo je zle) alebo môže byť vyhlásená dobre a potom nesie so sebou riziko, že sa niečo proste pokazí.
Ale hádzať vinu na kraj, ktorý si svoju povinnosť splnil a ešte držať palce Slovak Linesu, ktorý sa naozaj zachoval ako decko, ktoré nevie prehrávať je proste odveci.
Ak chceme na niečo nadávať, tak na zákon, ktorý od určitého momentu zviazal kraju ruky a nedovolil mu robiť skoro nič.