Regionálne cestovné poriadky a vyhľadávač spojení pre 18. a 19. novembra

Vo štvrtok a piatok opäť nebude premávať veľa regionálnych autobusových spojov.

Vo štvrtok 18. novembra 2021 bude pre nedostatok vodičov opäť vynechaných množstvo spojov na regionálnych autobusových linkách IDS BK. Výpadky spojov budú vo všetkých oblastiach, najviac však znova v okolí Pezinka a Senca. Zrušené boli aj mnohé prvé ranné a posledné večerné spoje.

Podobná situácia bude aj v piatok 19. novembra 2021. Linka 510 a viaceré nočné linky nebudú premávať. 

Dopravcom zverejnené zrušené spoje sme zapracovali do cestovných poriadkov na imhd.sk (platí stĺpec 18.11.2021, resp. 19.11.2021 tam, kde prišlo k redukcii), rovnako bol aktualizovaný aj vyhľadávač spojení na 18. a 19. novembra, ktorý v súčasnosti ako jediný vyhľadáva regionálne spoje IDS BK aj so zohľadnením zrušených spojov.

Aktualizácia: V piatok 19. novembra bude nad rámec pôvodne ohlásených obmedzení vykonaných naviac zopár spojov na linkách 605 620 632 a 645. Spoje sme zapracovali do cestovných poriadkov, vo vyhľadávači budú okolo 10:30.

Vzhľadom k tomu, že nie sú známe zrušené spoje pre ďalšie dni, plánovač cesty na dni od 20. novembra zatiaľ vyhľadáva spojenia v štandardnom režime. Aktualizácia cestovných poriadkov a plánovača na ďalšie dni bude závisieť od dostupnosti aktuálnych údajov.

Cestujúci môžu aktuálne informácie o premávke regionálnych autobusov získať na infolinkách IDS BK +421 948 102 102 a Arriva +421 915 733 733.


Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: keks #66:
Jedine to skúšať hrať na druhú polovicu z e).

V každom prípade, myslím si, že je dosť jedno podľa akých paragrafov sa bude hľadať riešenie, vždy sa doňho niekto skúsi obuť.
Ešte k prípadnému novému obstarávaniu: Je u nás možné vylúčiť zo súťaže uchádzača na základe predchádzajúceho porušovania zmluvy z jeho strany?
Reakcia na: keks #66:
Je tam slovo "najmä" v prvej vete, čiže nie je to vymedzené len na dané situácie. Imho "duch" predpisu by naplnený bol, ale bol by to ťažký boj na súde s neistým výsledkom. Takže tudy cesta nevede.

Sú tu ale aj ďalšie ustanovenia zákona. Netreba zabúdať že BSK nie je len v pozícii objednávateľa, ale aj správneho orgánu. Tu do hry vstupuje paragraf 10:

"(10) Dopravný správny orgán odníme dopravnú licenciu jej držiteľovi, ak
...
c) ďalej nie je schopný vykonávať pravidelnú dopravu z podnikateľských, technických alebo personálnych dôvodov,
...
e) bez vážnej prekážky
1. nezačal na autobusovej linke prevádzkovať pravidelnú dopravu podľa cestovného poriadku do 30 dní odo dňa právoplatnosti rozhodnutia o udelení dopravnej licencie, alebo
2. prestal prevádzkovať pravidelnú dopravu podľa cestovného poriadku na viac ako 15 pracovných dní,
...
g) závažným spôsobom alebo opakovane napriek upozorneniu dopravného správneho orgánu alebo orgánu odborného dozoru porušuje povinnosti dopravcu pravidelnej dopravy podľa tohto zákona alebo povinnosti vyplývajúce z dopravnej licencie a prepravného poriadku"

Tu sa núka niekoľko spôsobov ako by BSK mohol odňať dopravnú licenciu, dokonca vyložene musí odňať dopravnú licenciu (viď formulácia prvej vety).

V zmysle bodu c) by imho BSK mohol a mal odňať licenciu ak nie hneď, tak vo veľmi krátkom čase. Keďže jednou zo základných povinností dopravcu je v zmysle zákona prevádzkovať dopravu podľa CP, je zrejmé že Arriva nie je schopná dopravu vykonávať z personálnych dôvodov.

V zmysle bodu e) BSK musí odňať licenciu ak ani do 30 dní od nadobudnutia licencie Arriva nezačne prevádzkovať dopravu podľa CP. Netuším kedy boli licencie udelené, ale ak by to aj hneď bolo až 15.11. (čo pochybujem že niekto o druhej ráno vydával), tak by termín uplnyul k 14.12. Je takmer isté že dovtedy k riadnej prevádzke nedôjde.

Bod g) by najskôr vyžadoval formálne upozornenie zo strany BSK.

V momente keď by Arriva prišla o licencie, musí ukončiť poskytovanie služby a otvára sa možnosť postupu pre núdzovú zákazku. Samozrejme ale by bolo veľmi pochybné ak by zhodou okolností jeden deň BSK odňal licencie a ďalší deň zázračne našiel dopravcu/dopravcov schopných to jazdiť a bohvie ako by sa k tomu postavili súdy. Aj keď otázka je kto by to žaloval - Arriva by možno aj bola rada že sa toho zbaví, ale možno SL (ak by teda núdzovú zákazku nedostali oni).

Druhou cestou je potom výpoveď zmluvy zo strany BSK, na čo majú nárok. Tým opäť dôjde k ukončeniu poskytovania služby a otvára sa priestor na núdzovú zákazku. Každopádne toto tiež nie je dobrá cesta, pretože obdobie medzi výpoveďou zmluvy a ukončením prevádzky by zrejme bola už úplná zoo - je jedna vec ak dopravca už má funkčnú prevádzku a len to nejak musí do konca dobehnúť (ako SL) a druhá ak je v takom marazme ako Arriva a mal by to aktívne budovať len aby to o mesiac zavrel.
Reakcia na: 3pa3ck3 #65:
A presne tu je ten problém

(2) Bezprostredne hroziacim nebezpečenstvom podľa odseku 1 sa rozumie najmä, ak
a) dopravca oznámil prerušenie poskytovania dopravných služieb vo verejnom záujme, (dopravca neprerušil poskytovanie služby, "iba" vypravuje menej spojov)
b) dopravca preukázateľne prestal spĺňať podmienku dostatočnej technickej základne na poskytovanie dopravných služieb vo verejnom záujme, (dopravca má technickú základňu, chýbajú mu ľudia, nie technika - "Technickú základňu cestnej dopravy tvoria cestné vozidlá, pozemné komunikácie a dopravné zariadenia.")
c) dopravca vykonal iný preukázateľný úkon smerujúci k ukončeniu alebo prerušeniu poskytovania dopravných služieb vo verejnom záujme alebo (opäť, doprava sa ani neukončuje, ani neprerušuje)
d) na poskytovanie dopravných služieb vo verejnom záujme bola vyhlásená verejná obchodná súťaž alebo verejné obstarávanie, ktoré nebolo ku dňu ukončenia trvania existujúcej zmluvy o službách ukončené uzavretím novej zmluvy o službách, (súťaž bola ukončená)
e) preukázateľne nebude ku dňu ukončenia trvania existujúcej zmluvy o službách ukončené uzavretím novej zmluvy o službách, alebo ak preukázateľne nebude ku dňu skončenia doby trvania poskytovania dopravných služieb podľa existujúcej zmluvy o službách zabezpečené poskytovanie plného rozsahu dopravných služieb v zmysle novej zmluvy o službách (toto je fakt zle napísané, ale ak som to dobre pochopil, vzťahovalo by sa to na SL pred ukončením starej zmluvy).

Takže zákonné podmienky pravdepodobne splnené nie sú.
Reakcia na: Trolley #62:
Otázka este je, že ako je definovaný núdzový prípad.
Reakcia na: 3pa3ck3 #55:
Podľa mňa by mohla byť.
Reakcia na: Valec #59:
V núdzovom prípade môže aj kraj.
Reakcia na: vazegupe #60:
Kraj nemá dôvod zvyšovať cestovné, zvýšené náklady Arrivy neplatí on. A po tomto prúseri určite netúži ani udržiavať si Arrivu.
Reakcia na: 810zssk #50:
2. Viem, že cestovné určije kraj. Ale ak bude chcieť Ariivu udržať, čo je isté, tak to cestovné určite zvýši.
Reakcia na: S499.1023 #53:
Arriva áno, BSK nie
Reakcia na: S499.1023 #53:
Dnes sa vyjadrili že majú zabezpečené nejaké minibusu. Som zvedavý kam to chcú nasadiť aby to kapacitne stačilo.

Viem si to predstaviť ako prípoj do nejakých koncových obcí (napr. lepšie roztočiť 219 medzi Stupavou a BA s veľkými vozmi a minibus nechať pendlovať do Borinky), ale zatiaľ sa nezdá že by boli ochotní riešiť nejaký výlukový CP.
Reakcia na: S499.1023 #51:
Nie je to tak že pri nepodpise zmluvy je možné osloviť ďalšieho uchádzača v poradí?
Reakcia na: S499.1023 #54:
Takže v princípe to isté, čo som povedal. Do uzatvorenia nového kontraktu by prešiel minimálne rok a pol a dovtedy by jazdil SL za (pre nich) dobré peniaze.
Reakcia na: S499.1023 #54:
SL by nebola ponúknutá normálna desaťročná zmluva ako druhému v poradí súťaže?
Reakcia na: shaggy #52:
Nemohli by dostať dvojročnú zmluvu. Mohli by byť jedine prinútení jazdiť v núdzovom režime ako dopravca poslednej inštancie ale za peniaze, ktoré by si povedali.
Reakcia na: Valec #45:
Môže ich zazmluvniť Arriva ako subdodávku. Alebo si od nich najať vodičov.
Reakcia na: S499.1023 #51:
Nemyslím si, že by nejazdilo nič. Jazdil by SL, dostal by dočasnú, dvojročnú zmluvu. Samozrejme by si to nechali adekvátne zaplatiť. A lepšie by sa pripravili na nový tender.
Tak si predstavte, že by Arriva tú zmluvu nepodpísala s argumentom, že je neskoro. Výsledok by bol, že by nejazdilo nič, akurát by ľudia nehejtovali Arrivu (ale možno aj áno, za to, že nepodpísali) ale kraj alebo BID.
Reakcia na: vazegupe #49:
K bodu 2: Arriva navýšenie žiadať môže, ale kraj jej nič navýšiť nemôže. Čiže navýšenie nebude. A Arriva neurčuje cestovné.

Ak si Arriva zle spočítala náklady, je to jej problém a bude v strate. Nanajvýš môže vypovedať zmluvu.
Reakcia na: 810zssk #44:
1. Už len v tom je tender zle postavený, že smerodatná je cena a nie kvalita (vodiči sú toho dôkazom, lebo nie sú pre nich vybudované kvalitné podmienky, autobusy nezachádzajú na AS atď. )
2. Zatiaľ je to jej problém, ale po skúsenostiach v iných krajoch Arriva bude žiadať navýšenie, lebo keďže dala nízku cenu, nedokáže vzhľadom na zvyšovanie cien zabezpečiť požadovanú kvalitu. Alebo sa bude zvyšovať cestovné a zase budú na to doplácať len cestujúci.
Reakcia na: 810zssk #47:
Nebude ľahšie písať do CP iba tie spoje, ktoré aj reálne chcú vypraviť?
620 na zajtra. Sobotu. Stále nedokážu pokryť ani víkend.
Reakcia na: 3pa3ck3 #37:
Ber ale v úvahu, že vyhlásenie súťaže začína predbežným oznámením v Európskom vestníku, a to bolo v decembri 2018. Toto vedenie kraja zas nemalo nejaký extra manévrovací čas.
Na druhej strane, ak by si chcel, tak rôznymi obštrukciami môžeš proces VO kľudne natiahnuť aj na 10 rokov.
Reakcia na: 810zssk #36:
1. Nemôžeš len tak zazmluvniť alternatívnych dopravcov bez toho, aby si za to nedostal pokutu od ÚVO.
2. Tie riešenia sa hľadajú a nejaké aj existujú. Ale komunikovať sa zrejme budú až v čase, kedy to bude isté na 100%. A to bude podľa mojich (nie úplných) info už veľmi skoro.
Reakcia na: vazegupe #43:
1. V čom bol tender "zle postavený"?
2. Náklady to zvýši Arrive a to je jej problém. Cena ktorú platí BSK je fixne daná.
Reakcia na: keks #38:
Musím konštatovať, že tomu nerozumiete. Na vine je kraj, lebo zle postavil tender a vyhral ten, kto túto situáciu iba využil. Teraz si to musia odniesť cestujúci a týždne čakať na zastávkach, či im pôjde spoj. Pokiaľ viem, vodiči už nie sú zamestnancami SL a do Arrivy neprestupujú z dôvodu zlých podmienok. Keďže Arriva ponúka vysoké nástupné, možno sa im podarí ich nakoniec prilákať. Ale toto všetko navýši náklady na dopravu a cena bude aj tak predražená. Zaujímavé je však aj to ako všetky televízie mlčia, aj na internete je kľud... Inokedy o kadejakých blbostiach počúvame a čítame všade celé týždne.
Reakcia na: keks #41:
SL by som určite nezazmluvňoval.
Reakcia na: 810zssk #40:
Bohužiaľ, v zákonoch sa až tak nevyznám ani ja.
Ale to je práve to, že naše sú nastavené tak nešťastne, že by som sa nedivil, keby to nešlo. A ak to aj ide, tak si myslím, že kraj bude potrebovať najprv 400 právnikov, ktorí to v tom zákone nájdu ako presne to ide urobiť, aby sa nikto nemohol sťažovať. A ak to ide, tak dúfam, že s tým už začali.
Na druhú stranu, ak kraj zazmluvní napríklad SL, aby zabezpečil núdzovú dopravu, ako má byť Arriva schopná nabrať vodičov, ak ich SL bude ďalej držať (dokonca odôvodnene)? Je to trochu také čertovo koleso. Dnes nás to zachráni, za nejaký čas z toho bude ešte väčší problém. 🙁
Reakcia na: keks #38:
"Kraj nemôže len tak objednať u niekoho dopravu a už vôbec nie za predraženú sumu. Opäť by bolo treba vyhlásiť súťaž."
Si si istý? Európska legislatíva umožňuje priame zadanie v núdzovej situácii kedy je ohrozené zabezpečenie dopravnej obslužnosti. Takýto kontrakt môže byť dokonca až na dva roky. Z tohto hľadiska mi príde pokrytie niekoľkých spojov na pár týždňov až mesiacov v poriadku.

Ale je pravda že netuším ako je to transponované do slovenskej legislatívy, my máme pri týchto veciach tendenciu byť pápežskejší ako pápež.
Reakcia na: Joyki #25:
Skrátenie je jedna vec a ako posilnili v špičkách MHD na Zlaté?
Odpoveď: niako..
Iba nárazovým preplnením spojov L4 nasrdia bežných cestujúcich na ďalších zastávkach po trase.
Reakcia na: 810zssk #36:
Hej, komunikácia je zlá, ale zase každý na nich kydá snáď všetok hnoj, čo sa dá. Myslím, že keby ich ľudia prestali zo všetkého obviňovať, tak aj komunikácia sa zlepší. Myslím, že naozaj by väčšina hnevu mala padať na Arrivu a SL.
A čo sa týka nejakej náhradje dopravy, opäť narazíme na zákon. Kraj nemôže len tak objednať u niekoho dopravu a už vôbec nie za predraženú sumu. Opäť by bolo treba vyhlásiť súťaž. Lenže tam musíš nechať normálnu sumu, lebo to by sa mohla Arriva sťažovať, že keby bola taká suma ponúknutá v predchádzajúcej súťaži, ľahšie by našla vodičov a bla bla bla... Proste by to Arriva sama napadla, hoc by to bola len reakcia na jej neschopnosť.
Druhá vec je, že v takej súťaži by mohol vyhrať Slovak Lines. A nič horšie sa nemôže stať. Jednak preto, lebo by to ukázalo, že sa im vyplatilo hodiť sa o zem a trucovať. Ale hlavne pre to, že by im to peridalo peniaze do kasy, mohli by ďalej strašiť vodičov otrasnými podmienkami v Arrive, dostávali by peniaze, za ktoré by tých vodičov stále držali u seba a Arrive tak znemožnili ich zamestnanie. A boli by sme v kruhu. SL by držal vodičov, aby ich Arriva nemohla zamestnať, tá by nejazdila, SL by dostal viac peňazí, ďalej by držal vodičov a tak dokola.
Ja to veľmi nerád hovorím, ale sú len 4 cesty:
- Arriva zoženie vodičov odinakiaľ a začne poriadne jazdiť (Čo ale potom v vodičmi SL, keď SL dojdú peniaze a bude ich musieť prepustiť ale Arriva už pre nich nebude mať miesto?)
- Arriva si dopravu objedná u iného dopravcu (outsourcing), ak jej zmluva niečo také dovoľuje.
- SL dôjdu peniaze, prepustí svojich vodičov, ktorí tam nemajú čo robiť, lebo nie je kde jazdiť a tí budú musieť prejsť do Arrivy (je to hnusné voči vodičom, ale SL nebude mať peniaze navyše navždy. Tiež to ale ešte chvíľu potrvá)
- SL sa prestane hádzať o zem, dohodne s Arrivou prechod vodičov k nej, svojich vodičov prepustí a konečne sa dostane všetko do normálu.
Reakcia na: keks #34:
Lenže znenie zákona bolo známe už pred vyhlásením súťaže. Počítali v BSK s tým, že všetky lehoty a odvolania, ktoré dáva zákon k dispozícii, budú využité naplno a prispôsobil tomu čas vyhlásenia súťaže?
Reakcia na: keks #34:
Na jednej strane chápem frustráciu BSK z tejto situácie kde oni v zásade konali správne a teraz im to vybuchlo, pričom veľmi s tým nemajú čo robiť. Ale tá ich komunikácia vôbec nie je na mieste. Toto je jedna z ich hlavných kompetencií a oni len vyhadzujú rukami do vzduchu a tvária sa že s tým nič nemajú.

Musí sa to nejak riešiť, preboha. Nemôžeme teraz nechať kraj bez obsluhy do Vianoc. Chápem že 100 vodičov asi len tak nezoženú, ale ja nevidím vôbec žiadnu snahu. Ani jeden alternatívne riešený spoj na cestách. Však obvolám nejakých menších dopravcov v regióne (SK + okolité štáty), nech to idú jazdiť kľudne aj za nejakú nezmyselnú cenu, však BSK teraz má lacného dopravcu + pokuty, takže peniaze budú. Niekto kapacitu mať musí. Možno to nebude veľa, ale keby som videl aspoň pár turnusov pokrytých týmto spôsobom tak to hneď vnímam inak.
Reakcia na: keks #34:
Berieš to moc odborne. Tí ľudia sú spotrebitelia. Ideš do Lidla a tiež neriešiš, že nejaký tovar nemajú, lebo im zmluvný partner vypovedal zmluvu, alebo sa im vykotil náklaďák. Tiež primárne viníš Lidl.
Možno by k ukľudneniu situácie stačilo, keby ľudia prestali pindať všetkými možnými a nemožnými smermi a skúsili si aspoň uvedomiť, že sú veci, s ktorými ani kraj nič nenarobí.
Ja absolútne nechcem povedať, že tí ľudia nemajú byť frustrovaní, pretože to čo sa deje je čistá katastrofa. Na druhú stranu, hádzať vinu na kraj a Drobu len za to, že Arriva to pokašľala je rovnaké, ako hádzať vinu na vodičov.
Tá súťaž bola pripravená dobre, nenašli sa ani žiadne pochabenia. Problém nastal, keď jeden dopravca férovo vyhral a druhý sa začal chovať ako decko v škôlke , ktoré sa rozreve lebo nevyhralo. A to viedlo do štádia, kedy jeden dopravca robil obštrukcie a druhý nechcel nič robiť, kým nemá podpísanú zmluvu.
Mohol sa aj tak začať pripravovať? Mohol. No na druhú stranu, ako by ste sa zachovali Vy, keby ste prišli na pohovor do firmy a oni vám povedali, že "Môžete nastúpiť od septembra, ale či vás vezmeme a dostanete aj plat Vám povieme až v decembri." Asi nikto by sa do toho až tak nehrnul.
Zároveň, kraj určite videl, že Arriva nemá dostatok vodičov, že možno nesplní podmienky. Ale súťaž už bola dávno vyhlásená. Čo mal kraj robiť? Zrušiť súťaž a rýchlo vyhlásiť novú? Čo ak by zase vyhrala Arriva a Slovak Lines robil rovnaké obštrukcie? Netrvali by tie problémy ešte dlhšie? Alebo by mohol novú súťaž nastaviť tak, aby ju vyhral Slovak Lines. Ale nerobila by potom obštrukcie Arriva? A môže vlastne kraj súťaž len tak zrušiť súťaž, lebo sa mu "nezdá" že výherca splní podmienky?
Náš zákon o verejnom obstarávaní je proste nejako nestavený (zle) a nejako funguje (zle). A buď môže byť súťaž vyhlásená niekomu na mieru (čo je zle) alebo môže byť vyhlásená dobre a potom nesie so sebou riziko, že sa niečo proste pokazí.
Ale hádzať vinu na kraj, ktorý si svoju povinnosť splnil a ešte držať palce Slovak Linesu, ktorý sa naozaj zachoval ako decko, ktoré nevie prehrávať je proste odveci.
Ak chceme na niečo nadávať, tak na zákon, ktorý od určitého momentu zviazal kraju ruky a nedovolil mu robiť skoro nič.
Reakcia na: Ike #15:
Včera zo Stn Vinohrady na konci špičky (o piatej popoludní) smer Pezinok to isté... v 506 bolo asi 8 cestujúcich, v 520 max 15
Neviem, ci len mne, ale cestovny poriadok primestskych spojov sa mi zobrazuje len v standardnom rezime, t.j. chyba mi tam ten specialny stlpec na dnesny den. Napr. pri linke 740 je tam uvedeny aj odchod 14.20, ktory by dnes nemal ist.
Reakcia na: martinah #28:
Túto jeho odpoveď som si všimol aj ja. Aj som sa ho chcel opýtať, či si pod "komunikáciou" predstavuje neodpovedanie na otázku, ale povedal som si, že je to zbytočné.
Reakcia na: 810zssk #23:
Vďaka za pomoc! Potešili ste ma. 🙂
Reakcia na: 810zssk #27:
Na toto sme sa mali včera tešiť podľa Drobu. 😀

Zo Senca do Bratislavy ráno (od 4 do 9) pôjde 6 spojov dokopy. 😂
Reakcia na: Trolley #20:
mna zaujala reakcia drobu, tiez z jeho fb:

"Pán Droba položím Vám jednoduchú otázku na ktorú čakám odpoveď.Ako pôjde moje dieťa zajtra do školy a zo školy?A samozrejme iné dni. Ďakujem že mi odpoviete."

"poprosil som vás o pár týždňov trpezlivosti a nájdení vlastného riešenia. Prečo tu ja vlastne komunikujem to, na čo by mala reagovať Arriva? Ja ich maximálne tlacim do nápravy situácie, ktorú spôsobili. Oni porušujú zmluvu, župa maká ďaleko nad rámec bežného, aby vyriešila to, čo nespôsobila. "
Prešiel som si senecké linky a z dnes na zajtra je tam výrazný pokles spojov. Prakticky všetky linky išli buď dole, alebo zostali rovnaké. Jedine 610 a 666 majú zajtra mierne viac spojov ako dnes. Niektoré linky majú zajtra aj o polovicu spojov menej ako dnes (aspoň na papieri).
Reakcia na: Joyki #25:
To mi je jasné že by na to ľudia nadávali, ale teraz by to aj tak bolo menšie zlo.
Reakcia na: 810zssk #24:
ĽUdia išli zožrať vodiča linky 528 zaživa, lebo ich vyhodil na Zlatých a otočil sa a išiel späť. 528 je však po novom skrátený. To ich samozrejme nezaujíma a vraj je to nehorázne. Samozrejme aj z toho bol veľký cirkus.
Dosť by ma zaujímalo podľa čoho sa rozhoduje ktoré služby sa nevypravia, lebo to pôsobí veľmi náhodne.

Celkovo by to v tejto situácii chcelo nejaký dočasný CP orientovaný na vysokú obehovosť. Tam kde existuje vhodná alternatíva by som radšej sekol súbeh, ako úplne odrezať dedinu od spojenia. Nech sa namiesto toho točí jeden bus hore-dole z dediny k inej linke.

Ďalšia vec čo by sa teraz naozaj hodila by bola dočasne posekať všetky linky na kraji Bratislavy a hneď ich točiť do regiónu. Je to menšie zlo ako mať v obciach výpadky v hodinách, lebo autobusy sa prevážajú na Nivy.
Reakcia na: N/A #21:
Áno, tie nijak nesúvisia s týmto bordelom.
Reakcia na: N/A #21:
Ja si myslim, ze ano. Tie nemaju dovod byt tymto akymkolvek sposobom ovplyvnene.
Ahoj, linky na Schwechat premávajú podľa platných CP?
Z reakcií obyvateľov kraja na FB:

"Juraj Droba ak medzi dobre podmienky beriete napríklad aj prípravu a prevzatie autobusov cez víkend, kedy vodičovi (aspoň tomu šťastnému, ktorý vedel čo ho čaká) bolo povedané “Váš autobus tu nie je, pretože ešte jazdi v Ružomberku a zajtra sa sťahuje do BA”, tak potom úplne súhlasím. 👏🏼 pripadne, keď vodič prevezme autobus ktorému skončila STK a o dva dni mu končila aj EK? Pardon.. toto by si za tričko nedal ani dopravca z Hornej Marikovej voziaci škôlku na plaváreň na 30 ročnej Karose… nie plnohodnotný dopravca v megalomanskom tendri"

"Úrad verejného obstarávania je tam na to, aby dohliadal na dodržiavanie zákona potrebných ustanovení, pri výberovom konaní.resp. aby nedošlo k porušeniu slobodnej súťaže. Avšak výberová komisia a všetci kompetentní, ktorí preverujú stanovené požiadavky určené na výber dopravcu, si svoju úlohu nesplnili, nepreverili si technické, personálne, odborné, a už vôbec nie dopravné podmienky na prevoz cestujúcich. Napriek tomu 19 mesiacov je určite dostatočná doba na to, aby župa zistila nedostatky v plnení požiadaviek, resp reálnu pravdepodobnosť ich dodržania k danému termínu. Ako to už býva, námietky boli neopodstatnené..... A tak prišiel termín vyhlásenia súťaže a s ním aj víťaz..... zaujímavé je na tom to, že BSK bolo v každom námietkovom konaní úspešné.... Nuž čo na to potom povedia žiaci, učitelia a rodičia, keď ich žiaci z Marianky, ktorých autobus pravidelne vozil do školy do Lamača, už po niekolkýkrát po sebe odviezol do Malaciek,..., keď pracujúci miesto autobus, ktorý najprv mal ísť , potom meškal a nakoniec sa zrušil, alebo cestujúci navigovali vodiča kam má ísť..."

"Juraj Droba Pan Droba, čomu hovoríte dobre podmienky? Ako dlho ste vy osobne robil vodiča autobusu, ktorý je o 4,00 v robote, prvý spoj má cca 4,30, vozí ľudí do cca 9,00. Potom si chce oddýchnuť, pretože pokračuje cca o tri hodiny do večera do cca 22,00 a ono hold, nemá sa kde najesť, vys...t, oddychnut a napokon zistí, že toto všetko musí urobiť v autobuse na sedackach, prip. vedľa autobusu. Máte pocit, že toto je úroveň hodná 21. stor.? A máte pocit, že toto všetko je vhodné pre vodiča autobusu, ktorý je vždy, keď je v robote, jednou nohou v hrobe a druhou nohou v base? Vodiča, ktorý má zodpovednosť za ľudské životy v autobuse, aj mimo autobusu, zodpovednosť za peniaze, zodpovednosť za autobus? Pán Droba, vy ste si to iba pozreli, vy v tých podmienkach nepracujete, tak nepíšte, že šoféri majú dobre podmienky. A ešte otázka - prečo ich majú mať dobre a nie výborne? Veď majú sakramentsku zodpovednosť!!!! Chvíľkami si myslím, že aj väčšiu než vy, kto takto poserie aj to, čo sa asi posrať nedá. Ospravedlňujem sa za iinvektivy, ale už konečne zakrocte a neverte všetko, čo Vám zavesia na nos."

"Takze navrat nie je realne.. ale ze moja 50+ rocna mama musela rano so stopom ist lebo ziadny bus neisiel to je normalne? To ze cakam od 21.20 do 23.00 a nic nedie a nakoniec odvoz musim vybavobat to je normalne? Preberte sa"

"Juraj Droba opat klamete a manipulujete. BSK je jediny a zodpovedny na zabezpecenie verejnej hromadnej dopravy na primestkych linkach.
Ludi nezaujima s kym si vy podpisete zmluvu, tak ako ich nezaujima s kym si T-mobile podpise zmluvu na servis svojich anten.

Dnes Ste spravili svetovy rekord - 4 cestovny poriadok za 4 dni. To je tak smiesne ze tomu sa neda inak povedat ako babractvo.

A obcan ocakava dobru sluzbu. Nie ze 43% liniek nebude fungovat na 4 den. Zial je to absolutna amatercina, neprofesionalita a vyhovaranie sa zo zodpovednosti na druhych.

Poprosim uz si nerobte hanbu a odstupte. Cim skor tym lepsie. Babraci!"
Reakcia na: N/A #16:
Pozri si aj vlaky - sú totálne prepchate na S60 a vo večerných hodinách tiež o polovicu viac ludi, čiže plno.
Reakcia na: 3pa3ck3 #17:
presne asi to bude tým siatkom uprostred týždňa, napr. aj v pondelok na miestach kde bývajú hordy áut bolo v tom istom čase poloprázdno.
Reakcia na: Ike #15:
Tento týždeň sú aj električky nejako prázdnejšie, takže svoju úlohu v obsadenosti zohrávajú aj iné faktory (covid, včerajší sviatok a dovolenky...)
Reakcia na: Ike #15:
Koľko autobusov, toľko cestujúcich. Ani sa nečudujem, Arriva donútila ešte aj posledných verných psov verejnej dopravy, aby začali jazdiť autami.
Motal som sa dnes po Patrónke a tie autobusy, minimálne zo smeru Záhorie boli dosť prázdne. Tak dvaja cestujúci max.
Reakcia na: 3pa3ck3 #13:
Aj mne sa to tak zdá.
Reakcia na: TeBeCe #12:
Ja som to pochopil, že stále nejazdí ani to, čo bolo na dnes ohlásené, že by malo ísť.
Tak nakoniec asi skoro vsetko premava uz tak ako ma:

https://bratislavskykraj.sk/v-kraji-premava-novy-autobusovy-dopravca-aka-je-aktualna-situacia/

Dispečing BID konštatuje, že oproti včerajšiemu dňu prišlo k zlepšeniu. Oproti na dnes avizovaným spojom sú len mierne výpadky.
Zase sa tu ponúka jeden starý vtip, tentoraz zo ZSSR:

Vlak zastaví uprostred tajgy a po dlhom státí to jeden cestujúci nevydrží a vypytuje sa ostatných, čo sa deje. Jeden mu odpovedá: "Nič sa nestalo, strojvodca vymieňa rušeň. Za vodku."
Reakcia na: Petto #8:
Ak do troch týždňov nezačnú v BSK jazdiť autobusy, pred dvomi týždňami vám vypovieme zmluvu?
Tu už by sa mohol asi použiť aj pojem cestovné neporiadky. 😂
Reakcia na: 810zssk #2:
Nove ultimatum. 😁
Zelajte si nieco, rozpada sa nam IDS BK 😃

A to som si myslel, ze po zlepseni casov/takte na mojej linke by som obcas mohol ist autobusom miesto auta, ale vidim ze radsej pojdem taxikom/uberom/prenajmem si auto ak budem par dni bez svojho... 🙄
Naborovy prispevok uz 4000 a odporuc kolegu 600. 😁
Reakcia na: 810zssk #2:
Veru. Nevedia vypraviť ani víkendový režim.
Paradoxne na mojej linke zajtra plánujú vypravit prvýkrát viac spojov (15), než bude zrušených (11). 😀
Drobovi uz na jeho fejsbuku ustreluje dekel. A teda pri pohlade na toto celkom chapem preco...
Zo dňa na deň horšie, nie lepšie. Som zvedavý čo bude po "ultimáte".
Pruser sa prehlbuje, som zvedavy kedy to vystreli a toto trapenie skonci.