Aj v stredu sú regionálne autobusy často prakticky nepoužiteľné, viac ako tretina spojov nepôjde.
Napriek ubezpečeniu Arrivy, že v stredu 17. novembra 2021 budú obslúžené všetky spoje, na poslednú chvíľu (okolo polnoci) boli vyškrtané mnohé spoje. Na viacerých linkách je preto premávka skôr iba symbolická, najmä v regiónoch Pezinok, Senec a Šamorín. Upozorňujeme, že zrušené boli často aj posledné večerné spoje (viaceré za sebou). Linka 525 dopoludnia vôbec nepremáva. Z celkového počtu cca 940 spojov bolo zrušených 351, teda približne 37 %.
Zrušené spoje sme zapracovali do cestovných poriadkov na imhd.sk a taktiež okolo 7:15 do cca 8:00 bude aktualizovaný aj vyhľadávač spojení na stredu 17. novembra, ktorý v súčasnosti ako jediný vyhľadáva regionálne spoje IDS BK aj so zohľadnením zrušených spojov.
Vzhľadom k tomu, že nie sú známe zrušené spoje pre ďalšie dni, plánovač cesty na dni od 18. novembra zatiaľ vyhľadáva spojenia v štandardnom režime (s pôvodne plánovanou 5-percentnou redukciou spojov). Aktualizácia cestovných poriadkov a plánovača bude závisieť od dostupnosti aktuálnych údajov.
Cestujúci môžu aktuálne informácie o premávke regionálnych autobusov získať na infolinkách IDS BK +421 948 102 102 a Arriva +421 915 733 733.
BA2301
Napríklad, vždy som rozmýšľal nad tým, ako to robia v Luxemburgu, že dokonca na jednej linke v špičke premáva viacero dopravcov - dokonca aj v čase, kým sa tam ešte predávali lístky (v poslednom čase majú dopravu dotovanú na 100%). Prenesie sa tým zodpovednosť na koordinátora.
Podľa toho, čo som sa dočítal, v PID (Praha) majú väčšie množstvo dopravcov a ich subdodávateľov a zdá sa, že ich koordinátor (ROPID) to zvláda.
Chaos som zažil v Paríži, kde sa za starých čias na hranici mesta museli striedať rušňovodiči (RATP a SNCF) na regionálnych vlakoch (RER). Stačilo, aby jedni alebo druhí štrajkovali a bol z toho průser a navyše to zdržovalo vlaky v "pohraničných" staniciach. Obe spoločnosti nakoniec of dostali ultimátum od STIF a dohodli sa na distribúcii liniek, pričom jeden rušňovodič vedie vlak po vlastných aj cudzích koľajách.
Viedeň má takisto niekoľko dopravcov a ak vezmeme celý VOR, tak je ich naozaj dosť, zažil som to aj v Ženeve, kde do dopravy vstúpilo niekoľko firiem, aj keď vo všetkých uvedených príkladoch existuje dominantný dopravca.